افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » قلعه نویی و راه پیش رو در قطر

  • کد خبر : 175296
اسمارتک نیوز » قلعه نویی و راه پیش رو در قطر

به گزارش اسمارتک نیوز: تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند و پس از مدت ها با هدایت کادرفنی ایرانی در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. با توجه به اتفاقات جام جهانی و شکست سخت مقابل انگلیس و بازگشت دست خالی این تیم به کشور، […]

به گزارش اسمارتک نیوز: تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند و پس از مدت ها با هدایت کادرفنی ایرانی در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. با توجه به اتفاقات جام جهانی و شکست سخت مقابل انگلیس و بازگشت دست خالی این تیم به کشور، توسل به گزینه داخلی برای هدایت تیم اجتناب ناپذیر شد. اکنون عملکرد قلانوی و دستیارانش در این مسابقات تا حد زیادی به آینده کاری آنها و اعتبار مربیان ملی بستگی دارد و باید دید آیا او می تواند تیم ما را در این مسابقات به نتایج مطلوب برساند یا مانند دیگران. قبل از او، به نتیجه نخواهد رسید.
در هر صورت قلانوی لیست بازیکنان مورد نظر خود را که دارای نکات مثبت و منفی خاصی هستند به قطر برد و به بهانه قرار گرفتن در آستانه شروع مسابقات لیست بازیکنان را مرور می کنیم:

خط دروازه: قابل پیش بینی بود
حضور بیرانوند به عنوان دروازه بان اصلی و دعوت از پیام نزاح و سید حسین حسینی به عنوان دو دروازه بان دیگر این تیم قابل پیش بینی بود. امیر قلعه نویی از ابتدا مقابل امیر عابدزاده شادی نشان نداد و اعتقادی به بازی او نداشت و با اینکه می توانست محمدرضا اخباری از گل گهر و حسین پورحمیدی از تراکتورسازی را ببیند اما انتخاب این سه گزینه برای سفر به قطر بود. قابل پیش بینی . گزینه اصلی قلعه نویی بیرانوند است و پس از آن نیاز به فرصتی برای حضور در ترکیب دارد و در نهایت حسینی دروازه بان سوم این تیم است.

خط دفاعی: قدیمی و فرسوده

انتقاد از امیر قلانویی به دلیل میانگین سنی بالای تیم به خصوص در خط دفاعی است. خط دفاعی یک تیم به دلیل حضور در درگیری ها و کورس های سرعتی جزء مهمی از یک تیم است و باید میانگین سنی آن را در نظر گرفت. شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان و احسان حاج صفی از جمله افرادی هستند که از مرز 32 سالگی گذشتند و میانگین سنی تیم ملی را بالا بردند.
مجید حسینی در سن 27 سالگی سن خوبی دارد و سامان فلاح که جوان ترین بازیکن این پست است در 22 سالگی دعوت شد اما عملکرد ضعیف او در دروازه و نیمکت نشینی این تیم انتقاداتی را برای دعوت او به وجود آورده است. . . حمل کنید شاید بهتر بود قلعه نویی در این پست بیشتر به پدیده ای چون محمدامین حزباوی می پرداخت. در هر صورت میانگین سنی بالا نقطه ضعف خط دفاعی تیم ملی است.

هافبک ها: انتخاب های بسیار عجیب

در خط هافبک گزینه هایی وجود دارند که انتخاب آنها قابل پیش بینی بود اما برخی به طور غیرمنتظره ای در این لیست حضور داشتند. عجیب ترین انتخاب امید ابراهیمی 37 ساله بود که به خاطر دعوتش مورد انتقاد قرار گرفت و قرار است با قلعه نویی در جام ملت ها شرکت کند. آمار فوق العاده نوراللهی به دلیل مسائل انضباطی بود که قدرت خوبی را از تیم ما گرفت. حضور دیگران قابل پیش بینی بود و گزینه برجسته دیگری در این زمینه نداریم. شاید بهتر بود پدیده ای مثل محمدجواد حسین نژاد که در لیست اولیه حضور داشت به همراه تیم ملی در قطر حاضر می شد و خط را از دست نمی داد.

مهاجمان: خیرالموطوین

در خط جلو گزینه های بهتری از طارمی، آزمون و جهانبخش نداریم و شهریار مقانلو هم چهره مهمی است. دعوت از بازیکن خاصی مثل مهدی قیدی هم کار خوبی بود که کادرفنی انجام داد. بازیکنی که معمولاً از اردوهای آماده سازی خارج می شود اما این بار در نهایت به قطر سفر کرد. همچنین دعوت از کریم انصاری پیرمردی ضعیف و همچنین قلی زاده که شرایط خوبی در تیمش ندارد عجیب بود اما به هر حال گزینه های اصلی که احتمال حضورشان در زمین وجود داشت همین چهره های مطرح بودند. . که در ابتدا شامل شدند.

نتیجه: موفقیت در دسترس ماست

در مجموع بازیکنان اصلی تیم ملی قابل پیش بینی هستند و انتقادات و ایرادات مربوط به بازیکنانی است که احتمال نیمکت نشینی دارند و ممکن است تاثیر چندانی در پیشرفت بازی نداشته باشند. کادرفنی تیم ملی علیرغم همه انتقادات از نظر نتیجه گیری و تغییر در سبک و شیوه بازی تیم عملکرد خوبی داشته و هماهنگی خوبی بین بازیکنان وجود داشته است. تنها نگرانی ساختار دفاعی تیم ملی است که ثابت کرده است ناپایدار است و باید به آن رسیدگی شود. تیم ملی شرایط موفقیت در جام ملت ها را دارد اما به همین دلیل رقبای سرسختی دارد که غلبه بر آنها آسان نیست. اگر کمی خوش شانس باشیم و تصمیمات اشتباه نگیریم، موفقیت در دسترس ماست و پرخورهای ایرانی می توانند پس از چند دهه بر قله فوتبال آسیا تکیه کنند و نسل طلایی فوتبال ایران را در خاطرات خود ثبت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.