افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » فرصت جام ملت های آسیا از دست رفت

  • کد خبر : 216331
اسمارتک نیوز » فرصت جام ملت های آسیا از دست رفت

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، از اواخر اسفند ماه 1401 و پس از خطر ریزش ورزشگاه آزادی، در پی بررسی های صورت گرفته، سکوهای غربی ورزشگاه آزادی برای نصب مجدد سکوهای ساده شده جدید تخریب شد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که به گفته مشاور پروژه، 180 کیلوگرم سبک سازی در هر متر مربع […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، از اواخر اسفند ماه 1401 و پس از خطر ریزش ورزشگاه آزادی، در پی بررسی های صورت گرفته، سکوهای غربی ورزشگاه آزادی برای نصب مجدد سکوهای ساده شده جدید تخریب شد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که به گفته مشاور پروژه، 180 کیلوگرم سبک سازی در هر متر مربع انجام شود.

استادیوم فوتبال آزادی از 72 قسمت تشکیل شده و با توجه به اینکه بیش از نیم قرن از ساخت آن می گذرد نیاز به بازسازی جدی داشت. در دهه گذشته طرح هایی برای بازسازی استادیوم فوتبال آزادی مطرح شد اما هیچ گاه عملیاتی نشد، اما در دولت سیزدهم بازسازی این ورزشگاه آغاز شد که البته با توجه به شرایط موجود با سرعت کمتری پیش رفت. . حساسیت ها برای جلوگیری از آسیب به ورزشگاه.

27 مردادماه امسال بود که مهیار عسگریان، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد که 16 تا 17 ماه برای بازسازی کامل نیاز است و ورزشگاه آزادی تا پایان شهریور چهره زیبایی خواهد داشت. اگر تصمیم بگیرد که ورزشگاه تماشاگر داشته باشد، هفته ای چهار روز کار می کنیم و در طول بازی، ورزشگاه را به سازمان لیگ واگذار می کنیم. وی همچنین تصریح کرد: در آبان ماه سکوها به طور کامل آماده می شود؛ در صورت تامین اعتبار، تعداد پیمانکاران را نیز افزایش می دهیم، باید یک میلیارد اعتبار هزینه شود تا ورزشگاه به شرایط ایده آل برسد.

به گفته مدیرعامل سابق شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، هزینه نگهداری آزادی تقریباً ماهیانه یک میلیارد تومان است و چمن ورزشگاه نیز حدود یک میلیارد تومان برای نوسازی نیاز دارد. 1200 تا 1500 هم هست یه میلیارد بودجه میخواد.

از سال 1350 که ورزشگاه آزادی به بهره برداری رسید، بیش از آنکه بتوان از آن نگهداری کرد، استفاده شده است. چنین سازه بزرگی نیاز به مراقبت دارد اما متاسفانه از نظر شرایط ساخت و نوع نگهداری آسیب جدی دیده و عایق این سازه در اثر گرما و سرما آسیب دیده است و چون حجم کار زیاد است پروژه ای از این دست نوع نیاز به اعتبار زیادی دارد و کمبود اعتبار وجود دارد، کار پروژه با تاخیرهای پی در پی مواجه شده است.

فرصت جام ملت های آسیا از دست رفت!

جام ملت های آسیا با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر فرصتی بی نظیر برای تسریع در بازسازی ورزشگاه آزادی بود و مطمئناً با تزریق بودجه بیشتر و تلاش مضاعف می شد سکوهای ورزشگاه آزادی را تکمیل کرد اما نشد. فقط تکمیل سکوهای ورزشگاه آزادی طبق توافق قبلی. آذرماه تمام نشده اما فرصت جام ملت های آسیا هم از دست رفت و وضعیت سکوهای ورزشگاه آزادی همچنان نیمه کاره است.

امروزه فوتبال جهان به سمتی می رود که زیرساخت هایی مانند استادیوم های مسابقات و زمین های تمرینی به حداقل می رسد و شاهد ساخت استادیوم های مدرن در این کشورهای آسیایی هستیم که در حد مدرن ترین ورزشگاه ها در جهان هستند. جهان .

تعطیلی 40 روزه لیگ برتر فرصت مناسبی بود تا روند نوسازی ورزشگاه آزادی به دلیل عدم برگزاری مسابقات تسریع شود و با حدود دو ماه تاخیر نسبت به آذرماه شاهد تکمیل سکوهای ورزشگاه آزادی باشیم. . (طبق قول). اکنون با توجه به از سرگیری مسابقات لیگ برتر ایران و برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی در ایام نوروز 1403، زمان تکمیل سکوهای ورزشگاه آزادی مشخص نیست و چند ماهی طول می کشد از سالی که کیست. می آید تا تکمیل جایگاه ها را ببیند. اتفاقی که به هیچ وجه شایسته تماشاگران و فوتبال ایران نیست و این یک سوال جدی است: چرا در حالی که کشورهای دیگر مدرن ترین ورزشگاه ها و کمپ ها را در کمترین زمان ممکن می سازند، بازسازی سکوهای ورزشگاه اینقدر طول می کشد؟ این نماد فوتبال ایران است!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.