افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » صدور مجوز ساخت قطار سراسری / انتقاد از پاکیزگی تهران

  • کد خبر : 127416
اسمارتک نیوز » صدور مجوز ساخت قطار سراسری / انتقاد از پاکیزگی تهران

به گزارش اسمارتک نیوز، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه شنبه 2 آبان 1402 در حاشیه یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز کتاب و هفته کتابخوانی، از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ارائه توضیحات در رابطه با اقدامات خود دعوت به […]

به گزارش اسمارتک نیوز، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه شنبه 2 آبان 1402 در حاشیه یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز کتاب و هفته کتابخوانی، از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ارائه توضیحات در رابطه با اقدامات خود دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های شهرداری تهران در سطح شهر زیاد است، گفت: در برخی موارد که دانش آموزان امتحان دارند، برخی از کتابخانه ها به صورت 24 ساعته باز هستند و رضایت کلی دانش آموزان به ویژه آنهایی که مکان مناسبی ندارند، جلب می شود. برای مطالعه ، ایمن شده است.

چمران گفت: برای حسابرسان شورا و شهرداری نیز به فوریت برنامه داریم و سپس اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تهران که از جلسه قبل باقی مانده بود مطرح می شود.

وی در خصوص صدور پروانه قطار سراسری گفت: در شرایط فعلی مجبوریم قسمت زیادی از قطارها را در خارج از کشور بخریم و در کارخانه واگن سازی تهران اتاق و قطعات بسازیم اما نیروی محرکه و بوژی و … تخصصی هستند، در خارج از کشور آماده شده اند و همچنان ادامه دارند.

رئیس شورای شهر تهران به سفر اخیر شهردار تهران به چین اشاره کرد و گفت: در این سفر قراردادی منعقد شد که بر اساس آن 55 درصد اقدامات در داخل کشور انجام می شود و فناوری ساخت بوژی به ایران بیایید و این یک قدم بزرگ است.»

وی با بیان اینکه ساخت قطار سراسری از دوره قبل مدیریت شهری آغاز شد و کار خوبی بود، گفت: در شرایط فعلی دولت متعهد به اعطای اعتبار و بودجه برای آن شده و نمونه های ساخته شده به تصویب رسید. توسط نهادهای مربوطه

فعالیت چندانی برای ترویج کتابخوانی در مناطق محروم نداریم

شورای شهر زهرا شمس احسان در ادامه جلسه امروز بر لزوم اختصاص مکان ها و مراکزی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم شهر تهران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در دور ششم شهرداری مصوبه ای تحت عنوان حمایت از ناشران و کتابفروشان داشتیم، گفت: به منظور تخصیص مکان ها و مراکز مناسب برای برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های موقت کتاب به منظور ترویج و ارتقاء توسعه فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان از خریداران کتاب به خریداران کتاب. سریع کار کن

به گزارش شمس احسان، امروز می بینیم که در مناطق محروم فعالیت چندانی برای ترویج کتابخوانی صورت نمی گیرد به همین دلیل به شهرداری پیشنهاد می کنیم در مناطق محروم نمایشگاه و جشنواره کتاب برگزار کند.

شهرداری باید گزارشی از روش جدید نظافت ارائه دهد

در ادامه جلسه امروز ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، مسائلی را در خصوص نظافت شهر مطرح کرد و گفت: نظافت از اولین وظایف شهرداری است و اخیرا شنیده ام که روش نظافت در حال تغییر است. و بهتر است گزارشی در این باره ارائه شود.

وی ادامه داد: بحث نظافت در شهر زنجیره ای دارد که از مبدا که خانه و محل کار است شروع می شود و به آرادکوه ختم می شود و این زنجیره نمی تواند از وسط شروع شود.

به گفته امانی، موضوع تفکیک مورد تاکید وزارت کشور است و تاکید شده است که در صورت عدم اجرای این طرح به منزله انصراف از اقدام است.

چمران: واقعیت این است که هیچکس از تمیزی شهر راضی نیست

چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به امانی گفت: پس از سفر شهردار به چین تصمیمات جدیدی در خصوص وضعیت زباله های شهر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که هیچکس از نظافت شهر راضی نیست و شهرداری باید روش دیگری را در پیش بگیرد و اقدام کند و طرح جدید را به شورای شهر ابلاغ کند.

طرح جدید نظافت در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بررسی شد

پیرهادی یکی از اعضای شورای شهر تهران در ادامه گفت: طرح جدید نظافت در کمیسیون خدمات شهری شورا بررسی شده است، نظرات و پیشنهاداتی دریافت کرده ایم تا این طرح به صورت پایلوت اجرایی شود.

8 میلیارد اعتبار برای طرح فرهنگی ورزشی برای تبلور اختصاص داده ایم اما پیشرفت فیزیکی صفر است.

در ادامه جلسه میشم مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ظرفیت شبکه خوبی برخوردار است که باید در حوزه تولید کتاب از آن استفاده کرد و حتی ممکن است برندهایی در حوزه کودک داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری نیز می تواند در حوزه اقتصاد کتاب ورود پیدا کند و نباید فقط سالن مطالعه داشته باشیم. فضای راهبردی برای کتابخانه ها وجود ندارد و باید این راهبردها مشخص شود.

مظفر در ادامه تاکید کرد: 8 میلیارد اعتبار به طرح تبلور فرهنگی ورزشی اختصاص داده ایم، این پروژه دومین سال در بودجه است اما پیشرفت فیزیکی آن صفر است و شهرداری باید سریعا وارد عمل شود.

مهدی آخریان عضو شورای شهرداری گفت: در این دوره نیمی از اعضای شورا تجربه حضور موثر در عرصه فرهنگی را داشتند و نمی توان بدون توجه به حوزه فرهنگی درباره کتاب صحبت کرد.

حوزه فرهنگی یکی از مظلوم ترین اقشار کشور است، تصریح کرد: کمترین حضور در شورا در بین همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی است و به ندرت امکان ارائه گزارش از وضعیت وجود دارد. اقدامات این حوزه در شورا.

آخریان ادامه داد: شهرداری تهران دارای معاونت اجتماعی است که در همه سطوح حضور پررنگی دارد. رابطه چیزهایی مثل زمین بازی در پارک ها با کتاب چیست؟ خواهش من این است که فصلی که باز شده شلوغ تلقی شود و یک بار فعالیت های فرهنگی اجتماعی تعیین کنیم.

برنامه چهارم توسعه شهر تهران بر اساس برنامه زمانی مشخصی تدوین شده است

در ادامه در جلسه امروز شورا، علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران، گفت: برنامه چهارم توسعه شهر تهران بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص تدوین شد و یک طرح تحول است و راهبردهای مشخصی دارد. برای سال های 1400 تا 1404، اما برخی از مقررات سال اول همچنان باقی مانده است، اجرا نشده است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات این زمان بندی برخی مصوبات بوده است که مدت آن کوتاه و کمتر از یک سال بوده و یا هنوز اجرایی نشده و یا به شورا گزارش نشده است.

2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرداری موجود است

در ادامه جلسه امروز مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرداری وجود دارد و طی 10 سال گذشته قیمت کتاب در حال کاهش بوده است.

وی با اشاره به روز کتاب گفت: ما در شهری زندگی می کنیم که پایتخت کشور است و همه نهادهای مرتبط با کتابخوانی در این شهر فعال هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره میزان فروش و مطالعه کتاب در بسترهای مجازی و حضوری گفت: این موضوع باید مورد بحث قرار گیرد و نمی توان از کتابخانه های دیجیتال و مجموعه های فناوری در این زمینه چشم پوشی کرد.

به گفته باقری، مطالعه قبل از خواب از گذشته در بسیاری از کشورها به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تعداد کتابخانه های شهرداری بیشتر از کتابخانه های نهادهای دولتی است و برنامه های متعددی در این زمینه اجرا شده است.

وی به ایده گردش کتاب در ایستگاه های مترو اشاره کرد و گفت: سامانه های مشاوره کتاب و شبکه های کتابخانه ای ایجاد شده است و نقطه قوت اصلی ما شبکه مویرگی فضاهای فرهنگی است.

ما ذخیره‌سازی کتاب اعتماد را به یک پلتفرم اختصاصی مرتبط می‌کنیم

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: بیش از 500 درخواست برای مادران برای دریافت کتاب کودک داریم. ما قصد داریم ذخیره سازی کتاب اعتماد را به یک پلت فرم اختصاصی مرتبط کنیم.

به گفته باقری، برخی مراکز ظرفیت توسعه حلقه های کتابخوانی را دارند و فضای کتابخانه به روز نیست و البته این به روز رسانی در دستور کار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.