افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » شکست بزرگترین تحریم انتخاباتی در تاریخ انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 219430
اسمارتک نیوز » شکست بزرگترین تحریم انتخاباتی در تاریخ انقلاب اسلامی

گروه سیاسی اسمارتک نیوز: در شرایطی که جریان‌های مخالف تمام رویدادهای اجتماعی، ورزشی و حتی محیطی را برای مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی در دست می‌گیرند، انتخابات و وزن سیاسی اجتماعی آنها می‌تواند بزرگترین شانس آنها در این زمینه باشد. اما حضور قابل قبول مردم در پای صندوق های رای به چیز دیگری منجر شد. آمارهای […]

گروه سیاسی اسمارتک نیوز: در شرایطی که جریان‌های مخالف تمام رویدادهای اجتماعی، ورزشی و حتی محیطی را برای مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی در دست می‌گیرند، انتخابات و وزن سیاسی اجتماعی آنها می‌تواند بزرگترین شانس آنها در این زمینه باشد. اما حضور قابل قبول مردم در پای صندوق های رای به چیز دیگری منجر شد.

آمارهای اولیه نشان می دهد که دیروز 42 درصد از رای دهندگان پای صندوق های رای رفته اند. هرچند این کمک ها نسبت به دوره قبل یعنی انتخابات یازدهمین دوره شورای اسلامی تغییر چندانی نکرده است، اما هر دوره باید با شرایط خاص خود سنجیده و بررسی شود.

سال گذشته به بهانه درگذشت مهسا امینی شعار «زن، زندگی، آزادی» رمز عملیات هیبریدی علیه ایران اسلامی شد. تمام تلاش ها بر این بود که نظام مشروعیت زدایی و جایگزینی برای آن معرفی شود. از کشف چهره طبقه بالای هالیوود گرفته تا روتوش چهره سیاه رابا پهلوی و راه اندازی کمپین ها و شوک های متعدد، همه چیز در همین راستا انجام شد.

به یاد داریم که چند ماه پس از ماجرای مهسا امینی، کشور همچنان با عواقب آن دست و پنجه نرم می کرد، جام جهانی به عنوان بزرگترین و شاید جذاب ترین رویداد ورزشی جهان آغاز شد. در این جام که تیم کشورمان ششمین حضور خود را پشت سر می گذاشت و امیدهای زیادی به آن بسته شده بود، هجمه بزرگی علیه این تیم صورت گرفت. کار به جایی رسید که نگاه حریفان به لبان بازیکنان دوخته شد تا ببینند کدام یک سرود ملی را زمزمه می کند و کدام ساکت!

در چنین سناریویی بی احترامی به سرود ملی، آتش زدن پرچم ایران که البته بی سابقه است و هجمه هایی که به چهره های محبوبی چون سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و تخریب تعدادی از مجسمه های وی و … صورت گرفته است. پیامی بر خودشان بود و علاوه بر مشروعیت زدایی از نظام اسلامی، احساسات مهینیستی مردم ایران را کمرنگ می کرد.

انتخابات با روحیه هتک حرمت ارزش‌ها و بهانه‌سازی هر رویداد اجتماعی، سیاسی، ورزشی و حتی محیطی برای حمله به سراسر ایران اسلامی، بحث مهمی بود که گروه‌های مخالف نیز بر آن متمرکز شدند.

بر این اساس، سال گذشته شاهد بودیم که کارزار وسیع مخالفان برای دلسردی مردم در خصوص انتخابات 20 اسفند 1402 در دستور کار جریانات مخالف قرار گرفت. از این حیث پیشگویی های عجیبی نیز درباره درصد حضور مردم ارائه شد. در بیشتر این پیش بینی ها آمار کمتر از 30 درصد را نشان می داد. مانند روزنامه گاردین از مشارکت 27 درصدی و ایران اینترنشنال از مشارکت 25 درصدی و در خوشبینانه ترین حالت، 35 درصد مشارکت مردم.

اما در پایان همه این هیاهوها که حرف آخر را زد مردم ایران بودند که دیروز با حضور قابل قبول خود در پای صندوق های رای علیرغم همه هجمه ها و تبلیغات بد و فرافکنی ها و شایعات دلسرد کننده نزدیک به 25 میلیون نفر از واجدین شرایط به صندوق های رای رفتند. نظرسنجی ها با شکستی که دیروز جریانات علیه ملت ایران متحمل شدند، بهترین عبارت برای توصیف این حماسه آفرینی همان تیتری است که اکثر رسانه های منصف درباره آن انتخاب کردند. بزرگترین کمپین تحریم انتخابات پس از انقلاب اسلامی شکست خورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=219430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.