افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان کشور است

  • کد خبر : 209370
اسمارتک نیوز » سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان کشور است

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، محمدهادی رادفر روز سه شنبه اظهار داشت: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودهنگام بسیاری از تومورها به ویژه در مثانه و کلیه با روش های آندوسکوپی و لاپاراسکوپی یا جراحی های کم تهاجمی به طور جدی قابل کنترل هستند. وی در آستانه روز سلامت مردان پیروی از سبک […]

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، محمدهادی رادفر روز سه شنبه اظهار داشت: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودهنگام بسیاری از تومورها به ویژه در مثانه و کلیه با روش های آندوسکوپی و لاپاراسکوپی یا جراحی های کم تهاجمی به طور جدی قابل کنترل هستند.

وی در آستانه روز سلامت مردان پیروی از سبک زندگی سالم و مراجعه به موقع به پزشک را رمز سلامت مردان و جامعه دانست و اظهار داشت: به همین منظور انجمن اورولوژی ایران اولین دوره را اختصاص داده است. پنجشنبه اسفندماه هر سال به مناسبت روز سلامت مردان، پزشکان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بر اهمیت سلامت مردان به عنوان ارکان مهم خانواده و جامعه تاکید دارند.

سنگ ها شایع ترین علت بیماری های کلیوی در کشور هستند

رادفر افزود: از آنجایی که فرهنگسراها بهترین مکان برای اطلاع رسانی و آموزش سلامت مردان به جامعه است، جامعه اورولوژی ایران برای اختصاص این مکان ها در هفته سلامت مردان از شهرداری کمک خواست.

وی با تاکید بر نقش خودمراقبتی مردم گفت: آقایان باید علاوه بر رعایت سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف انواع دخانیات، ورزش منظم و مراجعه منظم و دوره ای سلامت خود را تضمین کنند. به دکتر پزشکان انجام می دهند

به گفته دبیر انجمن اورولوژی ایران، اگرچه مردان از نظر ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند، اما اگر به موقع با داروها یا روش های کمتر تهاجمی به پزشک مراجعه کنند، می توان سنگ آنها را درمان کرد. از سوی دیگر، اگر پزشک دیر مراجعه کند یا درمان رها شود، فرد به بیماری های مزمن کلیوی مبتلا می شود.

رادفر با اشاره به اینکه گاهی اوقات یک سنگ کوچک باعث از دست دادن کلیه افراد می شود، ادامه داد: نیمی از بیماران مبتلا به سنگ کلیه در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مانند کاهش مصرف نمک یا پرهیز از گوشت قرمز یا چربی های اشباع شده، آل. عدم نوشیدن آب کافی و مایعات سالم، علاوه بر ترک درمان به دلیل کمبود درد، دوباره با سنگ های جدید مواجه می شوند که نشان دهنده نیاز به معاینات دوره ای است.

بیش از 90 درصد زوج ها امکان بچه دار شدن را دارند

دبیر انجمن اورولوژی ایران در ادامه به نقش خودمراقبتی در درمان ناباروری اشاره کرد و اظهار داشت: چاقی، فشار خون، دیابت، کم تحرکی و استعمال دخانیات از عوامل ناباروری است و بسیاری از زوج های نابارور تنها توانسته اند بچه داشتن. اصلاح سبک زندگی و بدون مداخلات پزشکی

وی گفت: امروزه با کمک روش های نوین درمان ناباروری در کشور بیش از 90 درصد زوج ها شانس بچه دار شدن دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.