افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » ساخت بزرگترین مرکز بهداشت غرب آسیا در شیراز

  • کد خبر : 33600
اسمارتک نیوز » ساخت بزرگترین مرکز بهداشت غرب آسیا در شیراز

به گزارش اسمارتک نیوز، پروژه شهر سلامت شیراز یکی از مصوبات سفر دولت دهم به فارس بود که با کمترین پیشرفت ممکن به دولت سیزدهم رسید. با گذشت بیش از یک دهه از واگذاری زمین این مجتمع، با پیگیری های دولت سیزدهم و استاندار فارس که از خانواده پزشکی و بهداشتی است و نزدیک به […]

به گزارش اسمارتک نیوز، پروژه شهر سلامت شیراز یکی از مصوبات سفر دولت دهم به فارس بود که با کمترین پیشرفت ممکن به دولت سیزدهم رسید.

با گذشت بیش از یک دهه از واگذاری زمین این مجتمع، با پیگیری های دولت سیزدهم و استاندار فارس که از خانواده پزشکی و بهداشتی است و نزدیک به 12 سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد، سرانجام در آخرین روزهای سال 1401 وارد فاز اجرایی شد و عملیات عمرانی فاز اول آن آغاز شد.

آغاز اجرای فاز اول شهر بهداشت شیراز در سال 1401
شیراز یکی از مراکز درمانی ایران است و زیرساخت‌های درمانی مناسب در این شهر و جایگاه بارز آن در برخورداری از پزشکان متخصص و امکانات پزشکی، مهم‌ترین عامل در اجرای ایده شهر بین‌المللی سلامت به منظور ارتقا و بهره‌گیری از پتانسیل‌های درمانی این شهر و تبدیل آن به قطب گردشگری پزشکی در کشور بود.

در بسیاری از موارد شیراز در استفاده از تکنیک های نوین پزشکی در کشور و حتی جهان پیشتاز است و همین امر باعث شده این کلانشهر در طول سال پذیرای بیماران بسیاری از استان های کشور و همچنین اتباع خارجی به ویژه کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس باشد.

ایده ساخت شهر بین المللی سلامت در شیراز در سفر هیات دولت دهم به فارس مطرح و تصویب شد، اما تحقق این مهم همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه بود تا اینکه در نهایت با تلاش کارآمد دولت سیزدهم عزم راسخ برای تکمیل این ابر پروژه بزرگ زیربنایی و عملیات اجرایی توسعه زیرساخت های سلامت و توسعه یک طرح ارزنده بهداشتی- درمانی در فاز اول و توسعه زیرساخت های بهداشتی- درمانی و توسعه ایفای نقش مهم اقتصادی در فاز اول این طرح به کار گرفته شد. زیرساخت های این استان و جنوب کشور آغاز شد.

ابر پروژه بین المللی شهر سلامت شیراز در زمینی به مساحت 992 هکتار و با امکاناتی نظیر بیمارستان، کلینیک تخصصی، مراکز جراحی، مراکز توانبخشی، آب درمانی، سلامتی و فرهنگی در 21 کیلومتری شمال غرب شیراز و جنوب بزرگراه شیراز – سپیدان واقع شده است.

استاندار فارس از سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت شهر سلامت شیراز دعوت کرد
استاندار فارس در نشست خبری 10 تیر 1402 درباره روند اجرایی ساخت شهرک سلامت شیراز گفت: اجرا و ایجاد زیرساخت های این ابرپروژه سلامت محور در جنوب کشور توسط شرکت پارس گستر با جدیت در حال انجام است.

محمدهادی ایمانیه افزود: از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این پروژه را دارند دعوت می شود با مدیرعامل و هیات مدیره شهر بهداشت شیراز تماس گرفته و در این زمینه اقدام کنند.

ادامه: مکانیزم سرمایه گذاری، تامین زمین، صدور مجوز و …. در پروژه شهر سلامت شیراز به طور کامل مشخص و تسریع شده است.

استاندار فارس بیان کرد: در این ابر پروژه سازه هایی مانند بیمارستان ها، کلینیک های تخصصی، هتل ها، شهربازی ها، مجتمع های فرهنگی، خانه های مسکونی ویژه کادر درمانی و پزشکان، مطب های تخصصی، گیاهان دارویی، طب سنتی، طب ایرانی، کارخانه تولید داروهای کم حجم بدون آلودگی زیست محیطی و سرمایه گذاری در این حوزه مهم می توانند وارد شوند.

ایمانیه با بیان اینکه تکمیل شهر سلامت منجر به اقتصاد پایدار فارس می شود، گفت: این پروژه منحصر به جامعه سلامت نخواهد بود و بخش های مختلف اقتصادی را درگیر می کند و در نهایت به توسعه صنعت گردشگری این استان و منطقه می انجامد.

پایش پیشرفت پروژه شهر بین المللی سلامت شیراز
اعضای هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در تاریخ 31 تیر 1402 با حضور در محل احداث پروژه شهر بین المللی سلامت شیراز، راهکارهای تسریع در روند توسعه این پروژه را ارزیابی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از این پروژه از زحمات، پیگیری و فعالیت های عمرانی شرکت بین المللی شهر سلامت شیراز قدردانی کرد.

وحید حسینی در این بازدید در دیدار با مدیرعامل شرکت بین المللی شهر سلامت شیراز، اصل برنامه ریزی این پروژه را گامی مهم در پیشبرد موفقیت آمیز اقدامات سلامت محور خواند و از دست اندرکاران این پروژه خواست به مسائل فنی و کارشناسی که در اولویت برنامه ها قرار می گیرد توجه کنند.

نظارت بر روند ساخت و ساز شهر سلامت توسط مسئولان پزشکی شیراز

حسینی با اشاره به نقش تاثیرگذار اساتید و پزشکان برجسته شیراز در امر آموزش و درمان کشور، تلاش برای توسعه و تثبیت خدمات سلامت محور و همچنین توجه به گردشگری سلامت در فارس را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه سلامت قطعا باعث ایجاد اشتغال، تسهیل هزینه ها و کاهش دسترسی مردم به خدمات با کیفیت خواهد شد.

توسعه علمی شهر بین المللی سلامت رهاورد

وی همچنین راه اندازی این طرح را علاوه بر توسعه خدمات سلامت محور، گامی در راستای توسعه علمی در این زمینه عنوان کرد.

مدیرعامل شهرک بین المللی سلامت شیراز نیز در این جلسه به معرفی قطعات در حال ساخت و رهگیری این پروژه و آخرین وضعیت ساخت آن پرداخت.

بزرگترین مرکز بهداشتی در غرب آسیا

هادی منصوری با بیان اینکه این طرح با مساحتی نزدیک به هزار هکتار در هشت کیلومتری شیراز واقع شده است، گفت: این طرح بزرگترین مرکز بهداشتی درمانی غرب آسیا محسوب می شود و برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی ایجاد و تجمیع مراکز درمانی فوق تخصصی، ارائه خدمات درمانی، گردشگری، بهداشتی، مراقبتی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی را از مزیت های ویژه شهر سلامت شیراز برشمرد.

منصوری در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آغاز عملیات اجرایی این طرح و روند آغاز پروژه های عمرانی فاز یک طرح جامع شهر سلامت افزود: پیش بینی می شود این طرح در بخش های مسکونی، تجاری، درمانی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی، رفاهی، تفریحی، گردشگری و گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

سرمایه گذاری 11 میلیارد ریالی برای ساخت شهرک بین المللی سلامت شیراز

عملیات اجرایی فاز اول شهرک بین المللی سلامت شیراز در تاریخ 25 اسفند 1300 با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال همزمان با نیمه شعبان آغاز شد.

به گفته مسئولان فارس، مساحت فاز اول شهرک بین‌المللی بهداشت شیراز 100 هکتار است و طی 24 ماه آینده توسط شرکت سد و ساختمان پارس گستر به بهره‌برداری می‌رسد.

ایجاد رونق در ساخت این پروژه سلامت محور و تکمیل آن می تواند بخش مهمی از معضل بیکاری فارس را حل کند و به توسعه پایدار، گردشگری و رونق اقتصادی این استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.