افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » رد درخواست روسیه برای المپیک پاریس

  • کد خبر : 212289
اسمارتک نیوز » رد درخواست روسیه برای المپیک پاریس

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، کمیته المپیک روسیه (ROC) در اکتبر 2023 تا اطلاع ثانوی تعلیق شد، زیرا شامل ورزشکاران چهار منطقه سابق اوکراین بود. در آن زمان مسکو تعلیق را با انگیزه سیاسی و نمونه ای از جداسازی عمدی که اصول جنبش المپیک را نقض می کرد، توصیف کرد. کمیته المپیک روسیه در […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، کمیته المپیک روسیه (ROC) در اکتبر 2023 تا اطلاع ثانوی تعلیق شد، زیرا شامل ورزشکاران چهار منطقه سابق اوکراین بود.

در آن زمان مسکو تعلیق را با انگیزه سیاسی و نمونه ای از جداسازی عمدی که اصول جنبش المپیک را نقض می کرد، توصیف کرد.

کمیته المپیک روسیه در اوایل نوامبر به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.

دادگاه عالی ورزش با تایید حکم کمیته بین المللی المپیک، در بیانیه ای اعلام کرد که هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک هیچ اصل قانونی از جمله اصل برابری را نقض نکرده است.

سپس آمده است: رای دادگاه عالی ورزش قطعی و لازم الاجرا است، اما طرفین دعوی حق دارند ظرف 30 روز به دادگاه فدرال سوئیس اعتراض کنند.

در همین حال کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که از رای دادگاه عالی ورزش رضایت دارد و صدور این حکم از سوی دادگاه عالی ورزش نشان می دهد که تصمیم کمیته المپیک روسیه مبنی بر حضور ورزشکاران مناطق سابق اوکراین ناقض است. تمامیت ارضی کمیته ملی المپیک اوکراین نقض کرده است

کمیته بین‌المللی المپیک در 28 فوریه 2022 در واکنش به عملیات ویژه روسیه در اوکراین از فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی خواست تا از حضور پرسنل نظامی روسیه تحت پرچم این کشور در مسابقات جلوگیری کنند.

علاوه بر این، کمیته اجرایی المپیک قبلاً اعلام کرده بود که می تواند به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دهد تا با پرچم بی طرف رقابت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.