افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » رئیس‌جمهور به شیراز می‌رود

  • کد خبر : 92236
اسمارتک نیوز » رئیس‌جمهور به شیراز می‌رود

معاون اجرایی رئیس جمهور از ساخت مجموعه جدید ورزشی در تهران طبق دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: قرار است این مجموعه در شهر آفتاب ساخته شود. به گزارش ایران آن‌لاین، محسن منصوری روز یکشنبه در محل نهاد ریاست جمهوری درخصوص مکان یابی برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران که با حضور کیومرث هاشمی […]

معاون اجرایی رئیس جمهور از ساخت مجموعه جدید ورزشی در تهران طبق دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: قرار است این مجموعه در شهر آفتاب ساخته شود.

به گزارش ایران آن‌لاین، محسن منصوری روز یکشنبه در محل نهاد ریاست جمهوری درخصوص مکان یابی برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران که با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام و انجام پروژه های جدید در حوزه های عمرانی، ریلی، بهداشتی و غیره در دستور کار است و در این مدت اقدامات مهمی انجام شده و در سفر اخیر رئیس جمهور به اصفهان پروژه‌های مهمی افتتاح یا در دست اقدام قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور در سفر آینده خود به شیراز خواهند رفت تا در حوزه های ریلی، جاده ای و عمرانی افتتاح پروژه ها و پیگیری اقدامات لازم برای طرح‌های ناتمام در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه به رغم انجام اقدامات مهم در دولت سیزدهم، انجام پروژه های فاخر ورزشی در کارنامه دولت خالی بود، تصریح کرد: به دلیل کمبود امکاناتی که استان تهران در حوزه مجموعه بین المللی ورزشی دارد، رئیس جمهور دستور دادند که در این حوزه کارهای ابتدایی به سرعت انجام شود. بر همین اساس مکان یابی برای ساخت مجموعه ورزشی در دستور کار معاونت اجرایی ریاست جمهوری قرار گرفت.

منصوری با بیان اینکه این مجموعه ورزشی فقط در حد یک ورزشگاه نخواهد بود، تاکید کرد: این مجموعه شامل بیشتر رشته های ورزشی همراه با امکانات اسکان خواهد بود و اتمام آن شاید در عمر باقی مانده دولت سیزدهم امکان پذیر نباشد اما تلاش خواهد شد برخی از سالن های آن آماده شده و از قابلیت استفاده برخوردار شود.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس اگر حاضران در این نشست موافق هستند، ساخت یک مجموعه فرهنگی و ورزشی در اراضی اطراف مرقد مطهر امام خمینی(ره) و شهر آفتاب را قطعی بدانیم، مگر اینکه مثلا در ۱۰ روز آینده فردی یا نهادی پیشنهاد دیگری را مطرح کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: از شهرداری تهران می خواهیم برای صدور مجوزها با دولت همکاری کند. همچنین شهرداری مدل مشارکت خود را در این باره بیان کند چون شهرداری در این سالها در ساخت بناهای فاخری چون برج میلاد، باغ موزه و باغ کتاب، پروژه های مهمی را به سرانجام رسانده که افتخار نظام است.

وی گفت: هر چقدر شهرداری تهران، در انجام این پروژه جلو بیاید و بیشتر مشارکت کند، دولت عقب خواهد رفت؛ البته باید دید نوع مشارک مالی شهرداری با دولت چگونه خواهد بود.

منصوری با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های ورزشی در تهران مثل ورزشگاه آزادی دچار فرسودگی است، تصریح کرد: بنابر مطالبه مردم و خانواده بزرگ ورزش، باید برای زیرساخت جامعی در حوزه ورزش فکر اساسی می‌شد. البته در چند نوبت در دولت، رئیس‌جمهور و معاون اول پیگیر موضوع بودند و توافقات اولیه انجام شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه طبق همکاری شهرداری تهران، زمین حدود ۳۰۰ هکتاری در مجاورت حرم حضرت امام خمینی(ره) که دسترسی‌های بسیار خوبی دارد در نظر گرفته شده است، گفت: امکانات زیرساختی آن تقریبا کامل است و از نظر تملک تقریبا مشکلی ندارد.

منصوری یادآور شد: این منطقه دسترسی‌های آزادراهی کامل و خوبی به فرودگاه امام(ره) برای مهمانان خارجی و ورزشکاران دارد. فعلا این زمین را فعلا نهایی کردیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص هزینه‌های این پروژه، عنوان کرد: تا زمانی که طراحی نهایی نشود برآورد هزینه ساخت را نمی‌توانیم دقیق اعلام کنیم. همچنین مسیر تامین اعتبار احتمالا از محل بودجه عمومی نخواهد بود بلکه از مسیرهای ثانویه مثل مجوزهای خاص یا مسیرهایی از جنس تهاتر نفت باید این کار را انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سرمایه گذار بخش خصوصی هم علاوه بر شهرداری مراجعه کرده‌اند و ممکن است یک مدل مشارکتی یا بینابینی برای موضوع در نظر بگیریم. البته گام اول طراحی است و از آنجا که پروژه کاملی است، بخش خصوصی هم می‌تواند کمک کند اما طبق تعهدی که بر عهده دولت است ان‌شاالله برای تامین اعتبار یک راه مطمئن در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲۰ شهریور ماه امسال بود که در حاشیه آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ماموریت ویژه ای را به کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد. در همین باره، رئیس جمهور دستور داد که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، مقدمات ساخت یک ورزشگاه جدید در تهران فراهم شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=92236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.