افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » دیدار با اولین داور زن تاریخ دربی / مهسا قربانی کیست؟

  • کد خبر : 222623
اسمارتک نیوز » دیدار با اولین داور زن تاریخ دربی / مهسا قربانی کیست؟

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر چهارشنبه 2 اسفند به مصاف هم خواهند رفت. از مدتی قبل از شروع دربی ها، قضاوت این دیدار و اینکه چه کسانی این مسئولیت سنگین و خطیر را برعهده خواهند گرفت، همواره موضوع بحث و بررسی رسانه ها […]

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر چهارشنبه 2 اسفند به مصاف هم خواهند رفت. از مدتی قبل از شروع دربی ها، قضاوت این دیدار و اینکه چه کسانی این مسئولیت سنگین و خطیر را برعهده خواهند گرفت، همواره موضوع بحث و بررسی رسانه ها و اهالی فوتبال بوده است.

تا سال ها پیش به دلیل حساسیت بالای این مسابقه، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران از یک داور خارجی برای این بازی دعوت می کردند اما چند سالی است که این رویه ادامه پیدا نکرده و داوران داخلی به عنوان قضاوت این بازی انتخاب می شوند. . و جنجال‌هایی نیز در این زمینه وجود داشته است، در اعتراض به تصمیم داوران مسابقه شکل گرفت که طبیعی است.

پس از رونمایی فیفا از فناوری داوری ویدیویی و کاربرد اصلی آن در جام جهانی 2014، این فناوری ابتدا در مسابقات بین المللی و سپس در لیگ های معتبر جهانی مورد استفاده قرار گرفت و به تدریج در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت، اما برای معرفی آن بسیار مورد استفاده قرار گرفت. تاخیر در مورد ایران و استفاده از آن و تاکنون در یک بازی داخلی که دربی خارج از خانه فصل جاری است از VAR استفاده شده است.

چندی پیش رئیس فدراسیون فوتبال ضمن دریافت مجوز داوری VAR از سوی چند داور ایرانی از ورود 6 دستگاه VAR به کشور خبر داد و از استفاده از این فناوری در مسابقات مهم نیم فصل دوم خبر داد. برخلاف انتظارات استفاده در بازی استقلال – سپاهان داشتند اما این اتفاق نیفتاد اما حالا به گفته رئیس کمیته داوران شاهد استفاده خواهیم بود. این سیستم در دربی برگشت.

نکته جالب دیگری که در این خصوص اعلام شد حضور یک داور زن در دربی است که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می دهد. این خبر چندی پیش توسط ایران ورزشی منتشر شد و حالا به تایید رئیس کمیته داوران رسیده و قطعیت آن را اعلام کرده است.

داوری که قرار است از حضورش در دربی استفاده شود، مهسا قربانی است. نامی که بدون شک با توجه به حضورش در دربی تاثیر زیادی در شهرت او خواهد داشت و از این پس او را بیشتر می شناسیم و بیشتر از او می شنویم اما حالا ممکن است این سوال برای اهالی فوتبال پیش بیاید که کیست او

مهسا قربانی داور فوتبال ایران متولد 1377 است.وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی است و چند سالی است که در رشته مورد علاقه خود یعنی داوری فوتبال فعالیت می کند. قربانی در لیگ برتر بانوان ایران داوری می کند و از سال 2017 داور بین المللی فیفا بوده و همچنین اولین داور فوتبال ایرانی است که یک مسابقه مردانه را قضاوت کرده است. او همچنین یکی از نامزدهای داوری جام جهانی 2023 زنان بود.

وی در خصوص ارزیابی خود در فوتبال مردان گفت: در دو سال آسیا ویژن که برای فوتبالیست های زیر 14 سال که قضاوت می کردم، یکی از دوره ها در مالدیو برگزار شد که باید قضاوت می کردیم. آقایان و داور هم بودم، دیدار دو تیم از لیگ مالدیو را قضاوت کردم.

قربانی اولین داور زنی است که در یک مسابقه فوتبال مردان در ایران حاضر می شود. این تصمیم به دلیل محدودیت هایی که برای داوران برای صدور مجوز قضاوت با سیستم ویدیویی ایجاد شده بود، اتخاذ شد. اتفاقی که شاید در نوع خود جالب باشد و بی شک مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گیرد.

دربی چهارشنبه یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارهای فوتبال ایران است که تاثیر زیادی در قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت و علاوه بر حساسیت ذاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید دید تجربه استفاده از VAR و همچنین اولین حضور یک داور زن در این مسابقه چه نتایجی خواهد داشت و آیا طبق معمول با جنجال های داوری و تصمیمات حساس روبرو خواهیم شد یا روز آرامی خواهد بود. . برای هیئت داوری این مسابقه. . در دربی اول کمک داور ویدیویی در ثانیه های پایانی استقلال یک پنالتی اعلام کرد که بازی را به تساوی کشاند و اعتراضات زیادی را در پی داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.