افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » دوست ندارم جای قلانوی باشم!

  • کد خبر : 207591
اسمارتک نیوز » دوست ندارم جای قلانوی باشم!

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی یکی از کسانی است که حالا وارد حلقه مربیان فوتبال ایران شده است. او که در مقطعی از دوران بازیگری خود به عنوان بازیکن مربی تراکتورسازی فعالیت می کرد، پس از آویختن کفش هایش و خداحافظی رسمی از فوتبال، کار خود را به […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی یکی از کسانی است که حالا وارد حلقه مربیان فوتبال ایران شده است. او که در مقطعی از دوران بازیگری خود به عنوان بازیکن مربی تراکتورسازی فعالیت می کرد، پس از آویختن کفش هایش و خداحافظی رسمی از فوتبال، کار خود را به عنوان سرمربی جدید هواداران آغاز کرد و در نیمه دوم این تیم را هدایت کرد. فصل خواهد داشت. شجاعی در گفت وگو با خبرنگاران درباره خداحافظی خود از فوتبال گفت: به خداحافظی از فوتبال فکر می کردم و برایم سخت بود، فوتبال را دوست دارم و ترکش سخت بود، طبیعی است در هر شغل و تجارتی، اگر کسی کارش را دوست داشته باشد، ترک آن کار برایش سخت است، اما من آن را پذیرفته‌ام، خدا را شکر بلافاصله کارم را با یک چالش جدید در موقعیت دیگری که خیلی دوستش دارم، شروع کردم.»
وی درباره اینکه چرا بازی خداحافظی برایش برگزار نشد، گفت: نمی توانم بگویم دوست نداشتم بازی خداحافظی برایم برگزار شود، اما وقتی بزرگترهایی بودند که خداحافظی کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد. دیگر منتظر نمان».

شجاعی با اشاره به تجربه مربیگری خود در تراکتور و حضورش به عنوان مربی هوادار گفت: تمرین در تراکتور برای من تجربه بسیار خوبی بود، این تجربه قیمتی ندارد، تراکتور طرفداران زیادی دارد و کنترل این محیط سخت بود، امیدوارم می توانم اشتباهاتم را تصحیح کنم، تقریبا سه بازی است که با تیم آماتور شروع به کار کردم و دو روز است که به طور رسمی کارم را شروع کردم، پتانسیل این تیم بسیار بالاست، آماتور ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه دارد و امیدوارم ما چیزهای خوبی برای هواداران می بینیم، ما در هوادار با هم دوست هستیم و روز اول گفتم که بحث مربی و بازیکن نیست و با بازیکنان تیمم دوست هستم.
او درباره اینکه شجاعی به عنوان یک چهره بین المللی به لیگ برتر چه خواهد آورد و اینکه آیا می تواند این انتظار را برآورده کند، اینگونه واکنش نشان داد: «من نمی خواهم منفی باشم و انرژی منفی بدهم، اما شرایط سخت است. برنامه ها یا امکانات در فوتبال ایرانی وقتی امکانات نداریم چه انتظاری داریم یک تیم لیگ برتری را نام ببرید که زمین تمرین استاندارد داشته باشد ما زمین بازی نداریم.

تنها زمین مناسب ورزشگاه است که استاندارد است. وقتی امکانات مناسبی برای ریکاوری و کمپ فراهم شود، می توانید انتظار عملکرد خوبی داشته باشید. آن وقت می توانید از من انتقاد کنید. من نمی‌توانم کاری را که می‌خواهم انجام دهم، وقتی چیزی در جای خود نیست.»
کاپیتان سابق این تیم در پاسخ به این سوال که چرا این تیم در جام ملت های آسیا موفق نبوده است، گفت: ما در کنار تیم نبودیم و از دور نمی توانیم بدانیم اما چه کاشته ایم که الان برداشت می کنیم؟ ما فقط می خواهیم یک بازی دوستانه در نزدیکی مسابقات برنامه ریزی کنیم. این برنامه ریزی اصولی نیست، اما باید انتظارات مناسب باشد.»
شجاعی در پاسخ به دلایل پیروزی ایران مقابل ژاپن و شکست مقابل قطر گفت: نمی توانیم بگوییم تیم ملی در این دیدار بی انگیزه بود، آنقدر بحث مفصلی است که الان جایی برای صحبت نیست. ما یک بار استرالیا، آمریکا و مراکش را شکست دادیم و هر از چند گاهی چنین اتفاقاتی داریم اما این نتیجه برنامه ریزی نیست.»
این مربی جوان با تشکر از ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با امیر قلانوی برای حضور در تیم ملی گفت: حمایت فدراسیون از آقای قلانوی مثبت است. حالا قلعه‌نوی می‌تواند یک برنامه بلندمدت تدوین کند. ما همیشه یک مربی را در صورت عملکرد خوب نگه داشته‌ایم و اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد او را رد کرده‌ایم. این جابجایی بالا به خودی خود تعجب آور است. چه باشگاهی چه تیم ملی. تا زمانی که آنها باقی بمانند، این یک نکته مثبت است. آنها زمان دارند و اطلاعات کافی در مورد تیم دارند. حتی اگر نیاز به جذب بازیکن جدید باشد، لیگ و شرایط بازیکنان را می شناسند و می توانند برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه اگر به جای قالانیوی سرمربی تیم ملی بود، ترکیب تیم ملی از نظر سنی تغییر می کرد یا خیر، گفت: در حال حاضر دوست ندارم جای قلانوی باشم، اما اگر آنها قهرمان شوند. با این تیم نمی گفتند با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه قهرمان شدند؟همیشه بعد از باخت حرف می زند.امید ابراهیمی مسن ترین بازیکن بود اما یکی از بهترین بازیکنان مقابل ژاپن بود. سن دیگر “مشکل است. به تیم های اروپایی نگاه کنید، هر بازیکنی زندگی حرفه ای دارد، وارد زمین می شود. مهم تاثیرگذاری او برای تیم است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.