افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » دست باز مخاطبان برای آغاز نوروز 1403

  • کد خبر : 234693
اسمارتک نیوز » دست باز مخاطبان برای آغاز نوروز 1403

گروه فرهنگی اسمارتک نیوز: جشنواره فیلم فجر امسال یکی از دوره‌هایی به شمار می‌رود که آثار متنوعی با ژانرها و محتوای متفاوت به نمایش درآمد. پس از آن، نوروزی 1403 با ژانرها و موضوعات متنوع منتشر می شود و دست مخاطب را در انتخاب محتوای مورد نظر خود باز می گذارد. امسال سال پر رونقی […]

گروه فرهنگی اسمارتک نیوز: جشنواره فیلم فجر امسال یکی از دوره‌هایی به شمار می‌رود که آثار متنوعی با ژانرها و محتوای متفاوت به نمایش درآمد. پس از آن، نوروزی 1403 با ژانرها و موضوعات متنوع منتشر می شود و دست مخاطب را در انتخاب محتوای مورد نظر خود باز می گذارد. امسال سال پر رونقی برای سینمای کشور پیش بینی می شود چرا که به قول معروف سینمای کشور با استقبال مردم و اهالی هنر و ضرب المثل سالی که نمی شود سال خوبی را آغاز خواهد کرد. از چشمه اش دیده می شود» در اینجا مربوط است.

علاوه بر این چند سالی است که در اکران های نوروزی به تولید محتوای مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان توجه می شود تا این نوع مخاطبان بتوانند در سینمای کشور حضور داشته باشند.

کمدی با “تمساح خونین”

داستان این فیلم با ایده ای جالب و اتفاقاتی موازی در زمان خودش جلو می رود. و آن هم بدون کوچکترین اجرای معروف از برخی فیلم های کمدی. «تمساح خونی» با تغییر موقعیت ها و صحنه های فیلم از یکنواختی دوری می کند و تماشاگر را تا پایان فیلم و تیتراژ پایانی در جای خود نگه می دارد.

یکی از نقاط قوت فیلم تمساح خونین را می توان موسیقی مناسب و استفاده از آن در موقعیت های مناسب دانست; بسیاری از فیلم‌ها با موسیقی او هنوز در ذهن مردم جای دارند و خاطره‌انگیز می‌شوند. در این فیلم با استفاده از سبک های مختلف موسیقی مانند جز، راک و موسیقی ایرانی، فیلم با سرعت خوبی حرکت می کند و خسته کننده نیست. همانطور که گفته شد، «تمساح خونین» قطعا می تواند یکی از موفق ترین فیلم های نوروزی در ژانر کمدی باشد.

روایت رشادت های شهید شیرودی در «آسمان غرب»

«آسمان غرب» روایتی از رشادت های شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش در دوران سخت دفاع مقدس است. این فیلم با سکانسی مهیج از حمله بالگرد شهید شیرودی به قلب دشمن آغاز می شود و در همان دقایق ابتدایی مخاطب را به عمق داستان جنگ می برد تا با این شهید بزرگوار و تنش هایی که پشت سر گذاشته است همراهی کند.

اگر «آسمان غرب» از شرایط اکران مناسب بهره مند شود، می توان انتظار داشت که سهم قابل توجهی از گیشه را به خود اختصاص دهد.

روایت زندگی پرویز دهداری در «پرویزخان»

امسال در جشنواره فیلم فجر چند فیلم مستند و زندگینامه دیدیم که یکی از آنها «پرویز خان» است. این فیلم گوشه ای از زندگی پرویز دهداری مربی تیم ملی فوتبال ایران در دهه 60 را روایت می کند که با پشت سر گذاشتن ستارگان این تیم سعی کرد با بازیکنان ناشناس حماسه بیافریند.

سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمدصادق ملک، نیما نادری، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، روزبه رئوفی، من، روزبه رئوفی، ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، اسکندر کوتی بازیگران این فیلم هستند.

ارائه آیین های باستانی ایرانیان در نوروز

نوروزی سهیل موفق یکی از کارگردانان دغدغه مند در حوزه کودک و نوجوان است. با این فیلم بخش کودک و نوجوان رنگ دیگری به خود می گیرد و مخاطبان اندک بخشی از سینمای کشور را در اختیار خواهند داشت.

این فیلم درباره آیین های باستانی ایرانیان است که با ایجاد فضایی صمیمی سعی در ایجاد لحظات شادی برای کودکان و خانواده ها دارد.

یکی از نکات ویژه این فیلم نوروزی حضور علی نصیریان است که قطعا با بازی این هنرمند پیشکسوت بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تکنیک فیلمبرداری و انیمیشن در «ایلیا، در جستجوی یک قهرمان»

یکی دیگر از ساخته های سازمان یافته برای کودکان و نوجوانان «ایلیا در جستجوی قهرمان» است که از تکنیک های سینمایی و انیمیشن بهره می برد. انیمیشن ها یکی از جذاب ترین قسمت های اکران نوروزی هستند که چند سالی است به این قسمت راه پیدا کرده اند. انیمیشن برای بچه ها است، اما برای خانواده ها است، زیرا بسیاری از بزرگسالان از طرفداران پر و پا قرص انیمیشن هستند و فقط برای کودکان و نوجوانان نیست. اکنون که در این اثر انیمیشن با فیلم آمیخته شده است قطعا می تواند در جذب مخاطب موفق باشد.

“بدون بدن”

ژانر اجتماعی و جنایی در اکران نوروزی گنجانده نشده است و «بی بودن» با این ژانر در فهرست غنی و متنوع نوروزی قرار دارد. این فیلم ساخته مرتضی علیزاده است که داستان آن بر اساس یک پرونده قضایی نوشته شده است. فضای فیلم روایتگر یک پرونده جنایی معروف از دهه 90 است.قتل غزاله شکور توسط آرمان عبدالعلی که چندین بار تا مرحله اعدام رفته و رفته است.

امسال ماه مبارک رمضان مصادف با عید نوروز است که بی شک می تواند یکی از نکات مثبت سینمای ایران باشد چرا که فرصت بیشتری برای نمایش فیلم در اکران خواهیم داشت.

پیش بینی می شود با افزایش اکران های نوروزی سینمای کشور امسال روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و با استقبال خوب مردم مواجه شود. در این صورت می توان انتظار داشت که سازندگان فیلم با انرژی بیشتری آثار عالی و مناسبی تولید کنند و سینمای ایران به روزگار بازگردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.