افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

اسمارتک نیوز » خبر خوش تامین اجتماعی برای ورزشکاران و مربیان

  • کد خبر : 143020
اسمارتک نیوز » خبر خوش تامین اجتماعی برای ورزشکاران و مربیان

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز ، بر اساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس بندهای یک و پنج سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که برخورداری از تامین اجتماعی را از نظر مستمری تعریف کرده است. . ، پوشش بیمه ای از کارافتادگی، فوت و […]

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز ، بر اساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس بندهای یک و پنج سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که برخورداری از تامین اجتماعی را از نظر مستمری تعریف کرده است. . ، پوشش بیمه ای از کارافتادگی، فوت و درمان به عنوان یک حق. این را همگان می دانند و همچنین در اعمال ماده 1 قانون تامین اجتماعی، توسعه پوشش بیمه های اجتماعی برای تمامی اقشار جامعه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، برای توسعه پوشش بیمه اجتماعی در بین ورزشکاران و فعالان این حوزه، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی دستور اداری صادر کرد. بر اساس این بخشنامه، در اجرای ماده یک قانون تامین اجتماعی و به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای، بیمه بازیکنان فعال در رشته های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم های ورزشی، قهرمانان کشور، مربیان و کمک مربیان. . ، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم های ورزشی، باشگاه داران، مسائل خدماتی، ایاب و ذهاب و افرادی که به نوعی با باشگاه های ورزشی در ارتباط هستند و در عین حال پوشش بیمه ای با سایر صندوق ها ندارند، در نظر گرفته شده است. . .

بر اساس این دستور اداری، ورزشکاران در صورت داشتن رابطه استخدامی و حقوقی با کارفرما از مصادیق بند الف ماده 4 قانون تامین اجتماعی محسوب می شوند که در این صورت بسته به ماهیت این نوع بیمه (اجباری) می باشد. ، کارفرمایان مربوطه موظف به ارسال لیست و پرداخت هزینه می باشند. بیمه افراد ذینفع باید طبق مواد 28، 30، 36 و 39 قانون تامین اجتماعی انجام شود. همچنین کارآفرینان فعالیت ورزشی که حقوق دریافت نمی کنند می توانند با رعایت تبصره الحاقی 5 ماده 4 قانون تامین اجتماعی مصوب 1387 هیأت وزیران و با رعایت دستورالعمل مربوطه نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند. .

همچنین در این دستور اداری امکان استقبال و بیمه سایر ورزشکارانی که با کارفرمای خاصی رابطه استخدامی و حقوقی ندارند به صورت بیمه اختیاری و به صورت جمعی (توافقی) یا انفرادی (خود توافقی) مشخص شده است. شاغل و آزاد و بیمه مستمر به صورت اختیاری) موجود است و ادارات کل تامین اجتماعی با همکاری باشگاه های ورزشی با جدیت پیگیر توسعه پوشش بیمه ای اقشار مختلف ورزشکاران و فعالان این عرصه باشند.

برای بیمه خودگردان ورزشکاران و فعال در رشته های ورزشی و تربیت بدنی دو نرخ 14 درصد کسر حق بیمه پایه با خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و 18 درصد با خدمات مستمری، فوت قبل و بعد از بازنشستگی. و ناتوانی پیش بینی شده است.

تمامی ورزشکاران و فعالان این رشته در سنین 18 تا 50 سال می توانند در قالب این طرح تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. همچنین افراد بالای 50 سال در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل سنوات مازاد بیش از 50 سال به سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند مشمول این طرح خواهند بود.

پرداخت کنندگان بیمه در این طرح نیز می توانند با پرداخت سرانه برای درمان افراد تحت تکفل خود از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

ورزشکاران و کلیه افراد فعال در حوزه ورزش برای انعقاد قرارداد و بیمه نامه بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی می توانند به سامانه خدمات غیر حضوری این سازمان به آدرس es.tamin مراجعه کنند. ir یا با استفاده از اپلیکیشن «تامین من». برای این طرح ثبت نام کنید

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.