افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » «جردن» در آسمان موفقیت می ماند

  • کد خبر : 124813
اسمارتک نیوز » «جردن» در آسمان موفقیت می ماند

روزنامه ایران: «هوا» یا «آسمان» عنوان یک فیلم ورزشی جدید و در عین حال محصولی دراماتیک بر اساس زندگی مایکل جردن، بسکتبالیست افسانه ای سیاه پوست است که با محوریت دوران جوانی او ساخته شده است. کلمه «ایر» مخفف کلمه «ایر جردن» است که در رابطه با قراردادی که عده ای از بازرگانان در جوانی […]

روزنامه ایران: «هوا» یا «آسمان» عنوان یک فیلم ورزشی جدید و در عین حال محصولی دراماتیک بر اساس زندگی مایکل جردن، بسکتبالیست افسانه ای سیاه پوست است که با محوریت دوران جوانی او ساخته شده است. کلمه «ایر» مخفف کلمه «ایر جردن» است که در رابطه با قراردادی که عده ای از بازرگانان در جوانی با جردن بستند و مدل کفشی به نام او تولید و روانه بازار کردند، ذکر شد. آنها انتظار داشتند تولید جدیدشان بسیار سودآور باشد زیرا با نام ستاره بسکتبال آن روزها پیوند خورده بود و البته همینطور هم شد. به این ترتیب آنچه در این فیلم بازنمایی می شود، اتفاقات واقعی است که در زندگی جردن رخ داده و شهرت او را بیش از پیش افزایش داده است.
توصیه های اجرا شده توسط اردن
کارگردانی «هوا» را بن افلک برعهده داشته و از این رو چند تن از دوستان و همکاران همیشگی این بازیگر و فیلمساز آمریکایی نیز در این اثر جدید شرکت کرده اند. معروف ترین آنها مت دیمون است که سابقه همکاری و دوستی او با افلک به بیش از 25 سال می رسد. دیمون یکی از دو نقش اصلی این فیلم را بازی کرد و از دیگر همکاران مکرر افلک می توان به رابرت ریچاردسون به عنوان فیلمنامه نویس و ویلیام گلدنبرگ به عنوان تدوینگر اشاره کرد. افلک در جوانی از بازیگر جوانی به نام دیمین دلانو یانک برای بازی در نقش مایکل جردن استفاده کرد، اما برای دوران بزرگسالی این قهرمان ورزشی، به جای استفاده از بازیگر دیگری، از فیلم های واقعی جردن و فیلم های آرشیوی موجود استفاده کرد. البته جردن در طول ساخت فیلم بارها سر صحنه فیلمبرداری حاضر شد و به بن افلک ایده داد و او بود که به کارگردان توصیه کرد از ویولا دیویس، بازیگر سیاهپوست و برنده اسکار آمریکایی برای ایفای این نقش استفاده کند. از مادرش، کاری که افلک انجام داد.
“هاوا” در اوایل ماه مه 1402 در جشنواره ای به نام “جنوز دل سروسته” در آمریکا به نمایش درآمد و در 18 می در آمریکای شمالی و مرکزی اکران شد. از اوایل ژوئن امسال در اروپای غربی، آسیای شرقی و اقیانوسیه به نمایش درآمده است. این فیلم با بودجه ساخت 80 میلیون دلاری خود 215 میلیون دلار فروش داشته است که با اکران در سه ماه آینده به بازار سینمای خانگی بازدهی مالی آن را افزایش می دهد. این در حالی است که آمازون، استودیو سازنده و توزیع کننده فیلم، در ابتدا قصد اکران عمومی آن را نداشت و می خواست در ازای دریافت مبلغی از مشتریان، آن را در حالت استریم و تنها در چرخه دانلود قرار دهد، اما به لطف ظرفیت بالای اقتصادی فیلم و ادامه محبوبیت جردن با وجود گذشت بیش از دو دهه از بازنشستگی او، آنها تصمیم گرفتند آن را برای عموم اکران کنند که میزان فروش آن تا کنون ثابت می کند که این تصمیم درست بوده است.
از تعدیل تا تجارت بزرگ
فیلم “هوا” با اشاره به اتفاقات واقعی اواسط دهه 1980 اشاره می کند که شرکت کفش معروف نایک با چنان مشکلاتی مواجه است که مدیران آن تصمیم می گیرند بخش قابل توجهی از تولید خود را حذف کرده و تعداد قابل توجهی از کارکنان خود را اخراج کنند. تولید کفش بسکتبال یکی از این قطعات است. با این حال، سانی واکارو که کارش یافتن سوژه های مناسب و افراد مستعد برای سرمایه گذاری روی آنهاست، پس از تماشای بازی های فوق العاده جردن در یکی از زیرمجموعه های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا، به این شرکت توصیه می کند که روی این بازیکن آینده دار سرمایه گذاری کند و روی یک بازیکن جدید سرمایه گذاری کند. مدل. از کفش یک توپ بسکتبال به نام این ورزشکار با استعداد تولید کنید و با توجه به پرش های بلند او آن را «ایر جردن» بنامید و روانه بازار کنید. این طرح موفقیت آمیز بوده و در کنار افزایش مداوم ارزش های فنی جردن، کفش های وی بیشتر به فروش می رسد و در نتیجه نایک از تعطیلی برخی از بخش های خود خودداری می کند و فعالیت های خود را گسترش می دهد و در دراز مدت به لطف جردن و مهارت های خود او یک تجارت بزرگ انجام می دهد. در این میان مت دیمون در قالب سانی واکارو ظاهر می شود و بن افلک نقش فیل نایت را بازی می کند که در آن زمان رئیس و مدیر ارشد سازمان نایک و رئیس هیئت مدیره آن بود.
اکثر منتقدان فیلم و فیلم، موضوع و ساخت «هوا» را تأیید کردند و به آن اشاره کردند. روزنامه معروف ورایتی می گوید: “هوا داستانی به ظاهر کوچک است، اما درباره رویاهای بزرگ و دستاوردهای مهمی است که اگر مردان در زمینه های ورزشی و تجارت سخت تلاش کنند، می توان به آنها دست یافت. این فیلم به ما می گوید که رشد مالی این شرکت افزایش یافته است. نایک تنها زمانی به ثمر نشست که استعدادیاب های شرکت، جردن با استعداد را کشف کردند و عاقلانه روی او سرمایه گذاری کردند.هالیوود ریپورتر، یکی دیگر از نشریات قدیمی سینمای جهان، نیز نوشت: «یکی از دلایل اصلی که مخاطبان احساس می کنند جذب این فیلم می شوند، نام و شهرت برخی از بازیگران این فیلم و بازی عالی آنها. این امر به ویژه در مورد زوج آشنا افلک و دیمون صدق می کند که همکاری جدیدشان خاطرات دیروز و امروز را زنده می کند و جذابیت فیلم را بیشتر می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.