افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » جام یک ستاره

  • کد خبر : 214188
اسمارتک نیوز » جام یک ستاره

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هشتمین دوره رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی باشگاه ها با قهرمانی تیم بانک شهر به پایان رسید. این تیم که سال گذشته قهرمان این دوره از مسابقات بود، این بار در تنکابن به مقام قهرمانی دست یافت. در این مسابقات هشت تیم حضور داشتند. دو تیم ایرانی پتروشیمی […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، هشتمین دوره رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی باشگاه ها با قهرمانی تیم بانک شهر به پایان رسید. این تیم که سال گذشته قهرمان این دوره از مسابقات بود، این بار در تنکابن به مقام قهرمانی دست یافت. در این مسابقات هشت تیم حضور داشتند. دو تیم ایرانی پتروشیمی شازند و بانک شهر به همراه 6 تیم از روسیه، هند، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان و بلاروس، با این حال کشتی گیران ایرانی ترکیب 5 تیم از 6 تیم خارجی را تکمیل کردند. این مسابقات طی دو روز شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه به همت تنکابن برگزار شد. مسابقاتی که سطح فنی پایینی داشت و فقط یک قایق ارزش دیدن داشت.

سطح فنی یا پول؟
یکی از مسائل مهم در جشن جام باشگاه های جهان که در هفت دوره قبل همواره مورد توجه بوده، سطح فنی مسابقات است. از دور اولی که تیمی مثل بنگلادش به الان رسید که دور هشتم مسابقات است، سطح پایین این مسابقات همیشه نگران کننده بود. رسول خادم که آغازگر مسابقات بود در آن زمان معتقد بود این مسابقات در نهایت برگزار می شود اما عمر مدیریتی رسول خادم برای سطح فنی بالای مسابقات کافی نبود اما ای کاش علیرضا دبیر خیلی جدی به این موضوع فکر می کرد. آی تی. برگزاری این مسابقات به هر قیمتی خوب نیست. شاید هدف اصلی از برگزاری مسابقات لیگ درآمدزایی باشد و بسیاری از رشته ها با افزایش تعداد مسابقات به دنبال جذب سرمایه هستند، اما علاوه بر این باید به مسائل فنی نیز توجه کرد. یکی از شگفتی های این مسابقات حضور امیر محمدی در تیم هند بود. کشتی‌گیری که دو هفته پیش در کشتی شرکت کرده بود، حالا به تنکابن رسیده تا برای تیم هند کشتی بگیرد، اما آیا واقعا این مسابقات به کشتی کمک می‌کند؟
سهل انگاری رگ های سبک.
عدم توجه کشورهای مبارز به جام باشگاه های جهان همواره یکی از عوامل ضعیف این رقابت ها بوده است. هشت دوره از این مسابقات سپری شده اما هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است. از 6 تیم خارجی، 5 تیم ناقص به مسابقات راه یافتند و با کشتی گیران کمکی ایران تکمیل شدند. حتی روسیه که از سوی اتحادیه جهانی تحریم شده و نمی تواند در هیچ تورنمنت رسمی بین المللی شرکت کند، از اعزام تیم خوبی به مسابقات خودداری کرد. چند جنگجوی خارجی با تیم بانک شهر قرارداد امضا کردند. در غیر این صورت هیچ مبارز خارجی در این مسابقات شرکت نمی کرد.
جایزه 40000 دلاری برای 30 نفر
یکی از دلایل اصلی کم توجهی کشور به این مسابقات جوایز کم آنهاست. قرار بود در این مدت 40 هزار دلار پاداش پرداخت شود که رقم خوبی نیست. اگر قرار است این مسابقات تکان بخورد، باید مبلغ جایزه چند برابر شود تا تیم ها و کشتی گیران برای حضور در این جام وسوسه شوند. 40 هزار دلار باید بین مبارزان و مربیان سه تیم تقسیم شود. به راستی با این مبلغ چه مبارزی خانه و زندگی خود را رها می کند تا به تنکابن بیاید و در جام باشگاه های جهان بجنگد؟
تک ستاره
در بین تمام دیدارهایی که در این دو روز چه در مرحله مقدماتی و چه در مرحله نهایی انجام شد، تنها یک قایق دیده شد و آن هم قایق عرفان الهی با ماگمادوف بود. رسول گازی ماگمدوف که در سال 2015 و پس از تیلور آمریکایی قهرمان جهان شد، تنها مبارز خارجی است که حسن یزدانی را در مسابقات جهانی شکست داده است. حالا این رزمنده در تنکابن گرفتار جاه طلبی عرفان الهی شد و پنج بر سه شکست خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.