افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » جام جهانی فوتبال باعث ثبات اقتصاد قطر شد

  • کد خبر : 137090
اسمارتک نیوز » جام جهانی فوتبال باعث ثبات اقتصاد قطر شد

به گزارش اسمارتک نیوز، صندوق بین المللی پول در گزارش خود فاش کرد که رشد اقتصادی قطر پس از صعود جام جهانی فوتبال تثبیت خواهد شد و چشم انداز اقتصادی قطر در میان مدت مساعد به نظر می رسد و تولید سالانه آن در طول سال ها حدود 1.75 درصد است. 2023 تا 2023. 2025 […]

به گزارش اسمارتک نیوز، صندوق بین المللی پول در گزارش خود فاش کرد که رشد اقتصادی قطر پس از صعود جام جهانی فوتبال تثبیت خواهد شد و چشم انداز اقتصادی قطر در میان مدت مساعد به نظر می رسد و تولید سالانه آن در طول سال ها حدود 1.75 درصد است. 2023 تا 2023. 2025 افزایش می یابد.

این صندوق اعلام کرد که توسعه میان مدت توسط بخش غیر هیدروکربنی حمایت می شود که انتظار می رود با توجه به تقاضای داخلی، رشد 2.75 درصدی داشته باشد.

انتظار می‌رود که رشد اقتصادی قطر در سال 2023 پس از رونق جام جهانی عادی شود و صندوق بین‌المللی پول معتقد است رشد میان‌مدت سالانه حدود پنج درصد افزایش می‌یابد که از طریق توسعه تولید LNG پشتیبانی می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که اصلاحات کشور برای دستیابی به چشم انداز ملی 2030 که با هدف تضمین توسعه پایدار تا پایان این دهه و با هدایت سومین راهبرد توسعه ملی انجام می شود، نیز به ثمر خواهد نشست.

صندوق بین‌المللی پول اضافه کرد که احتمالاً تورم قطر در سال جاری به دو درصد کاهش می‌یابد، در حالی که انتظار می‌رود حساب‌های مالی و جاری در میان مدت مازاد باقی بماند.

سازمان برنامه ریزی و آمار قطر همچنین در 15 نوامبر فاش کرد که هزینه های بیشتر برای ارتباطات، سرگرمی و غذا باعث شد تورم این کشور در ماه اکتبر 2.52 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

علاوه بر این، گزارش صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که تورم به دنبال تشدید سیاست‌های پولی همراه با فدرال رزرو ایالات متحده، در راستای پیوند ارز با دلار آمریکا، تعدیل شده است.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید انضباط مالی گسترده در میان سودهای بادآورده هیدروکربنی در سال‌های 2022-2023 به طور قابل توجهی موقعیت مالی را تقویت کرده و قابل ستایش است و تداوم احتیاط مالی در بودجه آینده 2024 پیش‌بینی می‌شود.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی قطر با موفقیت ثبات مالی و قیمتی خود را حفظ کرده است و بانک‌های قطر به عملکرد صحیح خود ادامه خواهند داد.

صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد: «بانک مرکزی قطر اقدامات احتیاطی کلان را برای کاهش بیشتر ریسک‌های مرتبط با عدم تطابق بین دارایی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که سررسید کوتاه‌مدت دارند، بازنگری کرده است که مورد استقبال قرار گرفته است».

این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که تلاش‌های مستمر برای تقویت بخش بانکی در شرایط طولانی مدت نرخ بهره بسیار حیاتی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.