افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

اسمارتک نیوز » توجیه مدیرعامل پرسپولیس برای حذف این تیم از آسیا

  • کد خبر : 146471
اسمارتک نیوز » توجیه مدیرعامل پرسپولیس برای حذف این تیم از آسیا

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، پرسپولیس سه شنبه شب با شکست مقابل الدحیل وداع تلخی از لیگ قهرمانان داشت تا پرونده سرخ ها مانند نساجی در آسیا بسته شود و سپاهان تنها شود. نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان در شرایطی رقم خورد که همه چیز برای رسیدن […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، پرسپولیس سه شنبه شب با شکست مقابل الدحیل وداع تلخی از لیگ قهرمانان داشت تا پرونده سرخ ها مانند نساجی در آسیا بسته شود و سپاهان تنها شود. نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان در شرایطی رقم خورد که همه چیز برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر آسیا دست یحیی گل محمدی و شاگردانش بود و می توانستند یکی از تیم های مرحله حذفی تکرار کننده بازی گونگ باشند. برد در شبی که هوادارانش از هیچ تلاشی دریغ نکرده بودند اما با سوت لیدا جامپی ژاپنی، شکست 2-1 پرسپولیس روی صفحه ورزشگاه آزادی ثبت شد و پرسپولیسی ها خشمگین و ناامید هواداران امیدوار خود را به خانه فرستادند.

موضوعی که باید به آن توجه شود، واکنش مدیریت باشگاه پرسپولیس به حذف آسیا بود. رضا درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه تلاش کرد این ناکامی را به گردن کسی جز خود نبیند. جالب اینجاست که او پس از باخت مقابل الدیل علیرغم عذرخواهی شدید، سعی کرد در سخنرانی خود از هر بهانه ای برای تبرئه خود استفاده کند. او در یکی از این واکنش های عجیب به یکی از هوادارانی که از او درخواست استعفا کرده بود، گفت: باید از سرمربی تیم بپرسیم که چرا تیم نتیجه نگرفت.

صرف نظر از این واکنش ها، توجیه منطقی مدیرعامل پرسپولیس پس از باخت مقابل الدحیل این بود که این ضرر را به گردن قانون سقف بودجه انداخت. درویش گفت: اگر می خواستیم بهترین بازیکن را بگیریم نباید سقف را رعایت می کردیم، شاید یکی از اشتباهات ما که درست است این باشد که سعی کردیم سقف قرارداد را رعایت کنیم اما امروز فهمیدم که اشتباه کردیم. یکی از ما 2 امتیاز از دست داد اما نافرمانی کردیم و با 2 بازیکن کلیدی ماندیم و مبلغ هر چقدر هم بود مشکلی نبود و بحثی هم نشد فکر می کنیم درست است که می گویند سقف قرارداد باید باشد. رعایت شود و اگر این کار انجام نشود دچار مشکل می شویم به همین دلیل سعی کردیم حداکثر را رعایت کنیم اما امروز فهمیدیم که اشتباه کردیم.

توجیه مدیرعامل پرسپولیس نمونه خوبی از فضای حاکم بر مدیریت فوتبال ایران است؛ مدیریتی که به جای اینکه به اجرای قانون افتخار کند (البته با فرض رعایت قانون)، از اجرای قانون پشیمان است و تاکید می کند که برای موفقیت باید قانون را زیر پا گذاشت. مدیریتی که تقصیر شکست را نه به گردن خود، بلکه به گردن قانون می اندازد و سعی می کند خود را تبرئه کند.

البته توجیهات و فرافکنی های درویش برای خلاصی از اتهام نیز پر از تناقض است. وی با وجود اینکه از اجرای قانون سقف بودجه صحبت کرد، اما ابراز تاسف کرد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل عدم رعایت قانون و تخلف از قراردادها، یک امتیاز از پرسپولیس کسر و این تیم را به پرداخت 10 جریمه نقدی محکوم کرد. میلیارد تومان.

علاوه بر این پرداخت های خارج از قرارداد یکی از هواداران متمول پرسپولیس به برخی از بازیکنان سرشناس این تیم، موضوعی بود که بارها از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال غیرقانونی خوانده شد و تاکید شد که این مبالغ باید پرداخت شود. در رقم قرارداد و در نتیجه در محاسبه سقف شامل بودجه می شود. این ترفند غیرقانونی برای دور زدن قانون سقف بودجه نشان داد که بر خلاف ادعای درویش، مدیریت پرسپولیس نه تنها قانون سقف بودجه را رعایت نکرده، بلکه به نظر می رسد به طرق مختلف اقدام به دور زدن آن کرده است.

درویش همچنین درباره اینکه چرا به جای بازیکنی مثل نبیل باهویی بازیکن خارجی بهتری جذب نشد، گفت: تعهد باشگاه پرسپولیس به رعایت این قانون باعث شده این تیم نتواند بازیکن بهتری جذب کند. با فرض صحت این گفته می توان نتیجه گرفت که پرسپولیس برای جذب بازیکنان بهتر مشکل مالی نداشت اما یحیی گل محمدی و شاگردانش در چهار ماه اخیر این فصل به دلیل عدم استقبال بارها دست به اعتصاب و اعتراض زدند. خواسته های آنها به عبارتی چالش های مالی یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس در ماه های اخیر بوده و به نظر می رسد این مشکل روابط درویش و گل محمدی را نیز تیره کرده است.

با این تفاصیل به نظر می رسد با توجه به مشکلات مالی متعدد پرسپولیس که بر هیچکس پوشیده نیست، بیان چنین اظهاراتی بیشتر یک پلیسی است. بهتر بود مدیریت پرسپولیس یک بار برای همیشه با واقعیت روبرو می شد و اشتباهات و سوءمدیریت هایی که باعث سه شنبه تلخ سرخ ها شد علاوه بر ضعف های فنی را می پذیرفت و رو در رو جلوی آینه می ایستاد. یکی از مقصران حذف پرسپولیس!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.