افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » تنها 3 باشگاه برای ثبت قرارداد مشکلی ندارند

  • کد خبر : 35498
اسمارتک نیوز » تنها 3 باشگاه برای ثبت قرارداد مشکلی ندارند

به گزارش اسمارتک نیوز، لیگ اصلی فوتبال در فصل جدید 9 روز دیگر آغاز می شود و در فصل نقل و انتقالات تابستانی پنجره 9 باشگاه بسته است و 10 تیم هنوز بودجه خود را به سازمان لیگ اعلام نکرده اند. فصل جدید لیگ برتر فوتبال از 21 مرداد آغاز می شود و طبق برنامه […]

به گزارش اسمارتک نیوز، لیگ اصلی فوتبال در فصل جدید 9 روز دیگر آغاز می شود و در فصل نقل و انتقالات تابستانی پنجره 9 باشگاه بسته است و 10 تیم هنوز بودجه خود را به سازمان لیگ اعلام نکرده اند.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال از 21 مرداد آغاز می شود و طبق برنامه اعلام شده، تیم های نساجی و پیکان در دیدار افتتاحیه بیست و سومین دوره لیگ برتر از ساعت 19 پنجشنبه هفته آینده به مصاف هم خواهند رفت.

با وجود فاصله کمی که تا شروع فصل جدید باقی مانده، خبری از جذب بازیکنان جدید نیست و به نظر می رسد باشگاه ها همه چیز را به دقیقه 90 موکول کرده اند و به همین دلیل پیش بینی می شود هفته آینده هیات های فوتبال استان ها روزهای پر جنب و جوش و ترافیک را سپری کنند.

شمارش معکوس برای شروع لیگ برتر در حالی آغاز شده است که پنجره 9 تیم در 9 روز مانده به شروع این فصل بسته می شود و این تیم ها نمی توانند قرارداد بازیکنی را ثبت کنند!

سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، ملوان بندر انزلی و گلگهار سیرجان 4 تیمی بودند که پنجره نقل و انتقالات آنها به دلیل نداشتن بدهی باز بود. علاوه بر این، پنجره صنعت نفت نیز با پرداخت بدهی ها باز شده و گفته می شود هر دو تیم فولاد و پیکان مشکل شکایت بازیکنان و بدهی های خود را برطرف کرده اند و کمیته تعیین کشور به باز شدن پنجره نقل و انتقالات این دو تیم رای داده است.

با اضافه شدن این دو تیم، اکنون تنها 7 تیم لیگ برتری مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکن خود ندارند و پنجره نقل و انتقالات 9 باشگاه استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، تراکتور، مس رفسنجان، استقلال خوزستان، آلومینیوم اراک، شمس آذر قزوین و هوادر به دلیل بدهی بازیکنانشان همچنان بسته است و این بازیکنان همچنان به دلیل بدهی هایشان قابل ثبت نیستند.

علاوه بر پنجره باز و نداشتن بدهی، نامه رسمی امسال سازمان لیگ مبنی بر اعلام سقف بودجه باشگاه ها نیز به شرایط ثبت قرارداد اضافه شده است. قانون سقف بودجه از امسال برای کنترل ضایعات به باشگاه ها ابلاغ شد، بنابراین سقف 250 میلیاردی لیگ برتر به همراه محدودیت بودجه 325 میلیاردی نمایندگان ایران در آسیا به تیم های لیگ برتری اعلام شد. 20 درصد به عنوان گزینه به این مبلغ اضافه می شود.

تا امروز تنها 6 باشگاه استقلال خوزستان (90 میلیارد تومان)، پرسپولیس (325 میلیارد)، گلگهر (282 میلیارد و 462 میلیون)، هوادار (72 میلیارد و 660 میلیون)، صنعت نفت آبادان (130 میلیارد) و نساجی (108 میلیارد) محدودیت بودجه خود را برای ثبت قرارداد به سازمان لیگ اعلام کرده اند.

10 باشگاه دیگر سقف بودجه خود را اعلام نکرده اند و به نظر می رسد این باشگاه ها که برخی از آنها پنجره نقل و انتقالات خود را بسته اند همه چیز را به روز آخر موکول کرده اند. موضوعی که می تواند آنها را با مشکل مواجه کند، به ویژه اینکه سازمان لیگ اعلام کرده به تیم های بدهکار و آن دسته از تیم هایی که سقف بودجه خود را رسما اعلام نمی کنند، اجازه قرارداد نمی دهد.

با این تفاسیر و شرایط پنجره باز و اعلام سقف بودجه، تنها سه باشگاه صنعت نفت، نساجی و گل گهر به دلیل نداشتن بدهی و اعلام سقف بودجه مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان خود ندارند و 13 باشگاه دیگر با مانع اعلام سقف بودجه یا پنجره بسته به دلیل بدهی مواجه هستند. یعنی بالای 80 درصد تیم های لیگ برتر!

با چنین شرایطی به نظر می رسد هفته آینده برای باشگاه های لیگ برتری روز شلوغ و خبرساز خواهد بود و تردد به ساختمان سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی تهران از شورای حل اختلاف پیشی خواهد گرفت!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.