افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » تعصب موریس در انتخاب بازیکنان خارجی

  • کد خبر : 33885
اسمارتک نیوز » تعصب موریس در انتخاب بازیکنان خارجی

به گزارش اسمارتک نیوز، تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته به گفته خوزه مورایس خریدهای خارجی بسیار کمی داشت و این فصل یکی از بدترین سال های سپاهان در خرید بازیکنان خارجی بود. تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته با هدایت خوزه مورائیس در لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و تا آخرین روز این رقابت ها با […]

به گزارش اسمارتک نیوز، تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته به گفته خوزه مورایس خریدهای خارجی بسیار کمی داشت و این فصل یکی از بدترین سال های سپاهان در خرید بازیکنان خارجی بود.

تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته با هدایت خوزه مورائیس در لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و تا آخرین روز این رقابت ها با پرسپولیس در کورس قهرمانی بود و در نهایت به نایب قهرمانی رسید.

به گفته مورائیس، سپاهان فصل گذشته خریدهای خارجی بسیار ضعیفی داشت. مورایس به دنبال استفاده از 4 سهمیه برای خرید بازیکنان خارجی بود و در خریدهای تابستانی 2 مدافع میانی، یک هافبک و یک وینگر با تصمیم او به سپاهان پیوستند.

در این گزارش قصد داریم عملکرد بازیکنان خارجی فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان را در رابطه با هزینه های زیادی که برای خرید آنها انجام شده است به اختصار بررسی کنیم.

الویس کامسوبا مهاجم 27 ساله که پاسپورت دو کشور استرالیا و بوروندی را داشت و به دلیل تابعیت استرالیایی به او اجازه داد به فوتبال ایران بیاید، در طول فصل عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او 14 بار برای طلای پوشان به میدان رفت و موفق به گلزنی نشد و این تیم به یکی از ضعیف ترین خارجی های تاریخ لیگ برتر تبدیل شد و 3 هفته مانده به پایان لیگ از این تیم جدا شد.

ایگور کاتاتائو، مهاجم 28 ساله برزیل در نیم فصل با قراردادی 2 و نیم ساله از سامپایو کوریا به سپاهان رفت و در 11 بازی خود برای پوشان طلایی تنها یک بار دروازه این تیم فوتبال آماتور را باز کرد. این بازیکن در رقابت با هافبک ها و مهاجمان سپاهان نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب تیم پیدا کند.

این مهاجم برزیلی فصل را با بدشانسی به پایان رساند و در تمرین قبل از بازی با مس کرمان دچار شکستگی از ناحیه پا شد و حتی به دلیل قمار در دادگاه برزیل محاکمه شد و احکام سنگینی دریافت کرد.

رناتو داسیلویرا، مدافع 31 ساله برزیلی به عنوان اولین خرید خارجی مورایس به تیم گلدیلاکز پیوست و یک روز مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی از تیم گلدیلاک جدا شد. او قبل از شروع جام جهانی یکی از برچسب های ثابت موریس در تیم سپاهان بود و در مجموع 12 بار برای طلای پوشان به میدان رفت. او پس از جدایی از سپاهان با نووسیبیرسک قرارداد بست. نووسیبیرسک برزیل در سری B فوتبال برزیل فعالیت می کند.

مانوئل فرناندز، هافبک 37 ساله پرتغالی در تابستان سال گذشته به عنوان یکی از مهم ترین خریدهای سپاهان معرفی شد و انتقالی پر سر و صدا به لیگ برتر ایران داشت. شریک کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال از هفته دوم تا ششم شروع کننده سپاهان بود، او موفق شد به نساجی هم گل بزند اما در ادامه مصدومیت او را مجبور کرد 9 هفته از ترکیب تیمش دور شود. چند ماه بعد در هفته سوم بازی برگشت مقابل گل گهر و سپس مقابل فولاد خوزستان دوباره در سپاهان شروع کرد و در مجموع 14 بازی برای طلای پوشان انجام داد و تنها با یک گل اصفهان را ترک کرد.

نیلسون جونیور مدافع 31 ساله برزیلی در طول فصل 22 بازی برای سپاهان انجام داد و یک گل برای این تیم به ثمر رساند. این مدافع عملکرد نسبتا خوبی نسبت به سایر خریدهای سپاهان داشت و در فصل جدید نیز به کار خود در گروه طلایی پوشان ادامه خواهد داد.

مبالغ هنگفتی برای خرید این بازیکنان ضعیف به تیم فوتبال سپاهان خرج شد که یکی از نمونه های آن الویس کامسوبا بود که به زعم او چندان موثر نبود، توسط سپاهان مبلغ زیادی از سیدنی به اصفهان آورده شد و رسانه های استرالیایی را شوکه کرد. این تیم مدعی شد که کاتسوبا 6 برابر قرارداد سیدنی خود به یک تیم خاورمیانه پیوسته است.

البته این خبر توسط سپاهانی ها تکذیب شد و آنها عنوان کردند که ترجمه صحیح متن منتشر شده توسط باشگاه سیدنی، قرارداد 6 رقمی است که 6 بار اشتباه ترجمه شده است. این محدوده می تواند بین 100 هزار تا 999 هزار باشد.

باشگاه سپاهان در فصل گذشته به آرزوی سرمربی اول جامه عمل پوشاند و در برابر این پرتغالی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و در شرایطی که سپاهان با اختلاف 6 امتیازی نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار گرفت، در نهایت این تیم عنوان قهرمانی را از دست داد.

حالا سرمربی پرتغالی بهتر است هزینه های هنگفتی را که برای جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت که عملکرد چندان خوبی نداشتند، روشن کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.