افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » بیانیه باشگاه پیکان درباره اتفاقات دیدار با آلومینیوم

  • کد خبر : 136474
اسمارتک نیوز » بیانیه باشگاه پیکان درباره اتفاقات دیدار با آلومینیوم

به گزارش اسمارتک نیوز، تیم پیکان در هفته یازدهم لیگ اصلی فوتبال به مصاف آلومینیوم اراک رفت اما در این دیدار اتفاقی تاریخی و تلخ افتاد. به همین منظور باشگاه پیکان بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می خوانید: وی افزود: فوتبال به عنوان ابزاری برای ایجاد آرامش و ایجاد روحیه در میان جوامع […]

به گزارش اسمارتک نیوز، تیم پیکان در هفته یازدهم لیگ اصلی فوتبال به مصاف آلومینیوم اراک رفت اما در این دیدار اتفاقی تاریخی و تلخ افتاد.

به همین منظور باشگاه پیکان بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می خوانید:

وی افزود: فوتبال به عنوان ابزاری برای ایجاد آرامش و ایجاد روحیه در میان جوامع و ملت ها شناخته می شود، اما مشکلات پیش آمده در فوتبال ایران نشان می دهد که این ورزش در حال تخریب فرهنگ و اخلاق است و جنجال، تنش، دشنام، عدم کینه و دشمنی بیش نیست. البته این مشکل فقط گریبان چند تیم خاص را می گیرد که باید نظارت دقیق تری داشته باشند و از این تخلفات جلوگیری شود.

تیم فوتبال پیکان به بازی با اراک دعوت شد و قبل و بعد از بازی مورد استقبال و اخراج اراکی ها قرار گرفتیم اما داخل زمین همه چیز فرق می کرد. از توهین به اعضای کادرفنی گرفته تا درگیری با دروازه بان پیکان و شعارهای رکیک علیه بازیکنان. گناه ما چه بود؟ اینکه کمک داور اشتباه کرد و گل آلومینیومی را مردود اعلام کرد؟! البته همین کمک داور بیشتر طرفدار آلومینیوم بود و گل دوم ما را که در شرایط عالی به ثمر رساندیم را آفساید می دانست تا همه کارشناسان داوری را عصبانی کند.

این کمک داور در تماسی که با عوامل باشگاه پیکان داشت، رئیس کمیته داوران را به امن بودن دروازه ما اعتراف کرد و سپس برای تکرار این موضوع به خط برنامه عصر فوتبال رفت. اگر آن گل به درستی اعلام می شد، پیکان می توانست بازی را با نتیجه 2 بر صفر برنده شود، اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل خطای تیم داوری، مجبور شدیم امتیاز را با آلومینیوم اراک تقسیم کنیم. البته این اولین بار نیست که داوران مقابل پیکان اشتباه می کنند و بر سرنوشت بازی تاثیر منفی می گذارند. هفته گذشته پنالتی و چندین اشتباه متوالی حریف مقابل بازیکنان کشورمان مقابل شمس آذر نادیده گرفته شد و این هفته گل درست حامد پاکدل در کنار صحنه مشکوک پنالتی روی سامان نریمان جهان «دیده نشد». ما نگران این وضعیت هستیم و علیرغم نامه نگاری به سازمان لیگ و ابلاغ اعتراض به مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال، همچنان حقوق ما نادیده گرفته می شود.

نکته تلخ ماجرا رویکرد برخی رسانه هاست که فقط یک طرف ماجرا را دیدند و منعکس کردند. مجریان برنامه صبحگاهی شبکه 3 سیما فقط از گل آلومینیوم صحبت کردند و یادشان نیامد یا نخواستند به یاد بیاورند. همین رفتار مجری برنامه صبحگاهی شبکه پنج نیز تکرار شد و این اتفاقات در کنار اطلاع رسانی ناعادلانه برخی رسانه ها معنایی جز بی عدالتی نداشت. البته جا دارد از سردبیران و اصحاب رسانه محترم که اجازه دادند باشگاه پیکان از خود دفاع کند و فضایی در اختیار ما در خصوص ممانعت از گل صحیح داشته باشد تشکر کنیم.

این شرایط فوتبال ایران را به قهقرایی اخلاقی نزدیک می کند. در این سال ها ده ها گل مردود اعلام شده اما چطور ممکن است این اتفاقات برای یک گل در بازی آلومینیوم و پیکان بیفتد؟ چگونه برخی به خود اجازه دادند به سرمربی و برخی اعضای کادرفنی ما توهین کنند؟ چگونه برخی از تماشاگران اراکی ها را در حضور تماشاگران زن که در ضلع جنوبی نشسته بودند به فحاشی های رکیک تحریک کردند؟ چطور عده ای به جای احترام به جناح انصاف، یک طرفه پیش قاضی رفتند و طوری صحبت کردند که انگار فقط آلومینیوم گرفتار شد و دنیا با خطا در قضاوت تمام شد؟ چرا کسی حاضر نشد گل درست ما را ببیند؟ چرا فقط یک صحنه را بدون دیدن فنی بازی قضاوت کردید و فلش را به گوشه رینگ کشیدید؟

این رسم معرفت نیست. اگر پیکان از نعمت هواداران پرشمار بهره نبرد، دلیلی برای ضایع شدن حق این باشگاه وجود ندارد. ما باید فرصت دفاع داشته باشیم و بر اساس اسناد صحبت کنیم. قطعا اگر طی هفته های گذشته با متخلفان برخورد عادلانه و عادلانه صورت می گرفت، هرگز شاهد چنین صحنه های ناخوشایندی در ورزشگاه اراک نبودیم.

بدون شک پیکان قهرمان پرافتخار فوتبال و اخلاق در اراک بود اما متاسفانه به وظیفه خود عمل نکرد. اما امیدواریم کمیته داوران، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی موضوع درگیری های اراک را به سرعت پیگیری کنند تا فوتبال کشور دچار بداخلاقی نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.