افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » برخی از نمایش های خانگی مضحک تر از سریال های ترکی هستند

  • کد خبر : 137835
اسمارتک نیوز » برخی از نمایش های خانگی مضحک تر از سریال های ترکی هستند

روزنامه ایران: امروز روی پلتفرم ها آثاری می بینیم که از سریال های ترکی هم مضحک ترند! گوینده این جملات مجید مجیدی فیلمساز سرشناس است. کارگردان «بچه های آسمان» این اظهارات را در نشست «بازنمایی انسان شناسی در سینما» بیان کرد. وی نگرانی جامعه ایران از آسیب خانواده پس از توقیف سریال های ترکی را […]

روزنامه ایران: امروز روی پلتفرم ها آثاری می بینیم که از سریال های ترکی هم مضحک ترند! گوینده این جملات مجید مجیدی فیلمساز سرشناس است. کارگردان «بچه های آسمان» این اظهارات را در نشست «بازنمایی انسان شناسی در سینما» بیان کرد. وی نگرانی جامعه ایران از آسیب خانواده پس از توقیف سریال های ترکی را یادآور شد و با بیان اینکه اکنون وضعیت این سریال در شبکه تلویزیونی داخلی ما نگران کننده تر شده است، گفت: چند سال پیش با انتشار زبان ترکی سریال هایی که خطری که خانواده ها در معرض آن هستند احساس شد، آنها را در معرض خطر فرهنگی قرار دادند، به همین دلیل تریبون ها شکل گرفت، اما متاسفانه امروز کارهایی را روی سکوها می بینیم که از سریال های ترکی هم مضحک تر است.
مجیدی البته در ادامه سخنان خود به انتقاد از تلویزیون نیز پرداخت و درباره قطع ارتباط تلویزیون با مخاطب گفت: به دلیل قطع ارتباط بین مخاطب و تلویزیون، مخاطبانش به 10 تا 15 درصد رسیده است و بخشی از این موضوع است. درصد تماشاگران فوتبال هستند!»
«بازنمایی انسان‌شناسی در سینما» عنوان کارگاه‌های آموزشی است که همزمان با دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی چندرسانه‌ای در موزه سینما برگزار می‌شود. اولین دوره این جشنواره سال گذشته در یزد برگزار شد و امسال نیز از هشتم تا دهم آذرماه در قزوین برگزار می شود. اولین نشست کارگاهی این جشنواره عصر شنبه با تدریس مجید مجیدی برگزار شد.
این فیلمساز در بخشی از این کارگاه با اشاره به عظمت میراث فرهنگی ایران با جهانیان درباره لزوم شناخت آن گفت: من به عنوان یک هنرمند در مقابل عظمت فرهنگ و هنر این سرزمین احساس کوچکی می کنم. اگر نتوانیم میراث فرهنگی خود را انتقال دهیم آسیب جدی خواهیم دید، من افغانستان را مثال می‌زنم که علیرغم داشتن تمدن غنی هرات امروزی هیچ اثری از آن تمدن ندارد و این باعث از بین رفتن هویت مورد نظر شده است.
مجیدی تجربه فیلم «بچه های بهشت» در جشنواره توکیو را مثال زد. وی گفت: آنجا مردم و اعضای جشنواره می گفتند شناخت ما از ایران محدود به اخبار است، می گفتند ما همه ایرانی ها را تروریست می پنداریم اما با دیدن فیلم های ایرانی به فرهنگ غنی و پرباری که ایرانی ها دارند پی بردیم. سوزان سونتاگ منتقد برجسته آمریکایی نیز پس از تماشای فیلم «بچه های آسمان» گفت که در برابر فرهنگ و تمدن ایرانی سر تعظیم فرود می آورد.
این کارگردان در بخشی دیگر از صحبت های خود خاطره جالبی از تاثیر فیلم «بچه های آسمان» که انگیزه ساخت «شورشید» شد، بیان کرد: یک روز پشت فرمان دختر گل فروشی او شاخه گلی به من داد و گفت این گل را برای فیلم «بچه های بهشت» ساخته است، این اتفاق انگیزه ای شد برای ساخت فیلم «خورشید»، در «خورشید» از کودکان کارگری استفاده کردم که روح الله یکی از آنها بود. روح الله قبل از ورود به عرصه هنر از چند مدرسه اخراج شده بود، اما چون وارد عرصه هنر شد به جایی رسید که مدرسه یادگاری از او داشت.
مجیدی با تاکید بر اینکه تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه ما باشد، از آثار عباس کیارستمی به عنوان بازتابی از فرهنگ کشورمان یاد کرد و گفت: وی همچنین سعی کرده به هویت دینی و ملی نگاه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.