افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » باید بازی را باز کنیم

  • کد خبر : 192074
اسمارتک نیوز » باید بازی را باز کنیم

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رضا پرکاس درباره دیدار ایران مقابل تیم سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2023 اظهار داشت: سوریه در مرحله گروهی عملکرد خوبی از خود نشان داد. آنها مقابل هند به پیروزی رسیدند و مقابل ازبکستان و استرالیا که از تیم های قدرتمند آسیا هستند عملکرد […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، رضا پرکاس درباره دیدار ایران مقابل تیم سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2023 اظهار داشت: سوریه در مرحله گروهی عملکرد خوبی از خود نشان داد. آنها مقابل هند به پیروزی رسیدند و مقابل ازبکستان و استرالیا که از تیم های قدرتمند آسیا هستند عملکرد بسیار خوبی داشتند. تساوی مقابل ازبکستان و شکست کم ارزش مقابل شاگردان گراهام آرنولد نیز همین را ثابت می کند.

تحلیل سبک بازی سوریه

وی افزود: از نظر سبک بازی، تیم سوریه به صورت فیزیکی بازی می کند. به طور کلی تیم های غرب آسیا مانند سوریه، عراق، اردن و تا حدودی فلسطین بازی های فیزیکی و تهاجمی انجام می دهند. از نقاط قوت تیم به رهبری کوپر می توان به دوندگی زیاد، فشار خوب از بالا و نظم دفاعی بالا اشاره کرد. آنها در رویارویی های یک به یک کمی خشن و فیزیکی بازی می کنند. این موضوع باید دغدغه بازیکنان ملی پوش ما باشد و شاید آنها می خواهند به یک عامل واکنش برای بازیکنان فنی ما که به خشونت آنها حساس هستند تبدیل شوند. قابل ذکر است که بازی زیر نظر کمک داور ویدیویی انجام می شود و داوران گاهی اوقات جریمه های قابل توجهی را برای خطاهای رایج تعیین می کنند.

وزن روحانی به نام عمر خربین

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به تاثیرات حضور عمر خربین در تیم ملی سوریه تصریح کرد: عمر خربین بازیکنی با تجربه در خط حمله سوریه است. این مهاجم سابقه بازی با تیم های ایرانی را دارد و به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا مقابل شجاع خلیل زاده و بیرانوند بازی کرد و دروازه پرسپولیس را باز کرد. بار روانی می شود و از طرفی مدافعان و دروازه بان ما خاطره خوبی از این بازیکن ندارند. بنابراین نباید در خط دفاع ریسک کنیم.

روند تاکتیکی سوریه علیه ایران را پیش بینی کنید

پرکاس با پیش بینی روند تاکتیکی بازی سوریه مقابل ایران گفت: سوریه با توجه به بازیکنان و ساختاری که دارد از زمین خود لایه های دفاعی تشکیل می دهد و روی ضدحملات تمرکز می کند یا سبک و بازی هنگ را دوست دارد. کونگ از جلو به مدافعان ما حمله خواهد کرد.” تحت فشار قرار می دهد چرا؟ چرا که تیم ما قبلا نشان داده است که اگر از جلو تحت فشار باشد، قصد ندارد از پشت زمین بازی کند و در چنین شرایطی شروع به ارسال پاس های بلند می کند. اگر حریف به خوبی پوشش دهد و اولین شوت را بزند، آنگاه همه بازیکنان در ساختار هجومی ما از بازی خارج می شوند و بازی به سمت مرکز زمین حرکت می کند. در چنین شرایطی تیم ایران دو قسمت می شود و با مشکل مواجه می شود.

سوریه ممکن است ترجیح دهد که بازی تمدید شود

وی به راه های احتمالی گلزنی سوریه به ایران اشاره کرد و تصریح کرد: از آنجایی که سوریه برای اولین بار به دور دوم جام ملت های آسیا صعود کرد، بازیکنان این تیم از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار هستند. آنها حتی ممکن است بازی طولانی را ترجیح دهند و در روند فرسایش مسابقه به ضربات پنالتی برسند. اگر آنها به دلیل اشتباهات فردی ما در روند طولانی شدن بازی فرصت گلزنی داشتند، سود می بردند و در ضربات پنالتی همه چیز 50-50 است. با توجه به عملکردمان در سه بازی مرحله گروهی، وقتی دیر به گل می‌رسیم، نظم تاکتیکی خود را از دست می‌دهیم. سوریه حتی ممکن است بخواهد بازیکنان ایران را با یکی دو حرکت تنش زا به عنوان یک تاکتیک فرعی تحریک کند. بازیکنان ما باید از سختگیری داوران و کمک داور ویدیویی آگاه باشند یا حتی ممکن است بازیکنان سوریه در لحظاتی از مسابقه شروع به انجام کارهای انفرادی کنند و سعی کنند ترتیب تیم ما را تغییر دهند و در نتیجه شانس خود را برای گلزنی امتحان کنند. .

راهکارهای تاکتیکی پیشنهادی برای تیم ایران.

سرمربی سابق صنعت نفت با ارائه پیشنهاداتی در مورد شیوه بازی تیم ملی مقابل سوریه گفت: در دیدار مقابل سوریه باید سعی کنیم تیم رقیب را به گونه ای مدیریت کنیم که فضای بیشتری به ما بدهد. به نظر من باید از مبارزات نزدیک در حالت دفاعی با مدافعان فشرده و چند لایه خودداری کنیم. به نظر من اگر بازیکنان هجومی ما سعی کنند از قدرت دریبلینگ خود در فضاهای بسته استفاده کنند، موفق نمی شوند. اگر بازی سوریه و استرالیا را آنالیز کنیم، مشخص می شود که شاگردان کوپر از آمادگی بدنی بالایی برخوردار هستند و می توانند از ضد حملات استفاده کنند. بنابراین باید با چرخاندن توپ و پاس های عرضی و به اصطلاح باز کردن بازی، حریف را مجبور کنیم که به ما فضا بدهد.

تعویض های کلیشه ای باید از ذهن تیم ملی محو شود

وی افزود: متاسفانه اکثر پاس های تیم ملی در جام ملت ها خنثی است و ما پاس های پرخطر نمی دهیم. در فوتبال مدرن، انجام ندادن این پاس پرخطر جذابیتی ندارد. پاس ریسکی یعنی بیرون بردن دو یا سه بازیکن حریف با یک پاس از بازی. به نظر من نباید همه بازیکنان هجومی خود را در ترکیب اصلی قرار دهیم و ترکیب اصلی خیلی مهم است. گاهی حضور چند بازیگر خلاق در کنار هم باعث خنثی شدن این بازیگران می شود. البته اگر مدیریت فنی قوی باشد می توانند این مشکل را حل کنند. ما باید سعی کنیم تمرکز خود را روی موضوعی مانند هنگ کنگ از دست ندهیم. در عین حال، در دور حذفی باید کلیشه های تعویض را فراموش کنیم. برای تعویض باید طبق شرایط بازی عمل کنیم. یعنی سرعت باید کند، سریع باشد و حفظ بازی چیزی است که مشخصه بازیکنان تعویضی ماست. در این سه بازی تعویض ها مطابق با شرایط بازی انجام نشد و کلیشه ای بود.

یک چشم به ترکیب اصلی می رسد.

پرکاس با اشاره به غیبت دو مدافع و یک هافبک در تیم ملی گفت: غیبت حسینی و کنعانی زادگان بسیار مهم است. حدس می زنم روزبه چشمی احتمالا در این مسابقه حضور داشته باشد. غیبت امید ابراهیمی نمی تواند آنقدر روی روند تیم ما تاثیر بگذارد.

شگفتی تاجیکستان صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم هایی مانند امارات و عراق با وجود شانس بیشتر روی کاغذ از جام ملت های آسیا 2023 حذف شدند، تاکید کرد: امارات در این مسابقات تیم قدرتمندی از خود نشان نداد و حتی در مرحله گروهی نیز با مشکل مواجه شدند. بازی مقابل فلسطین . . شاید اگر تیم اماراتی ما آن گل را دریافت نمی کرد به عنوان تیم سوم گروه صعود می کرد. امارات در سال های گذشته بسیار قوی تر از اکنون بود. تیم تاجیکستان در مرحله حذفی با دوندگی، فشار و انضباط جمعی بسیار خوبش هیچ شانسی به امارات نداد. به نظر من حذف امارات دور از ذهن نبود. تاجیکستان اما توانست به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کند. شگفتی تاجیکستان این بود که به دور دوم راه یافتند و به لطف قرعه خوب به امارات متحده عربی شکست خوردند.

اردن مقابل این تیم از برگ برنده عراق استفاده کرد

کارشناس فوتبال ایران درباره حذف عراق تصریح کرد: تیم هایی مانند عراق که در ضدحملات و کار انفرادی قدرتمند هستند، به صورت منفعل مقابل تیم هایی مانند ژاپن، عربستان، کره جنوبی و ایران بازی می کنند و در مسیر اشتباه حریف قرار می گیرند. در این بازی ها آنها بسیار خطرناک هستند اما وقتی مقابل تیم هایی مانند اردن بازی می کنند که می دوند و سعی نمی کنند بر حریف مسلط شوند، دچار مشکل می شوند. در صحنه گل اول اردن مشاهده شد که با خطای دو مدافع میانی عراقی در پاس دادن، مهاجم اردنی با خروج سریع گل خود را به ثمر رساند. گل های دوم و سوم اردن زمانی به ثمر رسید که عراق 10 بازیکن داشت و اردنی ها بر اساس جو ورزشگاه پیروز شدند. البته عراق بازی زیبایی انجام داد اما نباید فراموش کرد که اردن کار بزرگی انجام داد و تیمی را شکست داد که سابقه قهرمانی در آسیا و حضور در جام جهانی و بازی های المپیک را دارد. در واقع، اردن از فاکتور دویدن، کار بدنی، توپ های بلند و بازی بسته که از نقاط قوت عراق است استفاده کرد و از آن ها به عنوان یک امتیاز در برابر تیم هایی مانند ژاپن استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.