افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد

  • کد خبر : 129789
اسمارتک نیوز » ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد

به گزارش اسمارتک نیوز، سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاوران زندگی با تاکید بر اینکه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد امری حاشیه ای نیست و نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به این موضوع توجه ویژه ای داشته است. و تصریح کرد: امروزه با توجه به تنوع مواد افیونی و ترفندها و تبلیغات […]

به گزارش اسمارتک نیوز، سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاوران زندگی با تاکید بر اینکه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد امری حاشیه ای نیست و نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به این موضوع توجه ویژه ای داشته است. و تصریح کرد: امروزه با توجه به تنوع مواد افیونی و ترفندها و تبلیغات مختلفی که برای نفوذ و فریب جوانان به کار گرفته شده است، لازم است به نقش تأثیرگذار خانواده، مدرسه و رسانه توجه جدی شود. نهادها مسئول به منظور ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در فرزندان جامعه از گسترش این بلای خانمان سوز جلوگیری کردند.

سید محمد حسینی در این مراسم که به همت رهبری مبارزه با مواد مخدر با حضور جمعی از سفرای کشورهای مختلف و نمایندگان مجامع بین المللی، ورزشکاران، هنرمندان و معتمدین سازمان های مردم نهاد در محل هنر آفرینش مرکز برگزار شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیاز به موضوع پیشگیری را در زمینه اعتیاد به مواد مخدر برشمرد.

وی ادامه داد: در فرهنگ ها و ادبیات زبانی غالب به این نکته توجه می شود که «پیشگیری بهتر از درمان است» و همه این را پذیرفته اند و معتقدند هزینه های آن بسیار کمتر از درمان است. حتی در حوزه نظامی نیز اساساً تاکید بر قدرت بازدارندگی برای جلوگیری از وقوع جنگ است، زیرا اگر کشوری ضعیف و ناتوان باشد، دشمن به آن حمله می‌کند، همانطور که یک فرد ضعیف نیز در معرض انواع لغزش‌ها قرار می‌گیرد. و جراحات

آموزش و پرورش مهمترین نهاد در پیشگیری از اعتیاد در جوانان و نوجوانان است

معاون رئیس جمهور افزود: در زمینه پیشگیری موثر از شیوع اعتیاد، پیشگیری در اولویت قرار دارد و باید در این زمینه برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد و از آنجایی که جوانان بیشترین آسیب را دارند، مهم ترین نهادی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در نظر گرفته شده: آموزش است.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه به تربیت صحیح کودکان و نوجوانان و ایجاد اعتماد به نفس در آنان، گفت: اگر کودکان به گونه ای تربیت شوند که فاقد اعتماد به نفس باشند و نسبت به خواسته های آنان منفعل و بی رغبت باشند. در اطراف خود به راحتی تحت تأثیر خواسته های خود قرار می گیرند. موارد نامطلوب شامل مصرف مواد مخدر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کانون گرم و صمیمی خانواده، مدرسه، رسانه ها و نهادها و نهادها می توانند نقش بی بدیلی در پیشگیری و درمان مؤثر اعتیاد داشته باشند و در هم افزایی با یکدیگر «گرفتار شوند». آموزش درست.” از شر اعتیاد خلاص شوید.

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

حسینی تصریح کرد: ایران اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا پیشتاز است و در این جهاد شایسته نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرده و هزینه های زیادی نیز پرداخته است به طوری که نه تنها جوانان کشورمان، بلکه مردم ایران نیز در این راه تلاش می کنند. کشورهای دیگر، می توانند از خطر مواد مخدر محافظت شوند.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها نه تنها در مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر توجه و تلاش چندانی نمی کنند، بلکه در مواردی از گسترش آن به کشورهای دیگر حمایت می کنند. در حالی که آمریکا 20 سال افغانستان را اشغال و کنترل کرد، اما در این مدت تولید و توزیع مواد مخدر نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه صنعت مواد مخدر درآمد و سود زیادی دارد، غول مافیایی و کشورهای حامی آن اجازه مبارزه موثر و ریشه کن کردن آن را نمی دهند، بنابراین مهم ترین قدم تربیت فرزندانی است که فقط در این دام نیفتید بلکه مانند دوران دفاع مقدس پشتوانه عزت و پیشرفت کشور باشید.

حسینی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هزاران دانش آموز راهی جبهه های جنگ با متجاوز شدند که از این تعداد 36 هزار نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و امروز نیز برای بالا بردن فرهنگ و روحیه دوران دفاع مقدس نیاز داریم. فرزندان خوب، تا هر یک از آنها به جای گرفتار شدن در بلای اعتیاد و تبدیل شدن به سربار جامعه، سربازان پیشرفت و اعتلای کشور باشند و به خانواده و جامعه افتخار کنند.

جنگ نرم قدرت های مسلط برای ترویج انواع مواد مخدر

وی در ادامه بر نقش اهداف سیاسی در ایجاد ضعف و سستی در کشور با ترویج و ترویج اعتیاد تاکید کرد و تصریح کرد: وقتی قدرت های حاکم قدرت مقابله نظامی با ملتی را نداشته باشند به جنگ نرم روی می آورند و از روانی و شیطانی استفاده می کنند. تاکتیک ها آنها به سمت حذف جوانان از عرصه حمایت از کشورشان روی آورده اند و از این حیث ده ها سایت اینترنتی برای تبلیغ انواع مواد مخدر راه اندازی کرده اند و نحوه مصرف آنها را آموزش می دهند. بنابراین در این زمینه باید پشت صحنه این اقدامات به اطلاع دانش‌آموزان رسانده شود، این را به اطلاع دانشجویان برسانیم که اگر ابعاد این پرونده به خوبی تبیین شود در پیشگیری بسیار موثر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت و تاثیر تربیت دینی و قلب گرم خانواده در حفظ نوجوانان در برابر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، گفت: خانواده هایی که فرزندانشان با سبک زندگی دینی و قرآنی تربیت شده و دارای روحیه و اخلاق هستند. کودکانی که خانواده‌هایشان نسبت به این امور بی‌توجه و بی‌تفاوت هستند گرفتار بلای اعتیاد می‌شوند، بنابراین در پیشگیری از اعتیاد، تربیت دینی و پایبندی به تعالیم و عبادات اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

ریشه یابی گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر

حسینی توجه به علل و ریشه های مشکلاتی را که کودکان و نوجوانان را به سمت مواد مخدر سوق می دهد ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اقتضائات سنی آنها گاهی از روی کنجکاوی و یا فرار از اضطراب و نگرانی به این سمت می روند. باید انگیزه ها و علل را به درستی شناسایی و ریشه یابی کرد و علل آنها را از بین برد.

معاون رئیس جمهور نقشی را که تبلیغات اغواکننده برخی مراکز ترک اعتیاد از جمله «ترک یک روزه اعتیاد» یا «ترک تضمینی اعتیاد» در کاهش ترس از اعتیاد و میل به استفاده از آن ایفا می کند، برشمرد. وی می‌تواند بلافاصله با روش‌های متعدد به شرایط قبلی بازگردد، بر اهمیت بهبودی از اعتیاد و لزوم مقابله با این نوع تبلیغات بد تاکید کرد.

حسینی یادآور شد: مراکز ترک اعتیاد با تبلیغات جعلی برای درآمدزایی، ترک اعتیاد را آسان می کنند و این تصور را ایجاد می کنند که فرد هر زمان که بخواهد به راحتی می تواند اعتیاد را ترک کند. آیا ممکن است فردی که در منجلاب مواد افیونی گرفتار شده است به راحتی از شر آن خلاص شود؟

ورزشکاران، هنرمندان و خبرنگاران باید سفیران پیشگیری از اعتیاد باشند

وی در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه می توانند سفیران پیشگیری و مقابله با اعتیاد باشند، بر نقش آنان در آگاهی بخشی و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند، هر ایده ای اگر فکری مطرح شود. در قالب هنری زیبا و جذاب، ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین در هنرهای مختلف از جمله سینما، تئاتر، انیمیشن، نقاشی، هنرهای تجسمی و ادبیات می توان آن را به جوانان عرضه کرد، مضامینی رفیع و متعالی. نسل و نوجوان توسط خود حمل و نقل و جذب می شوند، اما در صورت غفلت، دیگران قطعاً با اغوای نوجوانان و جوانان و گمراهی و تباهی آنها را جذب می کنند.

معاون رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص کودکان بدون سرپرست یا بد سرپرست، نهادهای مسئول باید وظایف خود را به اندازه کافی انجام دهند و عزت نفس و کرامت انسانی آنها حفظ شود تا به دلیل خلاء عاطفی به اعتیاد منجر نشوند. یا عقده های ذهنی اجازه ندهید تحت فشار قرار بگیرید.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود با تجلیل از شهدای غزه به ویژه کودکان و نوجوانان گفت: آیا بمباران بیمارستان، آمبولانس و مجروحان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت نیست؟ رژیم صهیونیستی در 40 روز گذشته با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بدون توجه به کنوانسیون ها و قواعد جنگی بین المللی مرتکب همه جنایات شد و این رفتار وحشیانه نشان داد که ادعای غرب مبنی بر رعایت حقوق بشر، حقوق زنان و… حقوق کودکان بی اساس بود و با این تهدیدها، پایه های تمدن مادی غرب و نظام سرمایه داری در وجدان های بیدار بشر زیر سوال رفته است.

در این آیین سردار مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارشی از تعداد کشفیات مواد مخدر و برنامه های نوآورانه ستاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد با محوریت جوانان و نوجوانان ارائه کرد.

در ادامه این آیین، نمایشگاه «یاوران زندگی» با حضور حسینی افتتاح شد و معاون رئیس جمهور را دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر ادارات مختلف این نمایشگاه با هدف ارتقای آگاهی و پیشگیری همراهی کردند. مهارت های اعتیاد به مواد مخدر به ویژه در بین نوجوانان و جوانان مراجعه کننده.

در ادامه سردار مومنی از انتخاب چند هنرمند، ورزشکار و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به عنوان سفیران حیات خبر داد که ما را در امر پیشگیری یاری خواهند کرد.

در این نمایشگاه وزارتخانه های ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش و فدراسیون های ورزشی، ارتش، بسیج، پست، سازمان جغرافیایی، فرجا، قوه قضائیه، شهرداری تهران، جمعیت سرخ هلال، مجمع. خیرین، سازمان های غیردولتی و سایر فعالان بخش غیردولتی و خصوصی برنامه ها و فعالیت های خود را ارائه کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.