افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » امضای 18 سند همکاری ایران و تاجیکستان + فیلم

  • کد خبر : 122945
اسمارتک نیوز » امضای 18 سند همکاری ایران و تاجیکستان + فیلم

روسای جمهور و مقامات ارشد ایران و تاجیکستان بیانیه مشترک و 18 سند و یادداشت همکاری امضا کردند. به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در مراسم امضای اسناد همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امام علی رحمان بیانیه مشترکی در خصوص تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه امضا کردند. […]

روسای جمهور و مقامات ارشد ایران و تاجیکستان بیانیه مشترک و 18 سند و یادداشت همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در مراسم امضای اسناد همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امام علی رحمان بیانیه مشترکی در خصوص تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه امضا کردند.

همچنین مقامات ارشد ایران و تاجیکستان 18 سند و تفاهم نامه همکاری را با حضور روسای جمهور امضا کردند.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری های بلندمدت تجاری و اقتصادی برای سال های 2023 تا 2030، لغو رویدادها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی ، تحقیقات و نوآوری فناوری، خدمات پستی، امور ورزش و آواز بین شهرهای یزد و خجند در تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم نامه های همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان است که به امضای مقامات دو کشور رسید.

این اسناد همکاری بین وزرای امور خارجه، نیرو، فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و وزرای توسعه اقتصادی، فرهنگ، آموزش، حمل و نقل و صنعت تاجیکستان به امضا رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای تاجیک خود امام علی رحمان به منظور گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه وارد شهر دوشنبه شد و مورد استقبال همتای تاجیکستانی خود امام علی رحمان در کاخ قرار گرفت. . از ملت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.