افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » اشتباهات در باشگاه سپاهان

  • کد خبر : 174762
اسمارتک نیوز » اشتباهات در باشگاه سپاهان

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، باشگاه سپاهان در دومین روز از تیرماه 1401، ژوزه مورایس، مربی پرتغالی را که سابقه همکاری با مورینیو را دارد و چهره و چهره ای متفاوت از خود به نمایش گذاشته است، به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب کرد. جذابیت. ، که یکی از دلایلی است که […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، باشگاه سپاهان در دومین روز از تیرماه 1401، ژوزه مورایس، مربی پرتغالی را که سابقه همکاری با مورینیو را دارد و چهره و چهره ای متفاوت از خود به نمایش گذاشته است، به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب کرد. جذابیت. ، که یکی از دلایلی است که او را در عرصه مربیگری موفق می دانند. این مربی 58 ساله مصمم است در دومین فصل همکاری با طلای پوشان اصفهانی قهرمان لیگ برتر ایران شود. مدیران باشگاه سپاهان در راستای اهداف سرمربی پرتغالی سعی کردند بازیکنان بزرگی را جذب کنند تا راه را برای او هموار کنند. در ابتدای فصل جاری بودجه 325 میلیارد تومانی سپاهان به سازمان لیگ اعلام شد و این باشگاه چندین بار به دلیل عدم رعایت قانون محدودیت بودجه با مشکل مواجه شد.

مورائیس در بیست و دومین دوره لیگ برتر (دومین فصل حضورش در ایران) اعتماد بیشتری به جوانان سپاهان نشان داد و آنها هم جواب این مربی را دادند. این بازیکنان مانند محمدجواد حسین نژاد، محمد قربانی، آریا یوسفی و… حتی به سطح تیم فوتبال بزرگسالان ایران هم رسیدند.

با این حال سرمربی پرتغالی نیز مانند هر مربی دیگری نقاط ضعفی در کار خود دارد. او عموما در انتخاب بازیکنان جدید تیم اصفهان خوب عمل نمی کند و برخی از منتقدان مانند مدیر سابق آکادمی سپاهان معتقد بودند که او خیلی دیر به جوانان آکادمی سپاهان اعتماد کرده است. به عنوان مثال اگرچه احسان پهلوان، هادی محمدی، عیسی آل کثیر و کاوه رضایی در ابتدای فصل با نظر این مربی جذب شدند، اما او آنها را در نیم فصل در لیست مازاد قرار داد. سیاوش یزدانی فصل گذشته با نظر سرمربی پرتغالی به جمع پوشان طلایی پیوسته بود اما حالا به گفته همین مربی، بازیکنان مذکور جایی در پازل تاکتیکی او ندارند. در این گروه تنها کاوه رضایی در مسیر پیشرفت و بازی بهتر قرار گرفت و طبق اعلام باشگاه سپاهان این بازیکن در لیست مازاد قرار دارد. به گزارش باشگاه سپاهان، تمامی بازیکنان مذکور با انتخاب سرمربی پرتغالی به خدمت گرفته شدند.

در مورد بازیکنان خارجی وضعیت چندان مشخص نیست اما حقیقت این است که انتخاب هر یک از این بازیکنان به طور غیرارادی باعث خروج ارز از کشور شده است. در حالی که تیم های شخصی سپاهان و آکادمی مورایس نشان دادند که بازیکنان تاکتیکی و چند موقعیتی ایرانی را در اختیار دارند. این در حالی است که با وجود اینکه برایان دابو به همکاری خود با تیم ایران ادامه می دهد اما پس از درگیری با سرمربی پرتغالی از بازی مقابل نساجی کنار گذاشته شد. لازم به ذکر است این بازیکن تا هفته هفتم به دلیل عدم اجازه در اختیار سرمربی طلای پوشان قرار نداشت.

مورایس قبلا بازیکنان برزیلی مسن تر را برای این تیم ترجیح می داد و تجربه نشان می داد که او چندان موفق نبود. به گفته نیکفر، سرپرست مدیرعاملی سپاهان، این مربی قصد دارد علی ماجد وینگر نیروی هوایی عراق و یک بازیکن خارجی دیگر را به خدمت بگیرد. در چنین شرایطی به نظر می رسد سرمربی پرتغالی که پس از پایان هفته پانزدهم لیگ برتر از سمت خود کناره گیری کرد باید در انتخاب بازیکن به خصوص خارجی دقت کند. نباید فراموش کرد که حامی مالی باشگاه سپاهان، کارخانه فولاد مبارکه است و پایه حقوق هر کارگر 75.182.840 ریال است. بنابراین قابل قبول نیست که نتیجه زحمات این کارگران با اشتباهات مکرر سرمربی پرتغالی در انتخاب بازیکنان به هدر برود و به صورت ارزی از کشور خارج شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.