افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » آیا استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف می شوند؟

  • کد خبر : 223642
اسمارتک نیوز » آیا استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف می شوند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی اسمارتک نیوز، ماجرای واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حل مشکل مالکیت مشترک و دولتی این دو باشگاه در سال های اخیر همواره مورد بحث و انتقاد بوده است و برای رفع این معضل. در چند مرحله، نقل و انتقالات سوری و غیر واقعی. وزارت ورزش در دولت‌های گذشته […]

به گزارش خبرنگار ورزشی اسمارتک نیوز، ماجرای واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حل مشکل مالکیت مشترک و دولتی این دو باشگاه در سال های اخیر همواره مورد بحث و انتقاد بوده است و برای رفع این معضل. در چند مرحله، نقل و انتقالات سوری و غیر واقعی. وزارت ورزش در دولت‌های گذشته از سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای زیرمجموعه دولت خواسته بود تا به نحوی موانع قانونی در این زمینه را دور بزنند و مشکلات ناشی از نهادهای مغرض و غیر اصولی بین‌المللی را به نحوی دور بزنند. روش ها و اکنون با سخت گیری های AFC در این زمینه، وزارت ورزش کیومرث هاشمی به جایی رسیده است که باید به سرعت اقدامی را که در چند سال گذشته رخ نداده است، حل کند تا شاهد شاهکاری در دوره های قبل باشیم. . در مورد عدم مجوز باشگاه های ایرانی هم نباید تکرار شود.

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه های این کنفدراسیون برای فعالیت در سطح بین المللی باید از این موسسه مجوز حرفه ای دریافت کنند و این مجوز پس از احراز شرایطی صادر می شود که یکی از آنها نداشتن مالک مشترک با باشگاه دیگری در این سطح، جدا از دولت. مشکلی که استقلال و پرسپولیس همزمان دارند و آن ها را در آستانه حذف از رقابت های آسیایی قرار داده است. به همین دلیل وزارت ورزش در هفته های اخیر با برگزاری جلسات متعدد درصدد رفع این مشکل بوده و البته نتیجه ای هم نداشته است.

خروج امنیت اجتماعی و پتروشیمی از خلیج فارس

دو گروهی که دولت در نظر داشت مالکیت مغرب را به آنها واگذار کند سازمان تامین اجتماعی و شرکت پتروشیمی خلیج فارس بودند که در این زمینه با آنها مذاکره شد.

قرار بود تامین اجتماعی مالک پرسپولیس شود و استقلال پتروشیمی خلیج فارس را تصاحب کند اما هر دو شرکت از ورود به این عرصه امتناع و بی میلی خود را نشان دادند و اعلام کردند به دلیل سودآور نبودن سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی، زمینه های تجاری را ترجیح می دهند. . دیگری وارد خواهد شد و با این اتفاق مشکل وزارت ورزش برای واگذاری مالکیت دو باشگاه در آستانه پایان دوره AFC به قوت خود باقی ماند.

وزارت رفاه وارد شد

روز گذشته وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی از تمایل این وزارتخانه برای حل مشکل تخت جمشید خبر داد و اکنون با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می رسد شرکت توسعه رفاه فردیس که زیر نظر شرکت رفاه فعالیت می کند. بانک و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تنظیم چکی به مبلغ 2.1 میلیارد تومان، درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داد. با توجه به زمان کمی که باقی مانده باید دید وزارت ورزش و نهادهای مرتبط با این انتقال موافق هستند یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، همچنان بحث دولتی بودن پرسپولیس وجود دارد و باید دید آیا موضوع AFC در خصوص اعطای مجوز حرفه ای به پرسپولیس حل می شود یا خیر.

وضعیت استقلال چگونه است؟

ظاهراً اولین برنامه دولت واگذاری یکی از دو باشگاه برای حل مشکل مالکیت و سپس به فکر واگذاری باشگاه دیگر است، بنابراین فعلاً اولویت واگذاری مالکیت پرسپولیس و واگذاری مالکیت است. استقلال اولویت بعدی وزارت ورزش است. پس از کناره گیری پتروشیمی خلیج فارس از تیمداری و در اختیار گرفتن استقلال، وزارت ورزش باید به دنبال تشکل شبه دولتی دیگری برای ورود به این عرصه باشد و این وزارتخانه را از مشکلات تیم داری رها کند. هنوز مشخص نیست کدام گروه بعدی استقلال را برعهده خواهد گرفت.

زمان کوتاه است

آخرین فرصتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تکمیل و بارگذاری مدارک دریافت جواز حرفه ای فصل جدید در اختیار باشگاه ها قرار داده تا 21 فروردین ماه است و با توجه به اینکه کشور در آستانه ورود به تعطیلات نوروزی است، وقت دولت و نهادهای ذیربط است. برای حل این مشکل بسیار سختگیرانه است، به ویژه اینکه در ایام نوروز کشور در حالت نیمه تعطیل است و طبیعی است که امور اداری کندتر از شرایط عادی پیش برود. در هر صورت اگر تا قبل از 21 فروردین این مشکل برطرف نشود، به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای، شاهد حذف دو باشگاه از مسابقات آسیایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.