افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » آماری دلخراش از مهاجم مورد علاقه سرمربی استقلال

  • کد خبر : 156300
اسمارتک نیوز » آماری دلخراش از مهاجم مورد علاقه سرمربی استقلال

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، استقلال در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف رقیب سنتی پرسپولیس رفت و به تساوی یک بر یک دست یافت. این دیدار از کیفیت فنی چندانی برخوردار نبود و شاهد مبارزه جذابی نبودیم و اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان از روز خوب خود فاصله […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، استقلال در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف رقیب سنتی پرسپولیس رفت و به تساوی یک بر یک دست یافت. این دیدار از کیفیت فنی چندانی برخوردار نبود و شاهد مبارزه جذابی نبودیم و اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان از روز خوب خود فاصله داشتند. یکی از آن افراد گوستاوو بلانکو بود که در اولین تجربه خود در دربی پایتخت نتوانست عملکرد مثبتی داشته باشد. او اشتباهات زیادی داشت و نتوانست از یکی دو موقعیتی که در اختیار داشت استفاده کند. با این حال جواد نکونام تا پایان در زمین ماند تا بار دیگر نشان دهد که سرمربی آبی ها به مهاجم آرژانتینی خود اعتقاد خاصی دارد.

درخشان با آرمان ها؛ پرنوسان با گوستاوو

استقلال به جز سه بازی در بازی های باقی مانده با 2 مهاجم شروع کرد. امیرارسلان مطهری، آرمان رمضانی و گوستاو بلانکو سه مهاجمی هستند که سبک بازی تقریبا مشابهی دارند و کارکردهای مشترکی دارند. در سه بازی اول مطهری حضور ثابتی داشت اما در بقیه بازی ها این رمضانی بود که از ابتدا پنج بازی در زمین حضور داشت. حالا بلانکو به عنوان مهاجم اصلی چهار بازی اخیر آبی ها شروع کرده است. ارسلان در حضور تیمش موفق به گلزنی شد و استقلال 2 برد داشت و تنها شکست این فصل خود را مقابل سپاهان تجربه کرد. آرمان بهترین آمار را داشت. او توانست 2 گل برای تیمش به ثمر برساند و پایتخت نشینان در آن زمان 4 برد و 1 تساوی کسب کردند. گوستاوو اما از حضور همیشگی خود راضی نبود و یک برد و سه تساوی نتایجی بود که تیم تحت هدایت جواد نکونام به ثبت رساند. مهاجم آرژانتینی در این مدت یک بار موفق شد دروازه حریف را باز کند که این اتفاق مقابل تراکتور رخ داد.

علاقه خاص نکونام به مهاجم آرژانتینی

همانطور که گفته شد بلانکو نزد جواد نکونام جایگاه ویژه ای دارد. بعد از اینکه مشکلش حل شد و توانست برای استقلال بازی کند، شاهد نیمکت نشینی ارسلان مطهری و تبعید این بازیکن به سکوها بودیم. آرمان رمضانی با وجود فرم خوبی که داشت، پس از به ثمر رساندن 2 گل به آلومینیوم و شمس آذر، خیلی زود در دقایق 59 و 64 جای خود را به مهاجم آرژانتینی داد و سپس جایگاه خود را در ترکیب اصلی از دست داد. گوستاوو تا دقیقه 78 مقابل تراکتور در زمین بود و به تبریزی گل زد و در سه بازی بعدی تعویض نشد با وجود اینکه نتوانست دروازه حریف را باز کند اما مهاجمان دیگری جایگزین او نشدند و بازیکنانی مثل آرمان رمضانی. و پیمان بابایی با بازیکنان دیگری جایگزین شدند و به میدان آمدند.

سخت کوشی مهاجمان برای اشغال موقعیت بلانکو

زمان زیادی از حضور این مهاجم 190 سانتی متری 32 ساله در فوتبال ایران و در تیم استقلال نمی گذرد. او نسبت به ابتدای ظاهرش شرایط بدنی بهتری پیدا کرده و نشان داده که پتانسیل قابل قبولی برای بازی دارد. با این حال فرم بازیکن سابق ایبار، مالاگا، رئال اویدو، شاختار دونتسک و …. او طوری نبود که بتوان او را بازیکنی در ردیف مامه بابا تیام، شیخ دیابات و دیگر مهاجمان خارجی موفق استقلال نامید. استقلالی ها سه مهاجم دیگر در تیم خود دارند که آماده بازی هستند اما با وجود اعتماد جالب بلانکو و نکونام به او، به سختی به ترکیب اصلی راه پیدا می کنند. در این میان شاید بیشترین نارضایتی نسبت به آرمان رمضانی باشد. بازیکنی که عملکرد خوبی داشت و در 2 بازی متوالی گلزنی کرد اما به یکباره نیمکت نشین شد و حالا در هر بازی چند دقیقه وقت دارد.

حال باید دید گوستاوو بلانکو در آینده چگونه عمل خواهد کرد. آیا او می تواند در مسیر گلزنی قرار بگیرد و به اعتماد نکونام پاسخ دهد یا باز هم شاهد ناکامی او در گلزنی خواهیم بود؟ روندی که اگر بخواهد طولانی شود، می تواند سرمربی را مجبور کند که به دیگر بازیکنان خط حمله فضای بیشتری بدهد. در حال حاضر مهاجم بلند قامت آبی ها در بیش از 400 دقیقه حضور در زمین تنها یک گل به ثمر رسانده است. آمار ضعیف تر از رمضانی و مشابه ارسلان مطهری.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.