افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

اسلامی: کنفرانس 2024 فرصتی برای مقابله با روند مخرب صنعت هسته ای ایران بود

  • کد خبر : 258159
اسلامی: کنفرانس 2024 فرصتی برای مقابله با روند مخرب صنعت هسته ای ایران بود

محمد اسلامی بعدازظهر چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی علم و فناوری هسته ای 2024 در اصفهان با اشاره به تدبیر و بصیرت مقام معظم رهبری که به طور مستمر بر توسعه علمی و فناوری کشور تاکید دارند. کشور تصریح کرد: این نگاه و تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه […]

محمد اسلامی بعدازظهر چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی علم و فناوری هسته ای 2024 در اصفهان با اشاره به تدبیر و بصیرت مقام معظم رهبری که به طور مستمر بر توسعه علمی و فناوری کشور تاکید دارند. کشور تصریح کرد: این نگاه و تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه های نوین و فناوری هسته ای فرصتی بی نظیر برای محققین و هدیه بزرگی برای ملت ایران است.

وی افزود: این فرصت ویژه برای پژوهشگران، پژوهشگران، علوم و دانشجویان جوان است که می توانند از آن برای قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی بهره ببرند. مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از متخصصان صنعت هسته ای در 31 خرداد سال گذشته بر این نکته تاکید کردند که صنعت هسته ای در سطح بین المللی از شهرت خوبی برخوردار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه رصد علم، فناوری و نوآوری چرخه ای است که در آن می توان ایده ها را به محصول تبدیل کرد، تصریح کرد: وقتی فردی توانایی و قدرت تبدیل ایده ها را به محصول داشته باشد، قطعاً قادر خواهید بود. شما زندگی و مردم را در جامعه خود خواهید داشت.

وی افزود: با این چشم انداز می توانند پایه های اقتصاد ملی را به معنای واقعی کلمه مستحکم کرده و به تقویت و توسعه زنجیره ارزش مبتنی بر علم و دانش ادامه دهند تا همچنان شاهد باشند. ظهور اقتصاد دانش بنیان

اسلامی تاکید کرد: حاصل اقتصاد دانش بنیان را می توان جوشش، تلاش و فعالیت های بی وقفه علمی دانست که همواره زایش فناوری در آن وجود دارد و می توان آن را به نظامی تبدیل کرد تا مردم شاهد توسعه اجتماعی و اقتصادی باشند ارزشآفرینی.
معاون رئیس جمهور گفت: این راهی است که مقام معظم رهبری به برکت خون شهدا و انقلاب بر آن تاکید کردند و سازمان انرژی اتمی ایران یکی از ثمرات این تفکر و تدبیر در سطح ملی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از این دیدگاه قدردانی شود و تلاش های مرتبط با آن به طور مستمر گسترش یابد، گفت: دشمنان ما با مخالفت، مزاحمت، تحریم، ترور، عملیات خرابکارانه صنعتی و موارد دیگر سعی کردند ما را از موفقیت بازدارند. واقعیت غیر قابل انکار

اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با بستن راه های درآمدی به دنبال تضعیف منافع مالی بودند، اما با پیشرفت های صورت گرفته، همه نقشه های آنها ناکام ماند و تصریح کرد: شعار آمریکا به عنوان رهبر نظام سلطه در جهان، پیشتاز رهبری است. . شعاری که هر ساله در سند راهبردی خود در بحث منافع و امنیت ملی برجسته می کنند.

وی تاکید کرد: موضوعی که جغرافیای خاصی ندارد و آن را برای همه تجسم می کنند و آن موضوع در اسناد منافع ملی آنها نیز مطرح است. برای رسیدن به این شعار در راستای اهداف منافع ملی خود دو جمله می آید: این هدف باید با «دیپلماسی» یا «زور» برآورده شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه در دنیای امروز تمرکز اصلی رهبری و رهبری بر داشتن فناوری‌هایی است که انرژی و ثروت تولید می‌کنند، افزود: زمانی ذخایر زیرزمینی انرژی تولید می‌کردند، اما امروز قدرت معنا پیدا می‌کند. این عناصر، و به همین دلیل است که ما شاهد وقوع جنگ در جهان هستیم، به همین دلیل است که آنها از همه ابزارها استفاده می کنند تا مطمئن شوند که هیچ رقیبی باقی نمانده است.

وی افزود: این بخشی از واقعیت های امروز دنیاست که با همه ابزارها از جمله تحریم به دنبال تضعیف رقبای خود هستند و علاوه بر آن نظام بین الملل نیز تحت کنترل آنهاست. اتفاقی که امروز افتاد این است که ما شاهد استانداردهای دوگانه این نهادهای بین المللی در موضوعی مانند حقوق بشر و بشریت در غزه هستیم. که بی رحم غارت کردند و قتل عام کردند و به هیچ زن و مرد و کودکی رحم نکردند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این اقدام وقیحانه و بی شرمانه حتی صدای هموطنان یهودی خود را نیز درآورده است، گفت: شما چندی پیش شاهد بودید که یهودیان مقیم آمریکا تظاهرات شدیدی داشتند و با ورود به کنگره و بر اساس فیلم ها. که آزاد شدند، شکست خوردند وی ادامه داد: در حالی که متحدان آنها علیه آنها روی می آورند، شاهد هستیم که آمریکا از این جنایات حمایت می کند و قطعنامه ها را وتو می کند.

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری هسته‌ای 2024 با حضور جمعی از میهمانان و کارشناسان داخلی و خارجی از 27 تا 29 اردیبهشت ماه سال 1393 در اصفهان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.