افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

اسلامی: تهدیدهای رژیم جعلی اسرائیل باید در شورای امنیت منعکس شود

  • کد خبر : 124082
اسلامی: تهدیدهای رژیم جعلی اسرائیل باید در شورای امنیت منعکس شود

به گزارش خبرآنلاین، متن نامه محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به زبان فارسی و انگلیسی به شرح زیر است: آقای رافائل ماریانو گروسیمدیرکل محترم آژانس بین المللی انرژی اتمیتعالی؛ با احترام، همانطور که آمیچای الیاهو، وزیر میراث کابینه بنیامین نتانیاهو […]

به گزارش خبرآنلاین، متن نامه محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به زبان فارسی و انگلیسی به شرح زیر است:

آقای رافائل ماریانو گروسی
مدیرکل محترم آژانس بین المللی انرژی اتمی
تعالی؛

با احترام، همانطور که آمیچای الیاهو، وزیر میراث کابینه بنیامین نتانیاهو اشاره کرد، اخیراً در یک برنامه رادیویی اعلام کرد که استفاده از بمب های هسته ای علیه غزه می تواند یکی از گزینه های اسرائیل باشد و اظهار داشت: اسرائیل کمک های بشردوستانه را به نازی ها و غیرنظامیان منتقل نخواهد کرد. در غزه وجود ندارد.

ما چنین تهدیدهایی را از سوی موشه فیگلین، عضو سابق کنست، در پلتفرم شبکه ایکس (توئیتر سابق) دیده‌ایم که خواستار حمله به نوار غزه با سلاح‌های هسته‌ای شده بود. در 11 اکتبر سال جاری، تالی گوتلیف، نماینده کنست، ارتش این رژیم را به استفاده از سلاح هسته ای در غزه فراخواند.

لازم به ذکر است که مقامات رژیم صهیونیستی در گذشته نیز از تهدیدات مشابهی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده بودند. بنیامین نتانیاهو در نشست 22 سپتامبر امسال مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی خود که به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد، گفت: ایران باید با یک تهدید هسته ای معتبر مقابله کند.

ناگفته نماند که رژیم اسرائیل طرف هیچ یک از معاهدات مربوط به خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی، به ویژه معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) نیست. این رژیم از دستیابی به هدف خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای جلوگیری کرده است.

علاوه بر این، تأسیسات هسته‌ای مشمول رژیم پادمان آژانس نبوده و برنامه‌ای مخفی برای تولید سلاح‌های هسته‌ای دارند. به این ترتیب، اسرائیل با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین المللی، مستقیماً اثربخشی و کارایی NPT و رژیم پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضعیف می کند.

سخنان و اعترافات اخیر وزیر رژیم اسرائیل بار دیگر علناً در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای توسط این رژیم آشکار شد و مهمتر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی دفاع غزه، ساده ترین اصول حقوق بین الملل بشردوستانه را زیر پا گذاشتند. همانطور که بسیاری از کشورها و کشورها این اقدامات وحشیانه را محکوم کرده اند، انتظار می رود آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس وظایف ذاتی و اساسنامه خود، این اظهارات را برخلاف اصول و مقررات بین المللی، پیامدهای خطرات ناشی از استفاده را محکوم کند. یا تهدید به استفاده، منعکس کننده تسلیحات هسته ای توسط این رژیم دروغین در مقابل شورای امنیت سازمان ملل باشد.
او با استفاده از فرصت، احترام مافوق خود را تجدید می کند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.