افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
2

اسراییل به سمت بزرگترین کسری بودجه در قرن حاضر می رود

  • کد خبر : 201321
اسراییل به سمت بزرگترین کسری بودجه در قرن حاضر می رود

بلومبرگ به نقل از چند مقام وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد: اسرائیل در سال جاری برای تامین مالی جنگ خود علیه حماس باید رکوردی بی سابقه از اوراق قرضه بفروشد. دیروز یکشنبه، خبرگزاری بلومبرگ گزارشی از وضعیت اقتصاد اسرائیل پس از طوفان الاقصی منتشر کرد و تاکید کرد که بر اساس آمار و ارقام، […]

بلومبرگ به نقل از چند مقام وزارت دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد: اسرائیل در سال جاری برای تامین مالی جنگ خود علیه حماس باید رکوردی بی سابقه از اوراق قرضه بفروشد.

دیروز یکشنبه، خبرگزاری بلومبرگ گزارشی از وضعیت اقتصاد اسرائیل پس از طوفان الاقصی منتشر کرد و تاکید کرد که بر اساس آمار و ارقام، اسرائیل به سمت بزرگترین کسری بودجه قرن حاضر پیش می رود.

با افزایش هزینه‌های مالی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، گزارش بلومبرگ می‌گوید: استقراض اسرائیل در سایه جنگ به رکوردهای نزدیک به رکورد رسیده است، زیرا بودجه اسرائیل تحت فشار است و درآمدهای کابینه از آغاز غزه به شدت کاهش یافته است. جنگ غزه و هزینه ها در سال جاری 19 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

کابینه اسرائیل احتمالاً به شدت به بازارهای اوراق قرضه داخلی متکی است، اما همچنین مایل است اوراق قرضه ارزی بیشتری بفروشد، به ویژه از طریق توافقات خاص در مورد مذاکرات.

اوراق قرضه ابزارهای بدهی هستند که می توانند توسط شرکت های بزرگ یا دولت ها منتشر شوند. این اوراق به منظور کسب سرمایه مورد نظر این شرکت ها و دولت ها و با نرخ سود نسبتا پایین منتشر می شود.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو افزایش بدهی اسرائیل را در سال 2024 پیش بینی کرده است، بیش از هر سال دیگری به جز سال 2020، زمانی که باید برای مهار پیامدهای شیوع ویروس کرونا و قرنطینه هزینه می کرد و وام ها نیاز به مقدار زیادی دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع انتشار اوراق قرضه اسرائیل به حدود 58 میلیارد دلار (210 میلیارد شیکل) خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

این خبرگزاری آمریکایی تاکید کرد: این بار بدهی سنگین اسرائیل تا حد زیادی بر دوش بازار داخلی آن خواهد بود که مقامات اسرائیلی معمولاً برای حدود 80 درصد نیازهای مالی خود از آن استفاده می کنند و وابستگی آنها به جریان های بی ثبات سرمایه خارجی را کاهش می دهد.

رژیم صهیونیستی تاکنون 19 میلیارد مثقال (5.2 میلیارد دلار) وام گرفته است، اما بدهی داخلی چهار برابر بیشتر از میزان استقراض خارجی است که بالغ بر 5.4 میلیارد مثقال است.

چهارشنبه گذشته، کنست اولین قرائت بودجه اصلاح شده دولت برای سال 2024 را تصویب کرد. به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، بودجه مصوب 6.6 درصد کسری مالی ایجاد می کند.

کسری فزاینده مالی رژیم صهیونیستی به ویژه با توجه به افزایش هزینه های کابینه مربوط به جنگ جاری در غزه، چالش اقتصادی بزرگی را برای این رژیم ایجاد کرده است.

قبض جنگ به 70 میلیارد دلار می رسد
مقامات رژیم صهیونیستی در گفتگو با بلومبرگ همچنین گفتند که افزایش هزینه جنگ علیه اسرائیل مایه نگرانی است، زیرا کابینه نتانیاهو همچنان در تقلا برای پرداخت هزینه جنگ است و بانک مرکزی تخمین می زند که این رقم به حدود 70 میلیارد دلار برسد. در بازه زمانی 2023 تا 2025 به 10 درصد تولید ناخالص داخلی سالانه برسد.

بلومبرگ در پایان گفت: وضعیت اقتصادی اسرائیل پس از کاهش رتبه اعتباری موسسه مودی برای اولین بار از سال 1995، به طور فزاینده ای پیچیده شده است.

در پی تجاوز نظامی به نوار غزه، رژیم صهیونیستی متحمل خسارات مستمری شده و به گفته منابع نزدیک و خارج از کابینه، این جنگ به طور مستقیم یا غیرمستقیم هزینه ای بین 100 تا 125 میلیارد دلار بر تل آویو تحمیل کرده است. و بیشتر آن مربوط به افزایش هزینه های نظامی جنگ است. اقتصاد اسرائیل به فلات بی سابقه ای رسیده است و میزان زیان در برخی بخش ها به ویژه بخش گردشگری این رژیم به 80 درصد رسیده است.

بر اساس سند منتشر شده از سوی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی که با خوش بینانه ترین پیش بینی ها برای سه سال آینده تهیه شده است، بدهی های اسرائیل در سال های آینده به دلیل تبعات جنگ غزه افزایش خواهد یافت.

بر اساس محاسبات جدید، پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه اقتصاد اسرائیل در بازه زمانی 2025 تا 2027 به میزان 134 میلیارد شیکل (36 میلیارد دلار) افزایش یابد و در نتیجه بدهی‌ها تحت تأثیر منافع بدهی و نیز قرار گیرد. هزینه های جنگ

بودجه سال 2024 رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه های جنگی به 582 میلیارد مثقال (156 میلیارد دلار) افزایش یافته است که به دلیل جنگی که در حال انجام است، نسبت به بودجه اولیه مصوب سال جاری، 55 میلیارد مثقال (14.7 میلیارد دلار) افزایش یافته است. پرداخت شده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.