افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اسرائیل منطقه را به آتش می کشد آیا کشتار با پیجرها در لبنان جعبه پاندورا را باز می کند؟

  • کد خبر : 369263
اسرائیل منطقه را به آتش می کشد آیا کشتار با پیجرها در لبنان جعبه پاندورا را باز می کند؟

به گزارش بازار، لبنان در دو روز گذشته شاهد انفجارهای مهیبی در تجهیزات ارتباطی بوده که متاسفانه در این حادثه ده ها نفر کشته و سفیر ایران در بیروت نیز مجروح شده است. این به اصطلاح “قتل هدفمند” که از ابزارهای ارتباطی برای منفجر کردن هزاران نفر از راه دور بدون توجه به ایمنی افراد […]

به گزارش بازار، لبنان در دو روز گذشته شاهد انفجارهای مهیبی در تجهیزات ارتباطی بوده که متاسفانه در این حادثه ده ها نفر کشته و سفیر ایران در بیروت نیز مجروح شده است. این به اصطلاح “قتل هدفمند” که از ابزارهای ارتباطی برای منفجر کردن هزاران نفر از راه دور بدون توجه به ایمنی افراد اطراف آنها استفاده می کند، سابقه خطرناکی ایجاد کرده است و احتمالا جعبه پاندورا جدیدی را باز می کند.

حزب الله لبنان معتقد است که اسرائیل “مسئول کامل” این انفجار است و وزارت خارجه لبنان این انفجار را “حمله سایبری اسرائیل” توصیف کرد. تحلیلگران عموماً بر این باورند که تنها اسرائیل انگیزه و توانایی برنامه ریزی و اجرای چنین حملاتی را دارد. در مورد اتهامات و گزارش های رسانه ای، اسرائیل مانند همیشه آنها را نه می پذیرد و نه رد می کند.

پس از این انفجارها، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایران و سایر کشورها این حادثه را محکوم کردند، اما ایالات متحده به سرعت مسئولیت آن را رد کرد. اگرچه رسانه‌های بزرگی مانند «آسوشیتدپرس»، «سی‌ان‌ان» و «نیویورک تایمز» در گزارش‌های خود عنوان کردند که اسرائیل بزرگترین مظنون این انفجارها است و حتی به شواهدی نیز اشاره کردند، اما «متیو میلر» سخنگوی اتحادیه یونایتد وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که ایالات متحده “هیچ دخالت یا دانشی” نداشته و نمی داند چه کسی مسئول این امر است.

وی تاکید کرد که به طور کلی “ما قطعا از عملیات علیه شبه نظامیان حزب الله حمایت می کنیم.”

تصور کنید: اگر کشور یا سازمان دیگری مظنون به مشارکت در چنین حمله ای باشد، و اگر این کشور یا سازمان روابط نامطلوبی با واشنگتن داشته باشد، حتی اگر مدرکی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد ایالات متحده در اسرع وقت «به دنبال عدالت» خواهد رفت. . پیش از این آتش جنگ در خاورمیانه تا امروز خاموش نشده و حتی شدت گرفته است و با تعصب بیش از حد آمریکا علیه اسرائیل، این آتش در دراز مدت خاموش نخواهد شد.

پیجرها زمانی در چین در دهه 1990 بسیار محبوب بودند. با این حال، یک تلفن همراه به راحتی می تواند یک مخفیگاه را نشان دهد، در حالی که یک پیجر فقط سیگنال ها را دریافت می کند اما آنها را ارسال نمی کند و پیدا کردن آنها را دشوار می کند. به همین دلیل، برخی از سازمان ها ممکن است بر این باور باشند که این ابزار ارتباطی نسبتاً عقب مانده ایمن تر است، اما آنها نتوانستند به موقع کشف کنند که این دسته از دستگاه ها دستکاری شده و در واقع به بمب ساعتی در اطراف آنها تبدیل شده است.

فکر کردن به این حادثه بسیار ترسناک است و ممکن است جعبه پاندورا جدیدی را باز کند. اگرچه افراد زیادی از پیجر و واکی تاکی استفاده نمی کنند، تلفن های همراه و کامپیوتر به همراهان همیشگی همه تبدیل شده اند. در صورت نفوذ سازمان های غیرقانونی به زنجیره های صنعتی و تامین این تجهیزات عمومی، بدون شک خطرات غیرقابل پیش بینی و قابل توجهی به همراه خواهد داشت. ادوارد اسنودن، افشاگر Project Prism، ​​در شبکه اجتماعی ابراز تاسف کرد که این امر باعث کاهش امنیت همه افراد در جهان می شود. تصور کنید: “اگر آیفون‌ها کارخانه مملو از مواد منفجره را ترک کنند، رسانه‌ها به سرعت از رویداد وحشتناکی که امروز رخ داده است مطلع خواهند شد.”

تغییر و دستکاری محصولات استفاده شده توسط مردم و انجام حملات با این وسایل باعث وارد آمدن خسارات جانبی فراوان به غیرنظامیان بی گناه می شود. این رفتار نقض جدی قوانین بین‌المللی است و حتی طرف‌های درگیر باید از این نوع حملات بی‌پایان خودداری کنند.

علاوه بر این، استفاده از ابزارهای مخابراتی برای انجام انفجارهای گسترده از راه دور احتمالاً باعث ایجاد وحشت در بین مردم می شود و بدون شک اعتماد عمومی را نسبت به استفاده از این محصولات به ویژه در زنجیره های صنعتی و تامینی که برخی سازمان های اطلاعاتی نظارت می کنند، تضعیف خواهد کرد. ورود به این کشورها آسان است. اثرات منفی این حملات می تواند طولانی مدت و غیر قابل برگشت باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.