افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

اسرائیل را از بمباران میادین نفتی ایران بازدارد

  • کد خبر : 393318
اسرائیل را از بمباران میادین نفتی ایران بازدارد

ایران به عربستان سعودی در صورت کمک به اسرائیل هشدار می دهد آفتاب نیوز: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان بخشی از تلاش خود برای گرفتار نشدن در این درگیری، حریم هوایی خود را به روی اسرائیل بستند تا از هرگونه حمله احتمالی به ایران […]

ایران به عربستان سعودی در صورت کمک به اسرائیل هشدار می دهد

آفتاب نیوز:

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان بخشی از تلاش خود برای گرفتار نشدن در این درگیری، حریم هوایی خود را به روی اسرائیل بستند تا از هرگونه حمله احتمالی به ایران جلوگیری کنند. این مشکل به واشنگتن گزارش شده است.

برخی از کشورهای سواحل جنوبی خلیج فارس در حال رایزنی با واشنگتن هستند تا از حمله اسرائیل به سایت های نفتی ایران جلوگیری کنند و در نتیجه از گرفتار شدن آنها در این جنگ جلوگیری کنند.

به گزارش یورونیوز، این سه منبع نزدیک به محافل دولتی اعلام کردند که کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به عنوان بخشی از تلاش خود برای جلوگیری از گرفتار شدن در این مناقشه، نیز حریم هوایی خود را با هدف جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به ایران محدود کردند و به واشنگتن اطلاع داده اند.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یک مقام ارشد ایرانی و یک دیپلمات ایرانی که نامشان فاش نشده است، گزارش داد که تهران در نشست های هفته جاری به عربستان هشدار داد که اگر عربستان به اسرائیل برای انجام حمله کمک کند، ایران قادر به انجام آن نخواهد بود. . ایمنی تاسیسات نفتی خود را تضمین می کند.

علی الشهابی، تحلیلگر سعودی نزدیک به دربار سلطنتی این کشور، به رویترز گفت: ایرانی ها به صراحت گفته اند که اگر کشورهای حوزه خلیج فارس حریم هوایی خود را به روی اسرائیل باز کنند، این یک اقدام جنگی است.

وی با این حال تاکید کرد که عربستان سعودی به هیچ طرفی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد.

یک دیپلمات ایرانی همچنین به رویترز گفت که تهران پیام روشنی به ریاض ارسال کرده است که اگر اسرائیل از حمایت منطقه ای علیه ایران برخوردار شود، متحدان ایران در کشورهایی مانند عراق و یمن ممکن است واکنش نشان دهند.

منابع عربی در خلیج فارس و ایران گفتند که مذاکرات روز چهارشنبه بین محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم واقعی عربستان سعودی و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، بر احتمال حمله اسرائیل متمرکز بود.

رویترز نیز روز سه شنبه به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشت که تهران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هشدار داده است که استفاده از حریم هوایی این کشور در هرگونه حمله به ایران «غیرقابل قبول» خواهد بود.

این مقام ایرانی همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که تهران چنین مجوزی را حمله گروهی رژیم صهیونیستی و کشور مذکور علیه ایران تلقی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.