افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

اسرائیل در آستانه فروپاشی هستی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388748
اسرائیل در آستانه فروپاشی هستی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی امروز در نشست تخصصی عالی ترین گفتمان فرهنگی اظهار داشت: برخی از تحلیلگران و یا اهالی جریان، طوفان الاقصی را آغاز جنگ حماس می دانند اما این عملیات اساساً جنگ نیست، بلکه عملیات است. . در میانه یک سال جنگی که کمتر از 24 ساعت به طول انجامید و […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی امروز در نشست تخصصی عالی ترین گفتمان فرهنگی اظهار داشت: برخی از تحلیلگران و یا اهالی جریان، طوفان الاقصی را آغاز جنگ حماس می دانند اما این عملیات اساساً جنگ نیست، بلکه عملیات است. . در میانه یک سال جنگی که کمتر از 24 ساعت به طول انجامید و به پایان رسید و رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته به این عملیات پاسخ داده است.

و افزود: اگر به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم، حتی قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی، یعنی قبل از سال 1948، حدود 76 سال پیش که این رژیم مخوف اعلام موجودیت کرد و یهودیان. که از طریق انگلیسی ها در فلسطین مستقر شدند، بین سه تا هفت درصد مردم زمین های خود را از طریق یک ایرانی در اختیار صهیونیست ها قرار دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شبهات جامعه مبنی بر تسلیم سرزمین خود توسط مردم فلسطین به صهیونیست ها، ادامه داد: همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تنها سه تا هفت درصد از مردم فلسطین سرزمین خود را تسلیم کردند و این نیز واسطه شد.

اسماعیلی تصریح کرد: پس از آن رژیم صهیونیستی سعی می کند این سه تا هفت درصد را گسترش دهد و در نتیجه گردان ها تشکیل می شود و جنگ های متعددی تا سال 1947 و یک سال قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی رخ می دهد که اتحاد. دولت ها قطعنامه ای برای کنار گذاشتن اختلافات و موجودیت تصویب می کنند. دو دولت در یک سرزمین پدید می آیند و رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت می کند.

وی افزود: از سال 48 تا امروز دو دوره رویارویی اعراب و اسرائیل داشتیم که یکی از آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ 48 بود، یعنی در همان سال اعلام شد. وجود رژیم صهیونیستی، هشت سال بعد، جنگ 1956، جنگ شش روزه اعراب، و اسرائیل در جنگ 1967 و جنگ 1973 که شش سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: اتفاقی که در این جنگ ها افتاد این بود که دولت های عربی در طرف مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و محتوا و ماهیت جنگ نیز بود. نان عرب گرایی یا حیثیت اعراب را که توسط اسرائیل نابود شد، بازگردانید. در تمام این جنگ ها دولت های عربی شکست خوردند و هم سرزمین های تحت کنترل رژیم صهیونیستی و هم آوارگان فلسطینی افزایش یافت.

اسماعیلی یادآور شد: سوالی که رژیم صهیونیستی دو ماه پس از عملیات تهاجمی الاقصی به مردم غزه مطرح کرد که 2 میلیون و 500 نفر ساکن در این نوار 360 کیلومتری را می توان به طور مثال به 5 گروه 500 هزار نفری تقسیم کرد. . در حال حاضر در کشورهایی مانند مصر، اردن و کشورهای دیگر، عرب ها پناهنده می شوند، اما مردم بمباران شدن توسط صهیونیست ها را می پذیرند، اما. که دلیل اینکه آنها موضوع آوارگی را قبول ندارند این است که آوارگان ابتدای این جنگ پس از 75 سال هنوز از زندگی مناسب و کرامت انسانی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر تفکر و تغییر در طرف مقابل و همچنین تغییر ماهیت جنگ رخ می دهد. بسیار مهم است که بعد از انقلاب اسلامی یکی از اولین اقدامات امام (ره) بستن سفارت اسرائیل در ایران و سپس به نوعی تأسیس یا گسترش حزب الله بود، از این رو ماهیت جنگ. او روحیه مقاومت دارد.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به الهام گرفتن انقلاب اسلامی در اندیشه مبارزه، افزود: اداره و تداوم این اندیشه توسط امام (ره) و پس از ایشان دفتر مقام معظم رهبری تا امروز ادامه داشته است و در واقع ، این سیر تمدنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: امروز اگر کسی این نکته را تحلیل کند و بگوید اسرائیل بعد از گذشت یک سال از جنگ غزه 41 هزار نفر را کشت، به لبنان حمله کرد و سید حسن نصرالله دبیرکل جبهه مقاومت را در آخرین مرحله تنش کشت. یعنی اگر تحلیل نقطه‌ای داشته باشید و به این مسیر نگاه کنید، احساس می‌کنید که این اعلام قدرت از طرف طرف مقابل است، اما اساساً اینطور نیست، یعنی به‌هیچ‌وجه این مسائل نتیجه آن نیست. زور

وی با بیان اینکه با الهام از انقلاب اسلامی و اندیشه اسلامی، مفهوم مبارزه تغییر کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر ماهیت مبارزه به جهاد تبدیل شده و گروه های متخاصم در حکومت ها مانند انصارالله به نیروهای مقاومت مردمی تبدیل شده اند. . . حشدالشعبیحزب الله و امثال آن شده است، یعنی هنر امام خمینی این بود که مبارزه را در سطح ملت ها تعریف کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: عملیات هجوم الاقصی نیز مبارزات را در دل ملت ها قرار داد و حتی فراتر از ملت های مقاومت در انگلیس، اروپا و آمریکا، مردم به دولت های خود اعتراض می کنند و به نسل کشی در فلسطین کمک می کنند. پس این نکته بسیار مهمی است: اساس نهضت انقلاب اسلامی مبتنی بر شعور ملت ها و توده های مردمی است.

اسماعیلی تصریح کرد: آن وقت الگو و ماهیت جنگ تغییر می کند و در نتیجه به جنگ 33 روزه می رسیم و حزب الله که امروز برخی با شهادت سید حسن نصرالله احساس ضعف می کنند، 33 روز در مقابل اسرائیل مقاومت خواهند کرد. . در سال 2006، یعنی تقریباً 20 سال پیش. از این 33 روز 30 روز در محاصره کامل هستند و اتفاقاً به پیروزی هم می رسند.

وی یادآور شد: بعد از جنگ 33 روزه جنگ های 22 روزه، 11 روزه، 8 روزه و 51 روزه بود و بعد از آن سیف القدس مسئله این است که رژیم صهیونیستی خواهان آتش بس 48 ساعته است و بعد به طوفان الاقصی می رسیم. یعنی انقلاب اسلامی ماهیت مبارزه را تغییر داد، پس انقلاب اسلامی ملت ها را بیدار کرد و این بیداری اسلامی رخ داده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حال این سوال پیش می آید که آیا با تغییر دولت ها تغییری در ماهیت حرکت داریم؟ قطعا نه؛ هیچ تغییری در استراتژی کلی ما وجود ندارد، اما ممکن است تغییراتی در تاکتیک های جزئی ایجاد شود، اما حمایت ما از مقاومت و فلسطین تغییر نخواهد کرد.

اسماعیلی افزود: رژیم صهیونیستی پس از عملیات الاقصی در چند مرحله تلاش کرد تا آبروی از دست رفته خود را بازگرداند. وی در مرحله اول تلاش کرد با کشتار دسته جمعی پیشنهاد شکست ناپذیری خود را پس بگیرد اما این اقدامات باعث نفرت بین المللی نسبت به رژیم صهیونیستی شد. در مرحله بعد سعی کرد ایران را به جنگ بکشاند، سپس جنگ اسرائیل و غزه را به جنگ ایران و آمریکا تبدیل کند، زیرا اگر ایران و آمریکا وارد جنگ می شدند، اسرائیل این جنگ را داشت. فرصتی برای انجام این کار نفس بکش

وی ادامه داد: بنابراین اسرائیل با حمله به کنسولگری ما در سوریه تلاش کرد ایران را به جنگ بکشاند اما موفق شد و این اتفاق نیفتاد. آخرین استراتژی این رژیم ترور رهبران است. خشونت باشد

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: بعد از شهادت شهید هانیه سطح تنش در منطقه افزایش یافت و این بدان معناست که رژیم صهیونیستی در نهایت تلاش می کند موجودیت خود را حفظ کند. حزب الله در مرحله اول پاسخ داد و 4 شهریور عملیات اربعین را انجام می دهد و به حومه تل آویو حمله می کند، پس چرا حومه تل آویو مورد حمله قرار می گیرد؟ زیرا ممکن است رژیم صهیونیستی در پاسخ بیروت را هدف قرار دهد و در نتیجه رویارویی حکومتی رخ دهد.

اسماعیلی افزود: در محور مقاومت 5 کشور یمن، عراق، سوریه، ایران و لبنان هستند، فقط سوریه و ایران به صورت حاکمیتی مقاومت می کنند و بقیه گروه های مردمی هستند، حزب الله دولت لبنان نیست.

وی تصریح کرد: حزب الله در حمله به منطقه تل آویو 200 نفر از یگان 8200 یعنی رئیس تصمیم گیری امنیتی رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساند، اما مهم این است که این رژیم کشته های خود را پنهان می کند. شهادمون با غرور می گیریم بعد احساس می کنیم شهید می شویم. ما می دهیم اما واقعیت این حوزه نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به افزایش تنش ها یادآور شد: تاخیر در انتقام گیری ایران از اسرائیل به شهادت رسید. هانیه نتیجه کاملاً فنی است، اما باید به این نکته توجه داشت که این تاخیر باعث شد این رژیم سید حسن نصرالله را به شهادت برساند. امروز، استراتژی. هنگ رهبران جبهه مقاومت را صهیونیستی کنید.

اسماعیلی تصریح کرد: بنابراین بالاترین تنش امروز رخ داده و نظام در آستانه فروپاشی وجودی است و پس از گذشت یک سال به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی سه گزینه دارد، اول جنگ فرسایشی است که رژیم نمی تواند وارد این جنگ شود، دوم عبور از خط قرمزهایی مانند جنایت هایی که انجام می دهد و تنش زدایی. سطح در حد. احتمال سوم، پذیرش شکست و پذیرش شرایط مقاومت است که پایان جنگ است. در این شرایط بعید است رژیم صهیونیستی به این سمت حرکت کند و همینطور است. رژیم صهیونیستی احتمالاً تا زمان انتخابات آمریکا به همین منوال ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.