افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ و تاثیر آن بر بیت کوین

  • کد خبر : 369463
استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ و تاثیر آن بر بیت کوین

در 23 جولای 2024، لایتنینگ لبز اولین نسخه Multi-Asset Lightning Network را در شبکه اصلی منتشر کرد و دارایی های TapRoot را به طور رسمی به شبکه لایتنینگ معرفی کرد. به گفته اسمارتک نیوز، این توسعه نشان دهنده پشتیبانی رسمی از استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ است. دارایی های TapRoot: مزایای استیبل کوین ها […]

در 23 جولای 2024، لایتنینگ لبز اولین نسخه Multi-Asset Lightning Network را در شبکه اصلی منتشر کرد و دارایی های TapRoot را به طور رسمی به شبکه لایتنینگ معرفی کرد.

به گفته اسمارتک نیوز، این توسعه نشان دهنده پشتیبانی رسمی از استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ است.

دارایی های TapRoot: مزایای استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ

حال سوال اینجاست که تفاوت استیبل کوین در شبکه لایتنینگ و استیبل کوین در سایر بلاک چین ها چیست؟ با توجه به استیبل کوین‌هایی که روی بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا (مانند USDT و USDC) قرار دارند، ما معمولاً آنها را به‌عنوان وسیله مبادله و واحد حساب برای ارزش‌گذاری سایر دارایی‌های دیجیتال می‌بینیم، اما با موارد استفاده در دنیای واقعی محدود. شبکه لایتنینگ این شکاف را پر می کند. استیبل کوین در شبکه لایتنینگ با سرعت تسویه تا 1 میلیون تراکنش در ثانیه، هزینه های بسیار پایین و امنیت بالابرجسته تر ظاهر خواهد شد.

لایتنینگ با اینکه سرعت بسیار بالایی در مقایسه با سایر شبکه ها دارد اما در لیست سریع ترین شبکه ها دیده نمی شود. دلیل اینکه لایتنینگ یک بلاک چین پرسرعت در نظر گرفته نمی شود این است که لایتنینگ یک بلاک چین مستقل نیست. بلکه یک راه حل خارج از زنجیره است که تراکنش ها را سریع و ارزان انجام می دهد و سپس نتایج نهایی تراکنش ها را روی بلاک چین اصلی بیت کوین ثبت می کند.

دو دلیل اصلی که چرا لایتنینگ به عنوان بخشی از لیست بلاک چین های سریع شناخته نمی شود:

۱. لایتنینگ یک راه حل لایه دوم است، نه یک بلاک چین مستقل: لایتنینگ به جای اینکه خود یک بلاک چین باشد، به بلاک چین بیت کوین متصل است و امکان تراکنش سریع خارج از زنجیره اصلی را فراهم می کند.

۲. روی پردازش خارج از زنجیره تمرکز کنید: تراکنش های لایتنینگ به جای اینکه هر بار روی بلاک چین ثبت شوند، در کانال های پرداخت خصوصی بین کاربران اتفاق می افتد و تنها زمانی که کانال ها باز و بسته می شوند، نتیجه نهایی روی بلاک چین ثبت می شود.

در این مقاله به سه اپلیکیشن اشاره می کنیم که مزیت های منحصر به فرد استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ را به ما نشان می دهند. در ادامه برای درک بهتر از مثال های آلیس و باب برای انجام تراکنش ها استفاده کرده ایم.

تسویه جهانی و فوری معاملات ارزی

با استفاده از شبکه لایتنینگ، آلیس و باب می توانند دلار و یورو را به صورت محلی، اتمی، غیرمتمرکز، امن و فوری مبادله کنند. در مقابل، سیستم مالی سنتی هزینه های بالایی دارد 5٪-2٪ این نوع معاملات را دریافت و آنها را تسویه می کند چند روزه kills باز بودن شبکه لایتنینگ به هر کسی این امکان را می دهد که به عنوان یک Edge Node یا Routing Node عمل کند، بنابراین اسپردها و هزینه ها را کاهش می دهد و رقابتی ترین نرخ تبدیل را برای کاربران فراهم می کند.

  • گره لبه: گره لبه گرهی است که مستقیماً با کاربران نهایی ارتباط برقرار می کند و به عنوان نقطه ورود یا خروج کاربران به شبکه عمل می کند. این گره ها معمولا به انتقال داده ها و برقراری ارتباط با گره های دیگر کمک می کنند.
  • گره مسیریابی: گره مسیریابی گرهی است که وظیفه مسیریابی تراکنش ها و داده ها در شبکه را بر عهده دارد. این گره ها مسیرهای بهینه را برای انتقال داده ها بین گره های مختلف پیدا می کنند و به هماهنگی و بهبود کارایی شبکه کمک می کنند.
لایتنینگ استیبل کوین
لایتنینگ استیبل کوین

استفاده از لایتنینگ فاکتور برای پرداخت مستقیم کالا با استیبل کوین

سناریوی دیگری که استیبل کوین ها را با پرداخت های واقعی ترکیب می کند، فاکتور پرداخت مستقیم برای کالاهای دارای استیبل کوین است. در حال حاضر، تجار و پلتفرم‌هایی مانند Nubank، Shopify، PickNPay، NCR، Blackhawk، Clove و Bitrefill از پرداخت‌های شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند. آنها حتی مشاغل جالبی مانند Pubkey و JooBar را انجام می دهند همچنین به صف پرداخت های لایتنینگ پیوسته اند. با استفاده از شبکه لایتنینگ، استیبل کوین ها را می توان به راحتی در این سناریوهای پرداخت بدون نیاز به ارتقاء زیرساخت موجود استفاده کرد. برای مثال، در سناریویی که آلیس قهوه می‌خرد و کافی‌شاپ بیت‌کوین دریافت می‌کند، این اتفاق می‌افتد.

لایتنینگ استیبل کوینلایتنینگ استیبل کوین
لایتنینگ استیبل کوین

می‌توان دریافت که استفاده از استیبل کوین‌هایی مانند USDT و USDC برای پرداخت‌های واقعی در سایر بلاک‌چین‌ها همچنان چالش برانگیز است، اما این جایی است که استیبل کوین‌ها به طور طبیعی در شبکه لایتنینگ مزیت دارند.

استیبل کوین ها به نفع بیت کوین خواهند بود

استیبل کوین های Taproot منافع ماینرهای بیت کوین و کاربران شبکه لایتنینگ را به چند روش کلیدی همسو می کند:

  • بیت کوین به عنوان واسطه ای برای مسیریابی گره ها: همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، استیبل کوین ها در دارایی های Taproot به بیت کوین اجازه می دهد تا به عنوان یک واسطه در شبکه لایتنینگ استفاده شود. این باعث ایجاد ارزش عملکردی برای بیت کوین می شود.
  • تامین نقدینگی: کاربران با مشارکت در نقدینگی شبکه لایتنینگ می توانند با خیال راحت از بازدهی خاصی بهره مند شوند. این بازده از طریق اسپردهای RFQ و هزینه های مسیریابی ایجاد می شود که ارزش مالی بیت کوین را از جریان های نقدی بدست می آورد. “RFQ” مخفف “Request for Quotation” به معنای “درخواست قیمت” است. RFQ ها معمولاً شامل جزئیات فنی، الزامات کمیت و مهلت های تحویل هستند تا تامین کنندگان بتوانند بهترین پیشنهاد را ارائه دهند. هدف RFQ بهینه سازی هزینه ها و دریافت بهترین شرایط از تامین کنندگان مختلف است.
  • افزایش فعالیت شبکه: استیبل کوین ها در دارایی های TapRoot باعث افزایش باز و بسته شدن کانال ها و همچنین عملیات Loop-in و Loop-Out افزایش تعامل در شبکه لایتنینگ به افزایش تراکنش های بیت کوین در شبکه اصلی کمک می کند، نه صرفاً تراکنش های لایتنینگ. این می تواند منجر به افزایش تقاضا برای تراکنش های بیت کوین در شبکه لایتنینگ شود.

عملیات “Loop-in” و “Loop-Out” مربوط به تراکنش های خاص در شبکه Lightning است:

  • حلقه در: این عملیات به معنای افزودن بیت کوین به یک کانال پرداخت در شبکه لایتنینگ است. با انجام این تراکنش موجودی کانال افزایش یافته و کاربران می توانند تراکنش های بیشتری انجام دهند. این عملیات به کاربران اجازه می دهد تا تراز کانال خود را بدون نیاز به انجام تراکنش های جدید در بلاکچین اصلی افزایش دهند.
  • Loop-Out: برخلاف Loop-in، عملیات Loop-out به معنای حذف بیت کوین از کانال پرداخت در شبکه لایتنینگ است. با انجام این تراکنش، موجودی کانال کاهش یافته و بیت کوین ها به کیف پول اصلی کاربر منتقل می شود. این عمل به کاربران اجازه می دهد تا موجودی کانال خود را کاهش دهند و بیت کوین ها را به بلاک چین اصلی برگردانند.
لایتنینگ استیبل کوینلایتنینگ استیبل کوین
لایتنینگ استیبل کوین

با این حال، برای پذیرش گسترده استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ، باید به چالش های داخلی و خارجی رسیدگی شود.

چالش خارجی؛ اتصال شبکه لایتنینگ با شبکه مالی سنتی

پرداختن به نگرانی های نظارتی و انطباق برای اتصال به سیستم مالی سنتی بسیار مهم است. LightSpark UMA را برای ارائه پیام‌های مشترک جامع (برای انطباق با مقررات) از جمله مبارزه با پولشویی، بررسی تحریم‌ها و انطباق توسعه داده است. قانون سفر ارائه “قانون سفر” مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل هایی است که در بخش مالی، به ویژه در صنعت ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال، برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده می شود. این قوانین، سازمان‌هایی را که تراکنش‌های مالی انجام می‌دهند، مانند صرافی‌های ارز دیجیتال، ملزم می‌کنند که اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده تراکنش‌ها را جمع‌آوری و ارسال کنند. این قوانین در چارچوب پیشنهادات است گروه ویژه اقدام مالی (FATF) آنها برای ردیابی تراکنش های بزرگ و مشکوک طراحی شده اند.

LightSpark با موفقیت شبکه لایتنینگ را با چندین نهاد متمرکز از جمله یکپارچه کرده است Bitso، Bitnob، Coins.ph، Foxbit، Ripio و Xapo Bank ادغام شده است

از سوی دیگر، تیم Amboss Reflex یک پلت فرم عملیات پرداخت را توسعه داده است که مدیریت ریسک فعال را برای سیاست های همکاری شبکه لایتنینگ ارائه می دهد. این پلت فرم به مؤسسات اجازه می دهد تا سیاست های همکاری خود را با نهادهای نظارتی اجرا کنند و از رعایت الزامات قانونی اطمینان حاصل کنند.

در آینده نزدیک صدها میلیون کاربر می توانند به سرعت به شبکه لایتنینگ دسترسی پیدا کنند.

چالش داخلی؛ پول نقد برای استیبل کوین در شبکه لایتنینگ

برای ایجاد یک اثر اسپین آف مثبت، نقدینگی عظیم برای استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ در سه زمینه حیاتی است:

  • تقاضای نقدینگی: از توده بحرانی کاربران نهایی.
  • تامین نقدینگی: از RFQ های ارسال شده توسط اپراتورهای گره لبه و تراکنش های همه اندازه ها که توسط عملگرهای گره مسیریابی تسهیل می شود. نقدینگی کانال کافی به ویژه با رشد شبکه از تراکنش‌های خرد به تراکنش‌های بزرگ‌تر بسیار حیاتی است.
  • پوشش و تعدیل نقدینگی: اپراتورهای Node Edge به منابع عظیم نقدینگی دسترسی دارند که برای پوشش موقعیت ها و تنظیم تعادل در شبکه لایتنینگ بسیار حیاتی است.

انتظار می رود استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ به یک راه حل کلیدی برای پذیرش جهانی تبدیل شوند. با سرعت تراکنش بی بدیل، کارمزد کم و امنیت بالا، این استیبل کوین ها راه حل های منحصر به فردی را ارائه می دهند که دستیابی به آنها با بلاک چین های سنتی دشوار است. با پر کردن شکاف بین دارایی های دیجیتال و موارد استفاده در دنیای واقعی، استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ به کاربران، بازرگانان و موسسات مالی در سراسر جهان قدرت می بخشد و عصر جدیدی از مرزهای مالی را آغاز می کند، پرداخت های جهانی را سریع تر، ارزان تر می کند. امن تر .

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-20 14:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.