افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

استقلال خریدار بزرگترین هلدینگ ایران بود!/ خریدار پرسپولیس هم مشخص شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 154900
استقلال خریدار بزرگترین هلدینگ ایران بود!/ خریدار پرسپولیس هم مشخص شد – پرسپولیس نیوز

خریداران سهام اصلی استقلال و پرسپولیس مشخص شدند و به زودی انتقال مالکیت به سرخابی ها نهایی می شود. بحث مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از موضوعات جدی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای مجوز حرفه ای به آن ها پرداخته و برخلاف سال های اخیر دیگر امکان دور زدن کنفدراسیون […]

خریداران سهام اصلی استقلال و پرسپولیس مشخص شدند و به زودی انتقال مالکیت به سرخابی ها نهایی می شود.

بحث مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی از موضوعات جدی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای مجوز حرفه ای به آن ها پرداخته و برخلاف سال های اخیر دیگر امکان دور زدن کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد. . معرفی مالکان نامشخص، و این باید در اسرع وقت اتفاق بیفتد.

با توجه به حساسیت ویژه و نظارت جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در حال حاضر 90 درصد آن در اختیار وزارت ورزش است، واگذار و به مالک مشخصی واگذار شود. به طور جداگانه برای هر یک از این دو تیم باید مشخص شود تا برای صدور مجوز حرفه ای مشکلی پیش نیاید و حذف از لیگ قهرمانان آسیا برای مجاجی ها اتفاق نیفتد.

وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی دولت و سازمان خصوصی سازی سال گذشته 10 درصد از سهام هر دو باشگاه را از طریق بورس فروخت و خریداران خرد وارد معاملات شدند اما اکنون با توجه به جست و جوی مجدد AFC، اکثر سهام این دو باشگاه باید فروخته شود، واگذار شود و خریداران تقریباً قطعی شوند.

سازمان خصوصی سازی سه روز پیش با انتشار اطلاعیه ای از واگذاری 51 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به ارزش 1.8 میلیارد تومان به آبی ها و 2.1 میلیارد تومان به قرمزها خبر داد.

در این شرایط که حدود 10 درصد از مالکیت هر دو باشگاه در بازار سهام به مردم عرضه شده است، اکنون دولت قصد دارد (و مجبور است) 51 درصد دیگر 90 درصد باقیمانده را واگذار کند. معاون اول رئیس جمهور نیز نقش مهمی در این تغییر مالکیت و انتقال قدرت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد.

طبیعتاً خریداران خرد قادر به خرید بلوک 51 درصدی نخواهند بود و در 21 دی ماه که دور اول این اطلاعیه در بورس منتشر می شود، احتمالاً دو خریدار که اکنون اعلام آمادگی کرده اند، می توانند وارد شوند. سهامداران اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس.

در شرایطی که شناسایی سهامدار و صلاحیت وی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دولت مهم است، اخذ تاییدیه برای این امر نیز احتمالاً روند خاصی را طی خواهد کرد، اما گفته می شود شستا (شرکت سرمایه گذاری سازمان) سازمان تامین اجتماعی) و پتروشیمی خلیج فارس با درخواست دولت در این کار مورد توجه قرار گرفته است.

انتظار می رفت اپراتورهای اولیه موبایل ایرانسل و حتی رایتل (حامی مالی فعلی استقلال) در این کار پیشقدم شوند یا دو شرکت بزرگ ملی خودروسازی (ایران خودرو و سایپا) برای خرید سهام اصلی به میدان بیایند. از باشگاه های استقلال و پرسپولیس اما این اتفاق نیفتاد و دو شرکت دیگر نیز 51 درصد از سهام مغرب زمین را خریداری و اعلام خلع ید کردند.

مدیرعامل شرکت شستا در نامه ای به وزارت ورزش خواستار تعیین تکلیف موضوع از سوی وزارت ورزش شد اما در همان نامه تاکید کرد که موضوع مالکیت مشترک باشگاه ذوب آهن نیز باید باشد. مشخص. ، به طوری که این نامه از ابتدا مشخص است، او آن را با کمال میل نفرستاد و از ابتدا موانع پیش رو را دید.

وی با اشاره به اینکه «هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند همزمان بیش از یک باشگاه را کنترل و هدایت کند، این موضوع را مطرح کرد، در غیر این صورت یکپارچگی یک یا چند مسابقه زیر سوال می رود». مالک 50 درصد سهام ذوب آهن آیا می توانند سهام باشگاه پرسپولیس را هم داشته باشند یا خیر؟

در این شرایط، شستا برای خرید 51 درصد از سهام پرسپولیس اعلام آمادگی کرده و پیشقدم شده است که مالک رایتل اسپانسر استقلال نیز باشد و پیش از این نیز حواشی زیادی برای این تیم ایجاد کرده بود. به خرید باشگاه پرسپولیس. ساختمان، اما از سوی دیگر شرکت پتروشیمی صنایع خلیج فارس نیز به عنوان سهامدار اصلی باشگاه استقلال برای ارائه پیشنهاد انتخاب شده است.

شستا در حال حاضر نیمی از سهام آهن و ذوب آهن اصفهان را در اختیار دارد و باید دید آیا می تواند همزمان سهامدار پرسپولیس هم شود و از سوی دیگر پتروشیمی خلیج فارس برای خرید 51 درصد از سهام موافقت لازم را کسب کند. باشگاه استقلال یا سایر شرکت های مختلف. این دو خود را صاحبان جدید سرخابی ها معرفی می کنند.

سرمایه و دارایی شرکت خلیج فارس به عنوان ثروتمندترین هلدینگ ایرانی چندین برابر شرکت شستا است و همین تفاوت از ابتدا بحث ها و ایرادات زیادی را برای انتخاب این دو شرکت ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.