افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

استقلال به دنبال مربی با سابقه عجیب است

  • کد خبر : 399239
استقلال به دنبال مربی با سابقه عجیب است

سیزده سال پیش انتخاب سرمربی استقلال به طرز عجیبی تیم کشورش را از راهیابی به جام ملت های آفریقا حذف کرد. اطلاع رسانی کند جریان جدید 13 سال پیش، دقیقا همین روزها، تیم آفریقای جنوبی در تلاش بود تا پس از جام جهانی 2010 به جام قاره ای راه پیدا کند. در آن زمان، آفریقای […]

سیزده سال پیش انتخاب سرمربی استقلال به طرز عجیبی تیم کشورش را از راهیابی به جام ملت های آفریقا حذف کرد.

اطلاع رسانی کند جریان جدید 13 سال پیش، دقیقا همین روزها، تیم آفریقای جنوبی در تلاش بود تا پس از جام جهانی 2010 به جام قاره ای راه پیدا کند.

در آن زمان، آفریقای جنوبی برای رسیدن به جام ملت‌های 2012 به پیروزی مقابل سیرالئون برای صعود به جام ملت‌ها به دلیل شکست نیجر نیاز داشت. در حالی که موسیمن و شاگردانش فکر می کردند به دلیل اختلاف بهتر، صعودشان با تساوی مقابل حریف قطعی می شود! با این اوصاف آفریقای جنوبی بازی کنترل شده و محتاطانه ای را انجام داد و پس از سوت پایان، کادرفنی به میدان رفتند و با خوشحالی جشن گرفتند. نیجر بدون اینکه بداند علیرغم شکست در دیدار دیگر، نتیجه خوبی را در مصاف با آنها کسب کرد و بر این اساس توانستند برای اولین بار به جام ملت ها صعود کرد!

وقتی خبر بازی مصر و نیجر رسید نیجر شکست خورد، موسیمان متوجه نشد که تفاضل گل تیمش بهتر است و با تساوی مقابل سیرالئون به جام ملت ها صعود می کند. قرعه کشی نیجر را به جام ملت ها می برد. جام ملت ها. سوت به صدا درآمد و موسیمان از این صعود خوشحال شد، تلویزیون آفریقای جنوبی این صعود را تبریک گفت و رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیام تبریک ارسال کرد، اما کنفدراسیون فوتبال آفریقا با توضیح قوانین جدید آنها را از خواب بیدار کرد.

همین اتفاق حدود 4 سال بعد برای تراکتورسازی تبریز و تونی اولیویرا پرتغالی رخ داد. تراکتورسازی و تونی در آخرین مرحله لیگ برتر چهاردهم، دقایق تلف شده دیدار مقابل نفت تهران را مدیریت کردند و امیدوار بودند سپاهان متوقف شود و با تساوی قهرمان شود و همزمان با سوت پایان بازی به صدا درآمد. چند ده نفر از طرفدارانش پریدند وسط زمین و با تونی دعوا کردند اما خیلی زود خبر رسید. سپاهان قهرمان شده است و نایب قهرمان به تراکتور رسید!

این اشتباه تاریخی موسیمانا و دستیارانش که ناشی از بی اطلاعی از قوانین بود، باعث شد تا از مدیریت تیم کشورش کناره گیری کند و حالا شاید به زودی او را روی نیمکت استقلال ببینیم. جالب اینجاست که با این میزان اشراف در قوانین، استقلال به دنبال گزینه ای بود که به قول مدیرعاملش کاریزماتیک باشد. خب این اشتباه عجیب احتمالا از شخصیتی با کاریزما سرچشمه می گیرد!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.