افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

استقرار سامانه های بین بخشی بر روی دستگاه ها منوط به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات بود.

  • کد خبر : 120186
استقرار سامانه های بین بخشی بر روی دستگاه ها منوط به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات بود.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 23 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با اصلاح (ت) ماده 107 این لایحه با 163 رای در موافق، 3 رای مخالف و 9 رای. در مجموع 214 نماینده حاضر در اتاق موافقت کردند. محمدحسین فرهانی در جریان بررسی این […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 23 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با اصلاح (ت) ماده 107 این لایحه با 163 رای در موافق، 3 رای مخالف و 9 رای. در مجموع 214 نماینده حاضر در اتاق موافقت کردند.

محمدحسین فرهانی در جریان بررسی این مقاله گفت: ایجاد سامانه تنها با اخذ مجوز امکان پذیر است، امری افراطی و افراطی است و نباید اینقدر سختگیرانه عمل کرد.

نماینده دولت همچنین در پذیرش این بند از ماده 107 تاکید کرد: این بند مربوط به ایجاد سامانه های درون وزارتخانه ها نیست، بلکه مربوط به سامانه های فرادستگاهی و ملی است و از موازی کاری در دستگاه ها جلوگیری می کند.

به استناد بند ت ماده 107 لایحه مذکور؛ در خصوص طراحی و مدیریت سیستم های مشترک، در ستاد وزارتخانه ها و نهادهای مستقل دولتی و حذف سیستم ها

به موازات آن، در چارچوب برنامه تحول دیجیتال خود، اقداماتی را انجام دهید و آن را اجرا کنید.

تبصره: برای جلوگیری از موازی کاری و صرفه جویی در هزینه های دولتی، در طول سال های اجرای برنامه، راه اندازی هرگونه سامانه جدید با گستره ملی و فرابخشی تنها پس از اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و اطلاعات امکان پذیر است. فن آوری.

وزارت مذکور موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ وصول درخواست نسبت به لزوم نصب و عدم موازی سازی آثار خود تصمیم گیری و نتیجه را اعلام نماید. دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و اجرای مفاد این ابلاغیه می باشند.

همچنین نمایندگان با بند ج ماده 107 لایحه مذکور موافقت کردند.

طبق بند (ج)؛ اجرای اقدامات لازم برای توسعه دولت هوشمند به منظور ارتقای شاخص های ملی و بین المللی از جمله شاخص توسعه بین المللی دولت الکترونیک. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط را تهیه و ابلاغ کند.

وکلای شهرک همچنین بند (ج) ماده 107 لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

به استناد بند ج ماده 107 لایحه مذکور؛ خدمات خود را به صورت آنلاین و امن تا پایان سال اول اجرای برنامه و حداقل 20 درصد سالانه ارائه دهید

(20 درصد) خدمات الکترونیکی آن برای کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی بالای هجده سال از طریق «پنجره خدمات دولت هوشمند ملی» به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری و بدون دخالت عامل انسانی یا اخذ اسناد و مدارک به صورت دستی. آیین نامه اجرایی این بند شامل مصادیق خدمات و نحوه بهبود و بهینه سازی فرآیندهای مربوطه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه در بدو ورود تهیه می شود. این قانون لازم الاجرا و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره- سازمان ثبت احوال کشور موظف است بانک اطلاعات هویت ملی اشخاص حقیقی و حقوقی را با امکان شناسایی روابط سببی و نسبی اشخاص حقیقی و شناسایی خانوادگی راه اندازی کند. این سازمان با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، خدمات احراز هویت در ارائه خدمات الکترونیکی را به کلیه بخش‌های دولتی و خصوصی ارائه دهد.

همچنین نمایندگان با بند (ج) ماده 107 نیز موافقت کردند که بر اساس آن. کلیه دستگاه های اجرایی متولی پایگاه های پایه مشمول قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی باید حداکثر تا پایان سال اول برنامه پایگاه های خود را تکمیل کنند. از آغاز سال دوم برنامه، تبادل داده ها و اطلاعات و هرگونه پاسخگویی.

استعلام های مورد نیاز سایر دستگاه ها و شرکت های اجرایی را بر اساس قانون داده ها و اطلاعات ملی به صورت کاملاً آنی و آنلاین انجام دهید. کارگروه تعامل دولت الکترونیک گزارشی از نحوه اجرای این بند به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

لازم به ذکر است که نمایندگان تاکید کردند که اجرای بندهای مذکور منوط به رعایت قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.