افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
4

استقبال از فیلم های جشنواره فجر در مشهد رو به افزایش است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 207306
استقبال از فیلم های جشنواره فجر در مشهد رو به افزایش است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر از دست دادن پردیس سینمایی اطلس در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در اطلاعیه ای میزان فروش سینما را اعلام کرد. در این کلان شهر و درباره استقبال مردم از […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر از دست دادن پردیس سینمایی اطلس در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در اطلاعیه ای میزان فروش سینما را اعلام کرد. در این کلان شهر و درباره استقبال مردم از این جشنواره توضیح داد.

در این بیانیه آمده است: در سال 1400 جشنواره فیلم فجر مشهد در هشت روز 20 هزار تماشاگر و در سال 1401 در هشت روز 12 هزار تماشاگر داشت. در سال 1402 با وجود اینکه جشنواره در 6 روز برگزار شد، یک روز به همین شکل بود و علاوه بر فوتبال تیم ملی، 17688 نفر به تماشای فیلم ها نشستند که رونق جشنواره را به نمایش گذاشت.

سینماهای اصلی جشنواره در مشهد سینما هویزه، سیمرغ و آفریقا بود که در این میان سینما هویزه که اصلی ترین سینمای مردمی بود بیش از پنج هزار تماشاگر داشت و در مجموع بیش از 16 هزار نفر در مشهد فیلم تماشا کردند. سینما نشستن سالن های جشنواره هستند که عدد قابل توجهی است.

این اداره کل برای رعایت عدالت اجتماعی علاوه بر سه سالن اصلی، چندین فیلم را برای سایر سینماهای مشهد خریداری کرد و انتخاب عنوان و نوع فیلم را به خود سینما واگذار کرد.

نکته خوشحال کننده جشنواره امسال این بود که فیلم هایی که با محوریت هویت ملی اکران شده بودند با استقبال گسترده مردم مواجه شدند به گونه ای که بلیت فیلم هایی مانند «احمد، مجنون، آسمان غرب، عملیات» رقه و پرویز خان» در سینما هویزه به طور کامل فروش رفت و جمعی از تماشاگران در سالن ایستاده و به تماشای این فیلم ها پرداختند.

در این بیانیه آمده است: به عنوان مثال بیش از 500 نفر در سینما هویزه در فیلم احمد حضور پیدا کردند و تعدادی از آنها پشت درها ماندند در حالی که متاسفانه پردیس سینمایی اطلس به دلیل ضعف شبکه مخاطب نتوانست مانند سینما هویزه. مخاطبان اقبال سود خواهند برد.

به نظر می رسد این سینما باید در مدیریت و خدمات رسانی به مردم تجدید نظر کند تا مردم را به دیدن فیلم هایی که اکران می شود جذب کند نه برنامه های موازی.

علیرغم این موضوع، تحلیل آمار سال گذشته حضور این سینما در جشنواره نشان می دهد که در سال 1400 تعداد تماشاگران اطلس برای هشت روز 1620 نفر و در سال 1402 به مدت پنج روز به 848 نفر رسیده است که نشان دهنده رشد است. از مخاطبان نسبت به دوره قبل در این سینما.

با حمایت و حمایت سازمان سینمایی برگزارکننده جشنواره فیلم فجر در مشهد، امکان اکران تمامی فیلم ها در مشهد فراهم شد به جز سه عنوان فیلم «تمساح خونین، بی تن و صبحانه با زرافه ها» که علی رغم با نظارت مکرر این اداره کل متاسفانه سازندگان این فیلم ها اجازه نمایش در استان ها را ندادند.

فروش فیلم های جشنواره در روز پخش فوتبال ایران و قطر در تمامی سالن های سینمای مشهد کم و کم بود که این به دلیل ارجحیت ارزشمند مردم به هویت ملی و عشق به کشورشان بود.

از این حیث با اعطای مجوز پخش فوتبال در سینماها از سوی سازمان سینمایی، بلیت تمامی صندلی های سینماهای مشهد به صورت همزمان فروخته شد که درآمد قابل توجهی برای سینماها به همراه داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.