افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

استقبال از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان اصفهان

  • کد خبر : 33931
استقبال از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق اقتصاد دانش بنیان اصفهان

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و محرومیت زدایی در سراسر استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانش بنیان ها برای حل مشکلات اقتصادی و صنایع و همچنین کاهش نرخ بیکاری بیشتر استفاده کنیم و در این میان پیوند صنعت با […]

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و محرومیت زدایی در سراسر استان، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانش بنیان ها برای حل مشکلات اقتصادی و صنایع و همچنین کاهش نرخ بیکاری بیشتر استفاده کنیم و در این میان پیوند صنعت با فناوری و نوآوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پردیس های دانشگاهی نوآوری و فناوری در سراسر استان در این زمینه حائز اهمیت است، افزود: توسعه منطقه ای مستلزم توسعه اکوسیستم فناورانه به عنوان رکن اساسی در گسترش اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی کشور است.

نوآوری های مبتنی بر دانش را به سمت تجاری سازی سوق دهید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه سیاست کلان ما برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، بهره گیری از ظرفیت پارک های علم و فناوری و سوق دادن نوآوری های دانش بنیان به سمت تجاری سازی است، تاکید کرد: ایران از نظر پیچیدگی بازار و نوآوری رتبه 106 را دارد و در عین حال، کارایی نوآوری ما برای پر کردن این ترم جدی، نیاز به یک ترم جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای مختلف استان می توانند با توجه به موضوعات و رویکردهای مختلف دانش و فناوری در آن راستا اقداماتی انجام دهند، به عنوان مثال گلپایگان ظرفیت خودروسازی و کشاورزی را دارد و در راستای پیشرفت این صنایع می تواند از ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده کرده و فناوری و نوآوری را با ظرفیت های آنها تلفیق کند.

تسهیل و حمایت از اداره اقتصاد دانش بنیان

نقش با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور و اصفهان موضوعی است که تردیدی در آن وجود ندارد، گفت: در این زمینه نباید نقش تسهیل گر و حمایتی دولت را نادیده گرفت.

وی گفت: در سفر به نقاط مختلف استان ضمن گفت و گو با فعالان اقتصادی، مصوباتی را از سوی تیزگر از جمله مصوبات اجرای تسهیلات بانک وی برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی و… مد نظر قرار داده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: در سفرهای اخیر استاندار و سایر مسئولان استانداری به نقاط مختلف اصفهان، دستور ویژه رفع مشکلات 26 تولیدکننده در ستاد تسهیل و رفع موانع ویژه تولید از شهرستان اردستان صادر شد، همچنین طی چند روز گذشته، 90 میلیارد تومان در حوزه اقتصادی شهرستان به مردم واگذار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.