افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

استفاده روسیه از «استارلینک» ایلان ماسک در مناطق اشغالی!

  • کد خبر : 201027
استفاده روسیه از «استارلینک» ایلان ماسک در مناطق اشغالی!

آفتاب نیوز: پس از حمله به روسیه در 5 مارس 1400، این پایانه ها برای کمک به اوکراین آورده شدند و برای ارتباط نیروهای اوکراینی در نبرد علیه روسیه حیاتی بودند. بر اساس این گزارش، استارلینک می گوید هیچ معامله تجاری با دولت یا ارتش روسیه ندارد. به گزارش رویترز، آندری یوسف، سخنگوی اطلاعاتی وزارت […]

آفتاب نیوز:

پس از حمله به روسیه در 5 مارس 1400، این پایانه ها برای کمک به اوکراین آورده شدند و برای ارتباط نیروهای اوکراینی در نبرد علیه روسیه حیاتی بودند.

بر اساس این گزارش، استارلینک می گوید هیچ معامله تجاری با دولت یا ارتش روسیه ندارد.

به گزارش رویترز، آندری یوسف، سخنگوی اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین گفت: مواردی ثبت شده است که مهاجمان روسی از این پایانه ها استفاده می کنند و روسیه هم اکنون به صورت سازمان یافته استفاده از آنها را آغاز کرده است.

در بیانیه ای آمده است که این پایانه ها توسط واحدهایی مانند تیپ 83 عملیات هوایی روسیه در نزدیکی شهرهای کلیشچیوکا و آندریوکا در بخش شرقی استان دونتسک که روسیه آن را اشغال کرده است، استفاده می شود.

وزارت دفاع روسیه بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دو منبع دولتی اوکراین به رویترز گفتند که استفاده روسیه از استارلینک در اراضی اشغالی اوکراین شناسایی شده است. یکی از آنها گفت که اوکراین در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی است که سطح استفاده از این پایانه ها را تعیین می کند.

وزارت دفاع اوکراین گفت که مکالمه دو سرباز روسی در مورد نصب پایانه ها را شنود کرده است. این وزارتخانه کلیپ صوتی این گفتگو را در پیام رسان تلگرام منتشر کرده است.

کی‌یف نگفت که چگونه فکر می‌کند روسیه این پایانه‌ها را به دست آورده است یا اینکه آیا آنها در خارج از کشور خریداری شده یا از نیروهای اوکراینی مصادره شده‌اند.

استارلینک در روز پنجشنبه ۱۹ فوریه تاکید کرد که پایانه های آن در روسیه فعال نیستند و اسپیس ایکس هرگز آنها را به روسیه عرضه نکرده و تجهیزاتی را به مکان هایی در روسیه ارسال نکرده است.

استارلینک در بیانیه ای به رسانه ایکس چیزی در مورد استفاده احتمالی آن در مناطق اشغالی اوکراین نگفته است.

در این بیانیه آمده است: «اگر اسپیس ایکس از استفاده از پایانه‌های Starlink توسط یک طرف تحریم‌شده یا غیرمجاز مطلع شود، بررسی می‌کند و در صورت تأیید، برای غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کند».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.