افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

استفاده رسمی از تلگرام در اوکراین ممنوع شد

  • کد خبر : 370252
استفاده رسمی از تلگرام در اوکراین ممنوع شد

به گزارش بازار، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین این محدودیت ها را پس از آن اعلام کرد که کیرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، شواهدی را به شورا ارائه کرد مبنی بر اینکه سرویس های ویژه روسیه می توانند از این پیک جاسوسی کنند. اما آندری کووالنکو، رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست شورای […]

به گزارش بازار، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین این محدودیت ها را پس از آن اعلام کرد که کیرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، شواهدی را به شورا ارائه کرد مبنی بر اینکه سرویس های ویژه روسیه می توانند از این پیک جاسوسی کنند.

اما آندری کووالنکو، رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست شورای امنیت، در پیامی در تلگرام نوشت که این محدودیت‌ها فقط برای دستگاه‌های رسمی اعمال می‌شود، نه تلفن‌های شخصی.

تلگرام در اوکراین و روسیه بسیار محبوب است و از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 به منبع اصلی اطلاعات تبدیل شده است. اما مقامات امنیتی اوکراین بارها در مورد استفاده از آن در طول جنگ ابراز نگرانی کرده اند.

تلگرام مستقر در دبی توسط پاول دوروف روس تبار تاسیس شد. او روسیه را در سال 2014 پس از رد درخواست های کرملین برای بستن گروه های مخالف در پلت فرم رسانه اجتماعی WeContact ترک کرد. دوروف در ماه آگوست در فرانسه به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش های جعلی تلگرامی دستگیر شد و اکنون ممنوع الخروج است.

بر اساس بیانیه شورای امنیت اوکراین، بودانوف شواهدی ارائه کرده است که نشان می دهد سرویس های ویژه روسیه می توانند به پیام های تلگرام از جمله پیام های حذف شده و همچنین اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند.

بودانوف در بیانیه خود گفت: من همیشه از آزادی بیان حمایت کرده ام، اما بحث تلگرام بحث آزادی بیان نیست، بحث امنیت ملی است.

بر اساس پایگاه داده «تلمتر»، حدود 33 هزار کانال تلگرامی فعال در اوکراین وجود دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که عضو شورای امنیت است، همچنین فرماندهان نظامی و مقامات منطقه ای و شهری، به طور منظم اخبار جنگ را پخش می کنند و تصمیمات مهم را در کانال های تلگرامی خود گزارش می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه های اوکراینی تخمین زده اند که 75 درصد از اوکراینی ها از این برنامه برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و 72 درصد آن را منبع کلیدی اطلاعات در پایان سال گذشته می دانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.