افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

استفاده بیش از حد از هدفون یک میلیارد نفر را در خطر کم شنوایی قرار داده است!

  • کد خبر : 296287
استفاده بیش از حد از هدفون یک میلیارد نفر را در خطر کم شنوایی قرار داده است!

در دنیای مدرن، حمل و استفاده مداوم از وسایل الکترونیکی مختلف به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. اما در میان این دستگاه‌های محبوب، هندزفری‌ها و هدفون‌ها می‌توانند خطری بی‌صدا برای سلامت شنوایی ما داشته باشند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا گزارشی هشدار دهنده منتشر کرده است که نشان می دهد بیش […]

در دنیای مدرن، حمل و استفاده مداوم از وسایل الکترونیکی مختلف به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. اما در میان این دستگاه‌های محبوب، هندزفری‌ها و هدفون‌ها می‌توانند خطری بی‌صدا برای سلامت شنوایی ما داشته باشند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا گزارشی هشدار دهنده منتشر کرده است که نشان می دهد بیش از یک میلیارد نفر در گروه سنی 12 تا 35 سال به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض موسیقی و سرگرمی های صوتی در معرض خطر کم شنوایی هستند. با دی جی همراه باشید.

بر اساس گزارش شنوایی 2021 سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2050، تقریباً یک نفر از هر چهار نفر دچار کم شنوایی خواهد شد. کارشناسان بر این باورند که این تعداد ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد و هدست ها و هدفون های هندزفری مقصر اصلی این ماجرا هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 65 درصد از افرادی که به طور منظم از هندزفری یا هدفون برای گوش دادن به موسیقی در دستگاه‌های استریم شخصی استفاده می‌کنند، صدایی بالاتر از 85 دسی بل (dB) می‌شنوند که برای سیستم گوش داخلی انسان قابل قبول است.

علاوه بر موسیقی، از این دستگاه‌ها برای تماشای فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ویدیوها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود که بسیاری از آنها خروجی صدا را تنظیم نمی‌کنند و باعث می‌شوند که فیلم‌ها در سطوح صدای بسیار خطرناکی پخش شوند.

برای جلوگیری از مشکلات جدی شنوایی، کارشناسان توصیه می کنند که کاربران از قانون به اصطلاح 60/60 پیروی کنند. این بدان معناست که شما نباید بیش از 60 دقیقه با صدای بالاتر از 60 درصد صدای دستگاه خود به موسیقی گوش دهید. با وجود افزایش آگاهی مردم در مورد مشکلات شنوایی، تشخیص زودهنگام این مشکلات همچنان یک چالش جدی در بخش مراقبت های بهداشتی است.

به گفته دکتر N. بسیاری از مردم علائم اولیه را نادیده می گیرند و تا زمانی که وضعیت بدتر نشود، به پزشک مراجعه نمی کنند. آگاهی از اختلالات شنوایی، به ویژه در میان والدین کودکانی که از فناوری آگاه هستند، افزایش یافته است. البته تاکید می شود که این آگاهی باید به بزرگسالان و به ویژه جوانان نیز گسترش یابد. در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده کاهش شنوایی آورده شده است:

  • درخواست مکرر از دیگران برای تکرار آنچه می گویند.
  • مشکل در پیگیری مکالمه، به ویژه هنگام صحبت با تلفن یا در محیط های پر سر و صدا مانند رستوران ها
  • احساس می کنید دیگران با صدای آهسته صحبت می کنند!
  • ناتوانی در شنیدن صداهای با فرکانس بالا، مانند آواز پرندگان.
  • نیاز به افزایش صدای تلویزیون، رایانه یا تبلت.
  • صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
  • احساس فشار یا مایع در داخل گوش.
  • مشکلات تعادلی یا سرگیجه.

با آگاهی از خطرات و علائم هشدار دهنده می توانیم از عادت های بد هندزفری و هدست دوری کنیم و سلامت شنوایی خود را حفظ کنیم. در صورت بروز هر یک از علائم ذکر شده، مراجعه به پزشک متخصص و انجام معاینات دوره ای برای تشخیص به موقع هر مشکل شنوایی و درمان به موقع آن ضروری است.

فراموش نکنیم که شنوایی یکی از حواس پنج گانه ارزشمند ماست و با مراقبت مناسب می توانیم تا پایان عمر از شنوایی سالم بهره مند شویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.