به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرید ناظر فصیحی کارگردان و طراح صحنه کنسرت زمستانی علیرضا قربانی در تهران درباره جلوه های بصری و ویدئومپینگ این کنسرت گفت: زمانی که تصمیم به تصویرسازی کنسرت های علیرضا قربانی شد، طی تحقیق و بررسی انجام شد. مرحله، نمونه هایی که در دنیا ساخته و مستقر می شوند، آنها را از نظر کیفیت و استاندارد آنالیز می کنیم.
وی ادامه داد: در مرحله اول برای تمام قطعاتی که قرار بود اجرا شود داستان یا سناریو نوشته شد و در تمام این مراحل فکر کردیم که عموماً در اجراهایی که در ایران برگزار می شود مردم با موسیقی ارتباط برقرار می کنند و می بینند صحنه. زنده اجرا، اما می خواستیم مخاطب را به شکل دیگری درگیر کنیم، بنابراین علاوه بر استفاده از صدا و موسیقی دلنشین علیرضا قربانی، مجموعه ای از تصاویر همسو با موسیقی را برای آنها ساختیم و تصاویر جدیدی هستند که همه را به تصویر می کشد. حواس آنها . . درگیر شوید، بنابراین، در این فرآیند، پس از اتمام نگارش، استوریبردها طراحی شدند، نمونههایی که باید ساخته میشدند، تستهای مختلفی را در مکانهای مختلف انجام دادیم تا ببینیم با بهترین عملکرد چگونه خواهد بود. پیاده سازی.
وی گفت: در دوره اخیر که هوش مصنوعی منتشر شد و وارد بازار شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، ما به عنوان استودیویی که سال ها در زمینه جلوه های بصری کار می کردیم، همیشه با فناوری درگیر بودیم و سعی کردیم با ایده و ایده کار کنیم. محصولات ما انجام می دهیم برای اینکه در این زمینه پیشرو باشیم، تصمیم گرفتیم از هوش مصنوعی برای ایجاد فضاها و ویدیوها استفاده کنیم. به همین دلیل، بخش هوش مصنوعی را در این پروژه که مدت ها پیش برای کارهای تحقیق و توسعه تشکیل شده بود، درگیر کردیم. اگر بخواهم یک تحلیل مختصر از این ویدئوها انجام دهم، آنها ترکیبی از هوش مصنوعی، مدل سازی سه بعدی، پویا و ابزارهای هوش مصنوعی هستند که به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته اند و فقط بخشی از روند اجرای پروژه بوده است که به نظر من ممکن است چنین باشد. در مورد استفاده از هوش مصنوعی یک گام به جلو. در واقع قصد داشتیم با توجه به نوع موسیقی علیرضا قربانی و نوع اجرای او و فناوری دخیل در تجسم آثارش، ظاهر جدیدی با این اثر ایجاد کنیم.
این طراح جلوه های ویژه گفت: در مرحله نگارش هم به این نتیجه رسیدیم که در تصویرسازی کنسرت های علیرضا قربانی سعی کنیم از معماری و طبیعت در واقع چهار عنصر اصلی استفاده کنیم. معماري، به ويژه معماري ايراني، نگاهي به آسمان و بالا دارد و اشعار عليرضا قرباني و صدا و موسيقي او بخشي عرفاني دارد كه انسان را به خودشناسي، جستجوي حقيقت و بازگشت به خود ترغيب مي كند. به همین دلیل فکر می کنیم که این فضاها می توانند فضای مشترکی را ایجاد کنند که مردم بتوانند در حین تماشای اجراها مجموعه ای از تصاویر جدید را ببینند و لذت ببرند.
وی درباره رنگ های استفاده شده در نقشه های ویدئویی نیز توضیح داد: پالت رنگی که برای تصویرسازی انتخاب کردیم، رنگی بود که می خواستیم تضاد زیادی با فضای بیرونی موجود ایجاد کنیم، زیرا اگر به عنوان یک قاعده از رنگ های خنثی استفاده کنیم، بخش بزرگی از آن را به تصویر می کشیم. تاثیری که قرار بود تصویری که قرار بود روی مخاطب بگذارد از او گرفته شد و در بسیاری از اشعار شاید اتفاقی که افتاد برعکس بود و ممکن است مخاطب انتظار تصاویر تیره و روشن تری را داشته باشد اما کنتراست ایجاد شد. جلب توجه می کند. در پالت رنگ انتخابی سعی می کنیم از رنگ هایی استفاده کنیم که برای مخاطب جذاب باشد و با داستان هایی که هر یک از ویدیوها روایت می کند ترکیب شوند.
ناظر خوش بیان در پایان تاکید کرد: به طور کلی از عناصر معماری و تکنولوژی برای خلق تصاویر جدید و متفاوت استفاده می کنیم تا عموم مردم بتوانند با تصویر و همچنین با موسیقی ارتباط برقرار کنند و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.