افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

استفاده از ظرفیت 50 متولی برای اداره اوقاف سمنان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 250492
استفاده از ظرفیت 50 متولی برای اداره اوقاف سمنان – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح پنجشنبه در گردهمایی خبرنگاران که به همت اوقاف سمنان برگزار شد، اظهار داشت: برای ارتقای بهره وری و افزایش اثربخشی کمک ها بر اساس ماده 5 قانون اعطای خیرین، توانایی 50 نفر از چهره های سرشناس کشور است. به عنوان متولی در مدیریت وقف مورد اعتماد […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح پنجشنبه در گردهمایی خبرنگاران که به همت اوقاف سمنان برگزار شد، اظهار داشت: برای ارتقای بهره وری و افزایش اثربخشی کمک ها بر اساس ماده 5 قانون اعطای خیرین، توانایی 50 نفر از چهره های سرشناس کشور است. به عنوان متولی در مدیریت وقف مورد اعتماد باشند. از تصرف استان سمنان استفاده می شود.

وی افزود: وقف یکی از سنت های حسنه و اسناد نمادین دین مبین اسلام است که به واسطه آن افراد خیر و نیک اندیش با نگاهی دقیق و عمیق به محیط خود، بخشی یا تمام دارایی خود را برای رفع آن وقف می کنند. مشکلات مبتنی بر نیاز جامعه

مدیر کل خیرین استان سمنان تاکید کرد: بخش بزرگی از فعالیت های ما در دفاتر انفاق و امور خیریه مدیریت کمک های خیرین همراه با مدیریت امامزادگان و اماکن مذهبی است.

علیزاده با بیان اینکه بخشی از کار یعنی مدیریت امامزادگان و اماکن متبرکه در سال های اخیر با استناد به ماده 5 قانون اوقاف به متولیان اماکن مذهبی سپرده شده است، گفت: وقف در این حوزه پس از گذشت انتصاب متولیان از میان افراد متقی که به اعتبار وثاقت مشهورند. وی در کنار این افراد بوده و ضمن حمایت از آنان و برنامه های جاری آنان، بر اساس شرح وظایف ابلاغی و وظایف و مأموریت های محوله بر عملکرد آنان نظارت می کند.

وی با بیان اینکه در زمان مدیریت جدید سازمان و با درایت وی ماده 5 قانون اوقاف در خصوص موقوفات احیا شد و از ظرفیت متولیان امر برای اداره موقوفات استفاده شد، افزود: در نتیجه پس از ابلاغ دستورالعمل مربوط استان های استان در آنها به 16 بلوک تقسیم شدند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان بیان کرد: پس از طبقه بندی بلوک های شهری و شناسایی افرادی که به عنوان اعضای هیئت امنای بلوک ها منصوب می شوند، مراحل بررسی و احراز صلاحیت بلوک ها آغاز شد. مردم و مسئولیت آنها صادر شد.

احمق وی بیان کرد: پس از صدور حکم، جلسات آموزشی و اطلاع رسانی برای معتمدان تعیین شده برگزار و متعاقباً تخصیص بلوک ها تحویل و برنامه ها و مأموریت های محوله به معتمدین ابلاغ شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.