افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
3

استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای تولید پایدار و ارتقای سلامت پسته ایرانی

  • کد خبر : 175428
استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای تولید پایدار و ارتقای سلامت پسته ایرانی

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی در کارگاه اولیه طرح بهبود تولید و صادرات پسته با استقرار مدیریت جامع و یکپارچه محصول گفت: تمامی بازارهای جهانی از گذشته و تداوم تولید از محصول مرغوب پسته ایران استفاده کرده اند. . و دسترسی به این محصول و سلامتی شما برای ما و جهان مهم است. وی وسعت […]

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی در کارگاه اولیه طرح بهبود تولید و صادرات پسته با استقرار مدیریت جامع و یکپارچه محصول گفت: تمامی بازارهای جهانی از گذشته و تداوم تولید از محصول مرغوب پسته ایران استفاده کرده اند. . و دسترسی به این محصول و سلامتی شما برای ما و جهان مهم است.

وی وسعت پسته در کشور را 500 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای کیفیت پسته یکی از دغدغه های ما و بخش غذایی و دارویی کشور است و برای پایداری و سلامت این محصول، ما به دنبال آن هستیم. باید از دانش دنیا بهره برد.

برومندی با بیان اینکه فائو یک سازمان تخصصی در خدمت امنیت غذایی است، تصریح کرد: همه کشورها و بخش های تولیدکننده غذا در دنیا از خدمات فنی ارزشمند این سازمان بهره مند می شوند.

وی در عین حال بخش باغبانی را یکی از بخشهای مهم امنیت غذایی کشور دانست و اظهار داشت: وسعت باغات کشور نزدیک به 3 میلیون هکتار است و بیش از 25 میلیون تن محصولات باغی تولید می شود. از این منطقه

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 20 درصد اراضی کشاورزی در حوزه باغبانی است، 37 درصد اشتغال در این بخش است.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد درآمد ارزی حاصل از صادرات محصولات بیش از مصرف بخش کشاورزی در اختیار بخش باغبانی است.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر امور بین الملل و دستگاه های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: مذاکرات با سازمان فائو برای اجرای طرح بهبود تولید و صادرات پسته با ایجاد فرآیند مدیریت جامع و یکپارچه محصول از سال گذشته آغاز شد و امروز تمامی کارهای مقدماتی این پروژه به پایان رسیده است.

هومن فتحی تولید، فرآوری و آزمایش را سه رکن اساسی در حوزه محصول پسته برشمرد و اذعان داشت: بررسی این سه رکن به رفع مشکلات پسته کشور کمک می کند.

وی ادامه داد: در زمینه آزمایش، رعایت استانداردها و مطابقت آن با استانداردهای کشورهای واردکننده از جمله مواردی است که در این طرح دیده شده است.

فتحی تصریح کرد: مشارکت همه نهادها به موفقیت این طرح کمک می کند و از سازمان فائو می خواهیم به این طرح اهمیت داده و از تیم های علمی برجسته برای آن استفاده کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.