افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

استفاده از توان مراکز دانشگاهی برای تکمیل پروژه LNG ایران

  • کد خبر : 180429

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات صبح امروز (سه شنبه، 5 دی) در رویداد بین المللی هیدروژن با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا ایران را به قله فناوری برسانیم، گفت: برگزاری سمینارهای علمی می تواند ارتباط بین دانشگاه ها را افزایش دهد. و صنعت در زمینه فناوری. هیدروژن موثر است. وی […]

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات صبح امروز (سه شنبه، 5 دی) در رویداد بین المللی هیدروژن با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا ایران را به قله فناوری برسانیم، گفت: برگزاری سمینارهای علمی می تواند ارتباط بین دانشگاه ها را افزایش دهد. و صنعت در زمینه فناوری. هیدروژن موثر است.

وی با یادآوری اینکه سال هاست که تولید و استفاده از هیدروژن در پالایشگاه ها و فرآیندهای پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: امروزه از این ماده در صنایع پتروشیمی برای تولید اتیلن استفاده زیادی می شود، بنابراین می توان از تجربیات صنعت نفت برای تولید اتیلن استفاده کرد. تولید انبوه هیدروژن

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: 99 درصد هیدروژن دنیا از منابع هیدروکربوری تولید می شود، بنابراین با توجه به منابع عظیم هیدروکربوری در کشور، فضای زیادی برای کار در حوزه فناوری داریم. .

بیات ارتباط دانشگاه و صنعت را یک ضرورت و زیرساخت اصلی تحول فناوری در صنعت نفت دانست و گفت: توسعه فناوری هیدروژن در دنیا نشان می دهد که چشم انداز خوبی برای این ماده تا سال 2050 وجود دارد و تاکید بر این موضوع این ماده در نوع سبز و آبی خود است.

وی از هیدروژن به عنوان سوخت مکمل و جایگزین در سبد سوخت کشور برای کاهش آلودگی هوا یاد کرد و ادامه داد: مسیر پیشنهادی برای توسعه هیدروژن در ایران می تواند راهکاری برای تنوع بخشیدن به سبد سوخت کشور باشد.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه مراکز دانشگاهی برای فعالیت در حوزه هیدروژن باید حمایت شوند، تصریح کرد: تمرکز این صندوق توسعه زنجیره ارزش در برنامه های خود است به همین دلیل ظرفیت خوبی برای همکاری با دانشگاه ها داریم. در اين زمينه.

بیات با اشاره به فرآیندهای مبتنی بر هیدروژن در پروژه LNG ایران گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت مایل است برای توسعه این فناوری ها در این طرح همکاری نزدیک با مراکز دانشگاهی و علمی کشور داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.