افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

استفاده از الماس برای ساخت بیت های کوانتومی! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 148046
استفاده از الماس برای ساخت بیت های کوانتومی!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه تحقیقاتی با کشیدن لایه های نازک الماس بیت های کوانتومی ایجاد کردند که می توانند با تجهیزات و هزینه های بسیار کمتری کار کنند. این تغییر همچنین کنترل بیت ها را آسان تر می کند. یافته‌های آن‌ها در مقاله‌ای با عنوان کنترل کوانتومی مبتنی بر مایکروویو و حفاظت انسجام […]

به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه تحقیقاتی با کشیدن لایه های نازک الماس بیت های کوانتومی ایجاد کردند که می توانند با تجهیزات و هزینه های بسیار کمتری کار کنند. این تغییر همچنین کنترل بیت ها را آسان تر می کند.

یافته‌های آن‌ها در مقاله‌ای با عنوان کنترل کوانتومی مبتنی بر مایکروویو و حفاظت انسجام کیوبیت‌های اسپین قلع خالی در ساختار ناهمسان غشای الماسی تنظیم‌شده در Physical Review منتشر شده است. محققان امیدوارند شبکه های کوانتومی آینده را کاربردی تر کنند.

الکس هایت، استادیار دانشکده مهندسی مولکولی، می گوید: «این روش اجازه می دهد تا دمای عملیاتی این سیستم ها به طور چشمگیری افزایش یابد، تا جایی که برای کارکردن به منابع بسیار کمتری نیاز دارند.

بیت های کوانتومی یا کیوبیت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را برای دانشمندان جالب می کند. به عنوان مثال، آنها می توانند عملاً در برابر تلاش های هک مصون باشند. اما چالش‌های مهمی وجود دارد که باید قبل از اینکه به یک فناوری رایج و روزمره تبدیل شود، بر آن غلبه کرد.

یکی از مشکلات اصلی در “گره” نهفته است که اطلاعات را از طریق یک شبکه کوانتومی منتقل می کند. کیوبیت‌هایی که این گره‌ها را تشکیل می‌دهند به گرما و ارتعاشات بسیار حساس هستند، بنابراین دانشمندان باید آنها را تا دمای بسیار پایین خنک کنند تا بتوانند کار کنند.

اکثر کیوبیت ها برای نصب نیاز به یک یخچال مخصوص به اندازه اتاق و تیمی از افراد آموزش دیده دارند، بنابراین یک شبکه کوانتومی صنعتی به زیرساخت ها و نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.

یکی از امیدوارکننده ترین انواع کیوبیت ها از الماس ساخته می شود. این کیوبیت ها باید کمی بالای صفر مطلق خنک شوند.

تیم می خواست ساختار الماس را اصلاح کند تا ببیند چه پیشرفت هایی می تواند انجام دهد. دانشمندان دریافتند که اگر لایه نازکی از الماس را روی شیشه داغ قرار دهند، می توانند الماس را در سطح مولکولی بکشند. این ساختار را می توان با مایکروویو نیز ایجاد کرد.

مت آتاتور، استاد فیزیک در دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان مقاله گفت: «با ترکیب زمان‌های انسجام طولانی و کنترل کوانتومی از طریق امواج مایکروویو، راه برای توسعه دستگاه‌های مبتنی بر الماس برای شبکه‌های کوانتومی روشن می‌شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.