افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

استراتژی های مناسب برای جبران زیان بازار سهام

  • کد خبر : 142090
استراتژی های مناسب برای جبران زیان بازار سهام

سومیا شورابی; بازار: دکتر میشم محمدی کارشناس و مدرس بازارهای مالی ضمن اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بازار سرمایه با روند نزولی مواجه بوده و در این مسیر گاهی سرمایه گذاران بین 40 تا 50 درصد سرمایه خود را از دست داده اند. . و تشریح کرد: سیاست ها و تصمیم […]

سومیا شورابی; بازار: دکتر میشم محمدی کارشناس و مدرس بازارهای مالی ضمن اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بازار سرمایه با روند نزولی مواجه بوده و در این مسیر گاهی سرمایه گذاران بین 40 تا 50 درصد سرمایه خود را از دست داده اند. . و تشریح کرد: سیاست ها و تصمیم گیری ها معاملاتی که در حال انجام است به گونه ای نیست که بتوان رشد خاصی را برای بورس انتظار داشت زیرا متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار این سیگنال را نمی دهند، مانند نرخ سود بانکی که همچنان ادامه دارد. افزایش دادن. و نرخ بهره که توسط صندوق های درآمد ثابت داده می شود.

موانع رشد بازار

این تحلیلگر بازار مالی گفت: سرمایه گذاری بدون ریسک همه بازارها را در وضعیت خنثی نگه می دارد و انتظار رشد خاصی در بازارهای مختلف نداریم و به همین ترتیب انتظار داریم روند خنثی برای بورس وجود داشته باشد که ریزش و رشد نداشته باشد. خاص تا زمانی که متغیرها و عوامل از جمله نرخ سود بانکی و نرخ ارز تغییر ویژه و مهمی نداشته باشند، سیاست هایی که سیاست گذار همراه با بورس و سایر بازارها اعمال می کند، از جمله بحث مالی و بحث بودجه 1403، هستیم. و همچنین اتفاقات دیگری مانند عدم حمایت و سیاست های قیمت گذاری اجباری عواملی هستند که با وجود جذابیت قیمت ها اجازه رشد خاصی را به بازار نمی دهند.

نمونه کارها را اصلاح کنید، استراتژی درست

محمدی با بیان اینکه سرمایه گذاران در شرایط فوق عمدتا استراتژی تدافعی را انتخاب می کنند و ریسک نمی کنند، گفت: تا زمانی که شاهد افزایش چشمگیر ارزش معاملات نباشیم، طبیعتا بورس نمی تواند رشد خاصی، در روزهای منفی و مثبت داشته باشد. شما نباید با اشتیاق عمل کنید و مهم این است که در این شرایط چه استراتژی باید در پیش گرفت، ما دو روش تحقیق برای سرمایه گذارانی که نقدی هستند و همچنین برای سرمایه گذارانی که زیانده هستند خواهیم داشت.

افرادی که دارای پول نقد هستند می توانند با استراتژی های کم ریسک مانند خرید پله ای با پشتیبانی های معتبر خرید خود را انجام دهند، علاوه بر این، افرادی که در سهام خریداری شده متحمل زیان زیادی شده اند، می توانند با خرید و اصلاح سبد با صندوق های سرمایه گذاری، زیان خود را با سرعت بیشتری جبران کنند. .

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه در رکود اخیر بورس وجوهی داشته ایم که نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری نزدیک به سه درصد کاهش داشته است، افزود: ریزش این صندوق های سرمایه گذاری سه درصد بوده در حالی که بهترین سهام در بازار بوده است. سقوط کرده اند با مشکلات اساسی مواجه شده اند، توصیه من به افرادی که به صورت حرفه ای کار می کنند و همچنین افرادی که آشنایی چندانی با شرایط آنالیز ندارند حتما به صورت غیر مستقیم در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند زیرا ریسک این صندوق ها بسیار کمتر است.

محمدی همچنین ادامه داد: اگر فردی 50 درصد زیان داشته باشد و بخواهد از نظر تئوری این ضرر را جبران کند باید بازدهی صددرصدی حاصل شود، اگر سهم خوبی داشته باشیم این بازدهی سریعتر اتفاق می افتد بنابراین اصلاح پرتفوی می تواند خوب باشد. راه حل. استراتژی برای رشد بازار آینده

صندوق های سرمایه گذاری جذاب و مزایای آنها

این استاد بازارهای مالی با اشاره به انواع صندوق های سرمایه گذاری، تصریح کرد: افراد با توجه به میزان ریسک پذیری خود می توانند در صندوق ها سرمایه گذاری کنند، در صندوق های کم ریسک، صندوق های فرابورسی مانند نماد تمشک را به صورت متوسط ​​پیشنهاد می کنم. صندوق های ریسک می توانید نماد اساس، اطلس، آگاس و سرو را بررسی کنید، صندوق های تامینی نیز صندوق های اهرمی هستند که نسبت به سایر صندوق ها از نرخ رشد و نزول بالاتری برخوردار هستند که در این میان می توانید نماد اهرم و قدرت را بررسی کنید.

دکتر میشم محمدی در پایان تاکید کرد که با داشتن ترکیبی از این سبدی همراه با صندوق طلا، میزان زیان بسیار سریعتر جبران می شود، در عین حال محدوده نوسان 10 درصدی دارند و بازارساز فعال است و عملکرد آن می تواند بسیار بهتر از بهترین سهام های موجود در بازار باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.