افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

استخراج کنندگان بیت کوین از پیشنهاد ترامپ برای استفاده از انرژی هسته ای سود می برند

  • کد خبر : 342596
استخراج کنندگان بیت کوین از پیشنهاد ترامپ برای استفاده از انرژی هسته ای سود می برند

انرژی هسته ای به عنوان یک منبع انرژی نوآورانه توجه سیاستمداران و رهبران جهان را به خود جلب کرده است. ترامپ به همراه فرماندار نیویورک هر دو معتقدند که انرژی هسته ای می تواند نقش مهمی در تامین انرژی برای برنامه های هوش مصنوعی و آب و هوای آمریکا داشته باشد. به گفته Blockchain Homeland، […]

انرژی هسته ای به عنوان یک منبع انرژی نوآورانه توجه سیاستمداران و رهبران جهان را به خود جلب کرده است. ترامپ به همراه فرماندار نیویورک هر دو معتقدند که انرژی هسته ای می تواند نقش مهمی در تامین انرژی برای برنامه های هوش مصنوعی و آب و هوای آمریکا داشته باشد.

به گفته Blockchain Homeland، این توجه به انرژی هسته‌ای می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر صنعت استخراج بیت‌کوین نیز داشته باشد. کاهش هزینه های انرژی ممکن است استخراج را غیرمتمرکز کند و سودآوری ماینرها را افزایش دهد.

استفاده از انرژی هسته ای برای استخراج معادن

فرماندار هوچول معتقد است که انرژی هسته ای می تواند به نیویورک در برنامه های جاه طلبانه آب و هوایی کمک کند. اولین بار در سال 2019 اعلام شد و می تواند به ایالت کمک کند تا به اهداف آب و هوایی 2030 خود دست یابد.

ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری 2024، این ایده را در مصاحبه اخیر با شاون رایان مطرح کرد. او توضیح داد که آمریکا برای تامین انرژی بخش هوش مصنوعی نیاز به تولید برق زیادی دارد.

مقدار توان تولید شده توسط انرژی هسته ای (آبی) و الکتریسیته (قرمز) - منبع: BF Randall
میزان توان تولید شده توسط انرژی هسته ای (آبی) و برق (قرمز) – منبع: بی اف راندال

ترامپ خاطرنشان کرد که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند برق و خورشید مشکلات ذاتی دارد. وی همچنین به اهمیت رهبری در توسعه هوش مصنوعی پرداخت و گفت:

ما برق عظیمی را برای کشورمان تولید خواهیم کرد که به ما مزیت رقابتی در بخش هوش مصنوعی خواهد داد و حق با شماست، هرکسی که این مزیت را داشته باشد سود زیادی خواهد برد. انرژی هسته ای در آینده مانند نفت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ترامپ و هوکل تنها کسانی نیستند که به انرژی هسته ای علاقه دارند. در ماه اوت، لهستان 1.2 میلیارد دلار برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای این کشور اختصاص داد. مقامات سوئدی همچنین قصد دارند 28.5 میلیارد دلار برای تأمین مالی نیروگاه های هسته ای در سراسر کشور اختصاص دهند. دولت چین نیز طرح مشابهی را برای ساخت 11 راکتور هسته ای جدید به ارزش 31 میلیارد دلار تصویب کرده است.

این برای ماینرهای بیت کوین چه معنایی دارد؟

ماینرهای بیت کوین همیشه به دنبال منابع انرژی جایگزین، نوآورانه و کمتر مورد استفاده برای تامین انرژی عملیات استخراج خود هستند. این منابع جدید شامل گاز طبیعی از میادین نفتی (که معمولاً از طریق “شعله ور شدن” یا سوزاندن گاز اضافی هدر می رود) یا انرژی زمین گرمایی است که برای استخراج بیت کوین استفاده می شود.

گزارش ژانویه از Cantor Fitzgerald در مورد هزینه های استخراج استخراج کنندگان برتر بیت کوین - منبع: S. Matthew Schultzگزارش ژانویه از Cantor Fitzgerald در مورد هزینه های استخراج استخراج کنندگان برتر بیت کوین - منبع: S. Matthew Schultz
گزارش ژانویه از Cantor Fitzgerald در مورد هزینه های استخراج شرکت های برتر استخراج بیت کوین – منبع: اس. متیو شولتز

قیمت انرژی اصلی ترین هزینه ورودی برای استخراج کنندگان بیت کوین است. طبق گزارشی از Bitfufu، میانگین هزینه استخراج بیت کوین در سه ماهه دوم سال 2024 51,887 دلار افزایش یافته است

گزارش ژانویه 2024 از Cantor Fitzgerald مشکلاتی را که شرکت های استخراج بیت کوین پس از نصف شدن با آن مواجه خواهند شد، پیش بینی کرد. همچنین 11 شرکت ماینینگ را شناسایی کرد که ممکن است در صورت کاهش قیمت بیت کوین به زیر 40000 دلار، سودآوری خود را از دست بدهند.

دسترسی به انرژی هسته ای در مقایسه با باد، خورشید و سایر منابع تجدیدپذیر، انرژی تقریبا بی حد و حصری را فراهم می کند هزینه های به مراتب کمتر فراهم می کند، می تواند هزینه های استخراج بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هسته ای در مقابل انرژی های تجدیدپذیر - منبع: SMR Nuclearهسته ای در مقابل انرژی های تجدیدپذیر - منبع: SMR Nuclear
انرژی هسته‌ای در مقایسه با انرژی‌های تجدیدپذیر – منبع: SMR هسته ای

کاهش هزینه های هنگفت انرژی مرتبط با استخراج ممکن است باعث شود تمرکززدایی بخش معدن بودن و همچنین به ماینرهای مستقل همچنین اجازه می دهد تا بلوک ها با موفقیت استخراج شوند.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-27 18:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.