افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

استخراج ارز دیجیتال و ناپایداری شبکه برق

  • کد خبر : 292778
استخراج ارز دیجیتال و ناپایداری شبکه برق

به گفته بازار، ماینینگ ارز دیجیتال یک فرآیند پیچیده است که به قدرت پردازش بالایی نیاز دارد. این فرآیند با کمک رایانه ها و تجهیزات خاص انجام می شود و برای ایجاد و تأیید تراکنش های ارزهای دیجیتال استفاده می شود. یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در این فرآیند، ماینرها یا تجهیزات ماینینگ هستند […]

به گفته بازار، ماینینگ ارز دیجیتال یک فرآیند پیچیده است که به قدرت پردازش بالایی نیاز دارد. این فرآیند با کمک رایانه ها و تجهیزات خاص انجام می شود و برای ایجاد و تأیید تراکنش های ارزهای دیجیتال استفاده می شود. یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در این فرآیند، ماینرها یا تجهیزات ماینینگ هستند که برای حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده می شوند.

میزان برق مصرفی یک مزرعه ارز دیجیتال به طور متوسط ​​در ماه به اندازه و نوع تجهیزات ماینینگ، نوع ارز دیجیتال استخراج شده و همچنین قدرت پردازش تجهیزات بستگی دارد، اما به طور کلی، یک مزرعه ارز دیجیتال با تعداد زیاد تجهیزات معدنی ممکن به طور متوسط ​​بین 1000 تا 5000 کیلووات برق در ساعت (کیلووات ساعت) مصرف می کنند.

نکته ای که بسیاری از افراد در استفاده از ماینرها به آن توجه نمی کنند، آسیب به شبکه برق منطقه ای و مشکلات ناشی از دریافت قبوض نجومی است. بر اساس قوانین تدوین شده در سال های اخیر، اگر فردی به طور غیرمجاز از کنتور برق برای مصارف خانگی، تجاری یا حتی صنعتی و کشاورزی استفاده کند، پیگرد قانونی و پرداخت جریمه خواهد داشت.

در همین راستا و مانند سال های گذشته که استفاده از برق غیرمجاز و ماینرها باعث ضعف در پایداری شبکه می شود، هادی سفیدمو، مدیر نظارت و ساماندهی استخراج کد دارایی شرکت توانیر اعلام کرد که ساعات کاری تعداد مزارع معدن در فصل تابستان 1403 محدود خواهد شد.

به گزارش سفیدمو، بر اساس اطلاعیه اخیر، فعالیت این دسته از مشترکان تنها از ساعت 2 تا 9 بامداد مجاز بوده و برق آنها در سایر ساعات شبانه روز قطع می شود.

شرکت توانیر به تازگی تعرفه جدید برق برای استخراج ارزهای دیجیتال را اعلام کرده است، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل این شرکت، قیمت هر کیلووات ساعت برق مصرفی صنعت معدن برای بازه زمانی 8 تا 28 مرداد ماه تعیین شده است. . در 2,832 تومان.

علاوه بر این، یکی از سیاست‌های صنعت برق برای مقابله با ماینرهای غیرمجاز، دادن پاداش در ازای معرفی ارزهای دیجیتال است که به عنوان حقوق کشف شناخته می‌شوند.

در همین رابطه، رجبی مشهدی روز گذشته (30 خرداد) اظهار داشت: پاداش معرفی مراکز معدنی غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند موارد مشکوک را از طریق سایت توانیر به نشانی www.tavanir.org گزارش و اخذ کنند. . اقدام در بخش گزارش گزارش غیرمجاز ارزهای دیجیتال.

وی با اشاره به دو برابر شدن سقف پاداش کشف معدنچیان غیرمجاز در ادارات دولتی، تصریح کرد: مرحله اول پاداش شامل اعطای یک میلیون تومان برای معرفی هر دستگاه استخراج غیرمجاز تا سقف 25 میلیون تومان است. برای معرفی مراکز خصوصی غیرمجاز و تا سقف 50 میلیون تومان برای معرفی معدنچیان غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی با استفاده از بودجه عمومی در نظر گرفته شده و حداکثر ظرف 15 روز کاری به عامل شناسایی پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.