افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

استاندار خوزستان باید اقتصاد آبادان را فعال کند لزوم توجه به همسایگی با کویت و عراق

  • کد خبر : 409931
استاندار خوزستان باید اقتصاد آبادان را فعال کند لزوم توجه به همسایگی با کویت و عراق

سیامک علیشاه پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به چالش های اصلی دولت و همچنین شرایط موجود، توسعه اقتصادی در گرو اجرای برنامه های بخش خصوصی است. چندی پیش «سید محمدرضا موالی زاده» از چهره های سرشناس و متخصص کشورمان به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد. وی با بیان اینکه استاندار […]

سیامک علیشاه پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به چالش های اصلی دولت و همچنین شرایط موجود، توسعه اقتصادی در گرو اجرای برنامه های بخش خصوصی است. چندی پیش «سید محمدرضا موالی زاده» از چهره های سرشناس و متخصص کشورمان به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد.

وی با بیان اینکه استاندار جدید خوزستان سابقه دو دوره نمایندگی مردم در شورای اسلامی را دارد، تصریح کرد: از دولت به خاطر این انتخابات عالی که با پیشینه خاصی همراه است تشکر می کنیم. استفاده از یک چهره برجسته ملی و بومی در استانداری خوزستان بخش خصوصی را به آینده روشن امیدوار کرده است و امید است موانع پیش روی بخش خصوصی به صورت واقعی برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان از استاندار خوزستان خواست تا اقتصاد این شهرستان را فعال کند و گفت: بخشنامه ها و آیین نامه های اقتصادی باید با شرایط همان منطقه تطبیق داده شود تا منجر به این نشود. شکست و در این راستا استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت می تواند نقش مهمی ایفا کند.

علیشاه پور با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی آبادان آمادگی کمک به دولت را برای توسعه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: نشست استاندار خوزستان با بخش خصوصی قطعا می تواند بسیاری از چالش ها را حل کند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان می تواند پیشنهاد دهد. شما راه حل هایی برای غلبه بر موانع اقتصادی دارید.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد: استاندار جدید خوزستان سفیر سابق و موفق جمهوری اسلامی ایران در الجزایر است و به حوزه دیپلماسی و به دلیل همسایگی آشنایی کامل دارد. از شهر آبادان با کشورهای کویت و عراق انتظار می رود. تلاش می کنیم با حمایت های خود مبادلات تجاری آبادان را با این دو کشور افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تصریح کرد: گمرک، بنادر، صنایع، کشاورزی، گردشگری، اروندرود و فرودگاه مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی شهرستان آبادان هستند که باید در این زمینه راهبرد مطلوبی اتخاذ کنند. به این معنا و در واقع دولت باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند و از کارآفرینی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.